Minua arvostellaan palstalla vain, koska en peittele sitä miltä musta tuntuu
Jos söpösti selittäisin samat viat kertomatta että tunnen vihaa ja raivoakin kun en saa olla oma itseni ym. niin sitten kaikki vaan antais yläfemmoja tueksi. Palstalaiset on outoja, kun kukaan ei oleta, että pahojen asioiden takana on yleensä pahat fiilikset, jos lukevat ihmisten vioista. Mutta se joka myöntää, mille itsestä tuntuu saa hirveitä olet hullu -syytöksiä niskaansa. Palstahan on just sitä varten, että niitä pahoja fiiiliksiä ihmisillä on olemassa (fakta) ja niitä on hyvä saada tuulettaa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei vieläkään ole selvinnyt miksi ihmeessä olet perheen perustanut? Jotta voisit kohdella lapsiasi niinkuin sinua on kohdeltu? Miksi et vain jätä perhettäni? He olisivat niin paljon onnellisempia ilman sinua.
Lähinnä ehkä siksi, että äidin mielestä kunnon ihmiset tekee niin, jos ei siihen kykene on päässä vikaa. Siis äidin mielestä. Lisäksi tiesin miehen ottavan vastuuta lapsista paljon ja saatoin siihen luottaa. En ole jättänyt, koska koitan kasvaa.
ap
Ja siis ajattelin kai perheen antavan sisältöä elämään. Sitä tuli vain hiukan liikaa... Kolmanneksi en ollut "saanut" kokea perhe-elämää ja ydinperhettä ja ajattelin sen olevan taivas, koska se aina näytti siltä kavereilla ja itse asuin ankeasti äidin kanssa kaksin.
ap
Sitäpaitsi tuolla toisessa ketjussa eräällä, joka ihmetteli, miksi joku ei nauti perhe-elämästä oli lähtökohdat kyllä itsellään niin matalalla, etten ihmettele, ettei lapsista tule isoakaan stressiä. Omatkaan vanhemmat eivät olleet tehneet kaikkea viimeisen päälle joten nou hätä, että tarttis miettiä onko heidän arvostelussaan mieltä tai siis aivan selvää, ettei sellaista itselleen sallineet vanhemmat koskaan tule lapsiaan arvostelemaankaan jne. Siinä on helppoa sallia itselleen "hyvä äitiys" kun tavoitteet mitä lapsille annetaan ovat tosi matalat.
ap
Mä petyn taas itseeni jos en onnistu antamaan lapsuutta, jolla kohotaan suunnilleen Jorma Ollilaksi. No, ei tule tapahtumaan, mutta tähtäin ei ole että lapsi ois vaan tyytyväinen, lapsi voi oikeasti olla tyytyväinen vasta päästyään OIKEASTI johonkin. Vaikka kai se pelkkä tyytyväisyys ilman saavuttamista pitäis oppia ottamaan tähtäimeksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi huvittava piirre on tuo parempiosainen - rahvas kuvio. Tätä hokee ihminen jonka perheen nettotulot on 2500 ja joka on kasvanut köyhän yksinhuoltajan kanssa. Itse olisi ansainnut 5000 palkan mutta äidin vika ettei onnistunut!
Tämä kuvitelma on lapsen haavetta. Varakkaamman isän puolen suvusta. Ei se mitään että isä oli alkoholisti. Hänellä on sentään se arvo, että ehkä joskus jättää perintöä.
Mutta ei se kuvitteellinen perintö ketään tee parempiosaiseksi eikä mikään raha tule koskaan auttamaan noin katkeraa ja sivistymätöntä mieltä.
Näistä rahvas kommenteista herää vain sääli. Ne on pikkutytön ajatuksiaMulla on jo noin 800 000 euron omaisuus.
ap
Olet usein näistä kirjoittanut. Sinulla on puolikas kesämökistä, johon isän vaimolla kuitenkin elinikäinen hallintaoikeus. Ja jossa et voi itse käydä. Sitten saat asua isän asunnossa.
Siinä kaikki
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Mä petyn taas itseeni jos en onnistu antamaan lapsuutta, jolla kohotaan suunnilleen Jorma Ollilaksi. No, ei tule tapahtumaan, mutta tähtäin ei ole että lapsi ois vaan tyytyväinen, lapsi voi oikeasti olla tyytyväinen vasta päästyään OIKEASTI johonkin. Vaikka kai se pelkkä tyytyväisyys ilman saavuttamista pitäis oppia ottamaan tähtäimeksi.
ap
Sinä et tee mitään. Joten kai se on sinun tasosi. Et edes leipää lapselle. Raivoat ykdinäsi.
Siitä ei taso paljoa laske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi huvittava piirre on tuo parempiosainen - rahvas kuvio. Tätä hokee ihminen jonka perheen nettotulot on 2500 ja joka on kasvanut köyhän yksinhuoltajan kanssa. Itse olisi ansainnut 5000 palkan mutta äidin vika ettei onnistunut!
Tämä kuvitelma on lapsen haavetta. Varakkaamman isän puolen suvusta. Ei se mitään että isä oli alkoholisti. Hänellä on sentään se arvo, että ehkä joskus jättää perintöä.
Mutta ei se kuvitteellinen perintö ketään tee parempiosaiseksi eikä mikään raha tule koskaan auttamaan noin katkeraa ja sivistymätöntä mieltä.
Näistä rahvas kommenteista herää vain sääli. Ne on pikkutytön ajatuksiaMulla on jo noin 800 000 euron omaisuus.
apOlet usein näistä kirjoittanut. Sinulla on puolikas kesämökistä, johon isän vaimolla kuitenkin elinikäinen hallintaoikeus. Ja jossa et voi itse käydä. Sitten saat asua isän asunnossa.
Siinä kaikki
Omistan mökin kokonaan, puolta olen käyttänyt. En asu isäni asunnossa. Eikä siinä kaikki.
ap
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
apSinä et tee mitään. Joten kai se on sinun tasosi. Et edes leipää lapselle. Raivoat ykdinäsi.
Siitä ei taso paljoa laske
No siksi juuri raivoankin, koska pettyminen on jo alkanut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi tuolla toisessa ketjussa eräällä, joka ihmetteli, miksi joku ei nauti perhe-elämästä oli lähtökohdat kyllä itsellään niin matalalla, etten ihmettele, ettei lapsista tule isoakaan stressiä. Omatkaan vanhemmat eivät olleet tehneet kaikkea viimeisen päälle joten nou hätä, että tarttis miettiä onko heidän arvostelussaan mieltä tai siis aivan selvää, ettei sellaista itselleen sallineet vanhemmat koskaan tule lapsiaan arvostelemaankaan jne. Siinä on helppoa sallia itselleen "hyvä äitiys" kun tavoitteet mitä lapsille annetaan ovat tosi matalat.
ap
Tässä yksi syy miksi sinusta ei pidetä. Asetut muiden yläpuolelle, luulet olevasi parempi. Tätä hoet mm ristiriidassa. Äiti teki kaiken viimeisen päälle - äiti teki väärin. Samaa rahvas ajatusta.
Olet lapsellinen. Ja tosiaan pieni ihminen
Sinua arvostellaan palstalla vain koska olet inhottava. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTässä yksi syy miksi sinusta ei pidetä. Asetut muiden yläpuolelle, luulet olevasi parempi. Tätä hoet mm ristiriidassa. Äiti teki kaiken viimeisen päälle - äiti teki väärin. Samaa rahvas ajatusta.
Olet lapsellinen. Ja tosiaan pieni ihminen
Mutta miksi sekään ihminen ei toimi sen paremmin, lue itseään esim. tohtoriksi, jos kykyjä olisi ja älyä riittäisi? Tai syötä lapsille terveellisempää luomuruokaa, koska on voimia kokata tavallisestikin? Aina voi oikeasti olla parempi, eikä sallia itselleen mitään tyytyväisyyttä ja onnea vajaana.
ap
Mitä sä tältä palstalta etsit? Jotain päänsilittelyä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tältä palstalta etsit? Jotain päänsilittelyä?
No alunperin etsin vinkkejä miten pitää meille änkevä äiti poissa meiltä, mutta tulinkin haukutuksi että haluan rajoittaa äitini visiittiä meille kummini kanssa. Sittemmin olen käynyt räyhäämässä eli purkamassa vihaani, provosoimassa ihmisiä mielipiteilläni joita voisin joissain tilanteissa oikeastikin kannattaa, vaikka pääsääntöisesti en, mutta haluan silti tietää hermostuuko joku edes ajatuksesta, että joku ajattelee tälleen, myös joskus teen päänsilitystukea kaipaavia aloituksia ja joskus vain muuten aloituksia, joissa pohdin asioita ahdasmielisen kasvatukseni näkövinkkelistä, josta haluaisin eroon. Siis siitä ahdasmielyydestä lastenkasvatuksessa.
ap
Mutta siitä ahdasmielisyydestä voin irrottaa ajatukset vain, jos joku oikeasti latoo tiskiin sille kunnolliset vastaperusteet. En tiedä miksi se on minussa kiinni kuin täi tervassa. Vaikka oon siitä kärsinyt. Ainakin äidin käsittäminen joissain piirteissään narsistiseksi on auttanut siihen. Se oli siis kunnon vastaperuste ahdasmielisille opeille se, että ne tulevat narsistilta.
ap
Mielipuolinen yksinpuhelija. Mene hoitoon.
Enhän ole, vaan palstan ketjujeni viisaimpia.
ap
Voiko joku kertoa mullekin, mistä ketjusta ap puhuu/on tuttu?