Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa puraisi lasta

Vierailija
24.03.2006 |

En kyllä nähnyt sitä, mutta kun käänsin selkäni, poika alkoi itkeä ja kissa oli siinä vieressä. Lapsen jalassa oli kaksi ' reikää' puremajälkinä. En tajunnut edes viedä lasta lääkäriin, en osannut ajatella tuossa tilanteessa, nyt vasta ymmärrän mitä tapahtui. Meidän vikahan se oli kun ei vahdittu kissaa ja lasta koko ajan. Mutta mitähän pitäisi tehdä, jotenkin tuntuisi epäreilulta viedä kissa piikille tämän takia. Kissa on aiemminkin raapaissut lasta, lapsi nimittäin usein menee innoissaan kiljumaan ja huitomaan kissan luokse. Yleensä ollaan itse siinä mukana vahtimassa, ettei mitään käy, mutta pari kertaa on tosiaan päässyt käymään näin :-(

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitääkö lasta siis estää näyttämästä tunteitaankin, ettei kissa hermostu? " Ei saa halata!" . " Älä naura niin kovaa, kissa hermostuu"

Aika kurjaa, jos lapsen pitää elää " varpasillaan" , ettei vaan kissa raapisi tai puraisisi...

Ei se kissa lapsen naurusta hermostu ;) Eikä kissaa saa väkisin halata tai pitää sylissä. Lapselle voi opettaa, miten kissaa hoidetaan nätisti. Kyllä meillä on molemmat lapset oppineet jo ennen vuoden ikää, että kissaa silitetään nätisti kun kissa nukkuu. On kielletty kissan perässä juokseminen jne. Ja parissa viikossa ovat oppineet, ettei kissaa jahdata, ei oteta syliin eikä kosketa kissan naamaan. Ei ole monta kertaa tarvinnut kieltää, kun on vain jämäkästi kieltänyt ja siirtänyt lapsen pois kissan luota. Äkkiä se lapsi oppii äidin / isän mallista, että miten kissaa silitetään nätisti.

Ihan vanhempien omasta viitseliäisyydestä kiinni, onnistuuko elämä sellaisessa perheessä, jossa on sekä lapsia että kissoja!

Vierailija
62/64 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tarkoittanut että lapset kuolevat raadeltuina jos liikaa näyttää hellyyttä kisulle:) Siksi kisu rapsautti minua kun hellyttelin ja rutistelin liikaa, ahdistui raukka pyörittelystä:) Kissa ei todellakaan raavi verelle, se antaa kevyen rapsautuksen, ikään kuin varoituksen tyyliin rauhoitu jo. Meillä on kaksi kissaa eikä niistä luovuta ellei ole pakko. Mikäli tulevat toimeen lasten kanssa, niin hyvä. Lapset saavat antaa kissoille hellyyttä ja hoitaa niitä.

Lapsilla on muuten luontainen vaisto hoitaa pienempiä, aina kun meille tulee lapsia käymään, he kyselevät kuinka kissat ovat voineet, ovat askarreleet kissoille itse leluja, kyselevät joko ne ovat saaneet ruokaa ym. On kiva huomata kuinka lapset niistä huolehtivat:) Toinen kissoista rupesi nukkumaan vauvan viereen ihan lähelle sitä ensin nuuskittuaan ihmeissään, en sitten tiedä halusiko olla lähellä vai suojeliko pientä vai mitä mut herttasta oli:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vielä lapsia, mutta 2 suloista kissaa kyllä löytyy ja en ikimaailmassa voisi kuvitella luopuvani niistä, saatikka vieväni piikille!!!

Ettekö te rakasta niitä kissojanne? Vai eikö teillä riitä rakkautta sekä kissalle, että lapselle. En ikinä halua lapsia, jos se väistämättä tarkoittaa sitä, että minustakin tulisi kovasydäminen, itsekäs idiootti.

Itse vietin lapsuuteni kissojen ja koirien ympäröimänä ja sen suurempaa rikkautta en voi lapselle kuvitella...

Nyt tiedän mistä ne Hesyn kaikki hylätyt kissat tulevat.

Minun kissani ovat minulle aivan yhtä rakkaita kuin jollekin toiselle heidän lapsensa. Kisuthan ovat minun lapsiani :)

Ettehän te lapsiannekaan anna pois, jos he käyttäytyvät " huonosti" .

Kissat eivät ole vaarallisia eikä pikku naarmuihin tai näykkäisyihin kuole. Päinvastoin auttaa lapsia kasvamaan empaattisiksi ja luontoa ja eläimiä kunnioittaviksi kunnon ihmisiksi.

Itkettää oikeasti ,kun ajattelen millaiset ihmiset ottavatkaan lemmikkejä. Ne eivät ole mitään leluja, jotka voi antaa pois, vaan eläviä olentoja,perheenjäseniä.

Vierailija
64/64 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissasi toimi vain vaistonsa varassa, ei se tarkoita pahaa. Olen itse vienyt kissani aikanaan piikille vain sen takia, että se leikillään saattoi hieman raapaista lastani, ja olen sitä päätöstäni niin katunut ja itkenyt!!! Mutta nyt olen taas kissan omistaja, enkä enää koskaan heittäydy hysteeriseksi ko. asian takia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme