Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lyhyissä keikkatöissä kannattaa käyttää verokorttia?

Kiitollinen
17.04.2017 |

Onko täällä kellään kokemuksia, miten vastaavissa tilanteissa kannattaa toimia verokortin kanssa:
Olen työtön ja menossa lähinnä cv:n ja työkokemuksen takia keikkatyöhön, jossa muutamana päivänä muutaman tunnin työvuorot tarjolla pienellä palkalla. Samanlaisia rupeamia tulisi jatkossa mahdollisesti tälle samalle työnantajalle parin kuukauden välein. Aion tietysti jatkaa muiden osa-aika- ja kokopäiväisten töiden hakua tällä ajalla.

Jos ootte tehny esim. monelle eri palkanmaksajalle lyhyitä keikkatöitä, ilman että olisi siis varsinaista jatkuvampaa osa-aikatyötä "pääansiotyönä", niin ootteko kopioinu sivutuloverokorttia eri palkanmaksajille, ilman että käyttäisi pääverokorttia ollenkaan? Sitten taas järkyttää kyllä tuo sivutulokortin veroprosentti 29%. Tuon jälkeen matalasta palkasta vähillä tunneilla jää aivan naurettava liksa käteen. Voiko siis sivutuloverokortin prosenttiin hakea jotenkin muutosta?

Tosi kiitollinen oon, jos joku jaksaa vastata!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on free-lancer verokortti. Työnantajia on useitavaihtelevasti. Hyvin on toiminut jo vuosikausia.

Vierailija
2/8 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä ne ylimääräisinä viedyt sitten aikanaan veronpalautuksina takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin kopioida päätuloverokorttia. Sun täytyy vaan itse seurata kokonaistulojasi eri työnantajilta. Milloin menee rajan yli seuraavalle prosentille.

Muutosverokortin voit hakea nettipalvelusta ja tulostaa sen saman tien.

Jos mietityttää niin soita huomenna verottajan puhelinpalveluun ja kysy, kyllä ne neuvoo.

Vierailija
4/8 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun kannata käyttää verokorttia ollenkaan. Pätkätöistä saat niin huonon työeläkkeen että kansaneläke ajaa tasossa sen yli. Ansiosidonnainen myös niin lyhytkestoinen ettei senkään takia kannata verokortilla käyttää.

Vierailija
5/8 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan soitella huomenna verolafkaan, en nyt oikein tunnu saavan selvyyttä kuvioon. Tietääkseni päätuloverokortti pitää olla se yksi ja sama alkuperäinen, ei kopioitu jos sen antaa työnantajalle. Ja tässä tapauksessa siis kyseisestä työstä voisin saada tämän vuoden puolella alle 200 euroo rahaa, jotenkin ei mee yksiin että sinne pistäisin päätuloverokortin, jos saan toivottavasti parempaa työtä vielä tänä vuonna. Ja jotenki toi freelancer...miten se sitte suhteutuu kaiken muun työkkäri/toimeentulotukibyrokratian kanssa. Äh. Enkä haluu veronpalautuksina 30% palkastani, mikä taas ois sivutuloverokortin veroprosentti. Täytyy vaikka kirjotella viä tänne mitä teen jos saan verotoimistosta apua.

Vierailija
6/8 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elät pääasiassa työmarkkinatuella tai muulla tuella, tee itsellesi uusi verokortti netissä ja tulosta se. Merkitse tuloihisi myös etuudet oikeaan kohtaan.Seuraat itse tarkasti tulojasi vaan. Tulorajakortteja voit tulostaa aina lisää.

Ainakin työmarkkinatuella maksat jo etuudestasi 20% veroa. Pienillä tuloilla saat alhaisen prosentin kortin. Jopa Kelan prosentti voi laskea joskus.

Vierailija
7/8 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät verotoimistosta freelancer verokortin. Se on periaatteessa sama kuin päätuloverokortti, mutta pidät itse huolen siitä ettei tulot ylity. Ja sitä saa kopioida niin paljon kun lystää.

Vierailija
8/8 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laitat päätulokortin. Jos löydät muita töitä, tulostat uuden kortin netissä.

Sitä nettipalvelua kannattaa opetella käyttämään. Sieltä voi tulostaa esim. uusia kortteja tulorajalle tarvittaessa. Jos tiedät palkkasi olevan 200e, arvioit palkkasi sinne ja tulostat kortin. Tuota korttia voi kopioida työnantajille. Sinä itse vastaat, ettei raja ylity.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi