Miesystävä lähti kesken pääsiäisen vieton,
Omaan kotiinsa lauantaina. Oli ollut puhetta, että on täällä tiistaihin saakka.
Vietettiin aikaa yhdessä, ulkoiltiin, syötiin, katsottiin elokuvia. Kuvittelin, että kaikki oli hyvin. Ajattelin, että tuli jotain yllättävää menoa, kun sanoi vain että pitää lähteä.
Eilen sitten soiteltiin, ja haukkui minut kaikesta mahdollisesta, puhelun päätyttyä jatkoi viesteillä. Teen kaiken väärin, hänen mielestään.
Ja ei olla parikymppisiä, yhdessäjo kolme vuotta. Molemmilla aikuiset lapset.
Nyt olo vähän surullinen ja pöllähtänyt. Halusin vaan kertoa jollekin, kun en oikein osaa tätä ystävillekään kertoa.
Kommentit (46)
Mä oon jotenki ihan ulkona tästä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi aikoinaan tällain... Mies tuli viikonlopuksi luokseni ja kaikki oli ihan hyvin. Tehtiin ruokaa, käytiin shoppailemassa ja oleiltiin loppuaika. Sitten tuli miehen kotiinlähtöaika ja saatoin junalle. Pussailtiin ja halailtiin siinä asemalla, hyvät fiilikset....
Noh, kotona sitten jonkin ajan kuluttua soittelin miehelle ajatuksena kysellä, että mites se matka sujuu (ja tietty ns. söpöillä puhelimessa). Ei vastaa, ei hämminkiä. Toisen kerran soitin ja ei vastaa...hieman jo ihmettelin. Kolmas kerta ja eiii taaskaan vastaa... nyt jo aloin huolestumaan ja ärsyyntymään. Laitoin viestiä, että mikäs nyt? Ei vastausta. Toinen viesti, että vastaa nyt, että onko kaikki ok? Tuli sitten viesti, että "kaikki on ok, mutta älä ota enää yhteyttä". Se siitä ja mitään selitystä en koskaan saanut tälle tapahtuneelle. Meni siinä jonkin aikaa sulatellessa ja toisinaan vieläkin mietin, että mitä helvettiä oikein tapahtui?
Mulla ollut hieman tämän suuntainen kokemus. Siis siten samansuuntainen, että miehen käytös muuttui yhtäkkiä. Oltiin tapailtu useamman kerran viikossa noin parin kuukauden ajan.
Mies oli innostunut pyöräilystä ja moneen otteeseen ehdotti minullekin, et hankkisin pyörän. Puhui siitä, kuinka menisimme yhteisille pyörälenkeille jne. Olin ajatellut aiemminkin pyörän hankintaa ja sitten ostinkin itselleni mieluisan ja aika kalliin pyörän.
Viimeisimmän kerran kun nähtiin, otti hän taas puheeksi, että miten minun pyörähankintani etenee. Olin ostanut sen aiemmalla viikolla ja toimitusaika liikkeeseen oli muutamia päiviä.
Sitten sinä päivänä kun sain pyörän kotiin, laitoin viestiä ja ehdotin pyörälenkkiä. Miehellä olikin kiireitä. Ehdotin toisinaan päivinä vielä paria muuta ajankohtaa, mutta nekään eivät sopineet. Siinä vaiheessa tajusin kyllä, että tapailut oli tapailtu. Ihmetytti vaan kovasti se, että mistä tämä äkillinen mielenmuutos? Aika hassultakin tuntui, koska nyt kun oltaisiin vihdoin voitu tehdä niitä hänen ehdottamiaan pyörälenkkejä, olikin hänen kiinnostus lopahtanut.
Pyörästäni olen kuitenkin iloinen, sillä olen sitten tehnyt monet mukavat lenkit.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkiä aikoja olette aiemmin seurustelunne aikana ollut toisen asunnolla? Kun se ei ole oma koti, niin sehän vastaa kyläilyä ja siellä voi tulla tylsää. Ehkä ei kannata ottaa itseensä. Katso miten homma kehittyy.
Miten tuohon liittyy se, että mies soitti ja haukkui ap:n?
Ap, hyvä juttu, että olet saanut asiaa mietittyä! Varmaan oikea päätös sinulta, että päätät suhteen. Vähän kyllä veikkaan, että mies tulee ottamaan sinuun jollain aikavälillä yhteyttä uudelleen ja yrittää lämmitellä suhdetta. Silloin kannattaa ehkä kuitenkin pysyä päätöskessäsi.
Miehestä ei tosiaan ole kuulunut tänään mitään. En ole kyllä yrittänytkään ottaa yhteyttä.
Täällä on tullut hyviä syitä ja ajatuksia. On syy mikä tahansa niin olen päättänyt, että suhde loppuu. Luin viestit uudelleen ajatuksella, enkä halua enää ikinä saada samanlaisia.
Pakkailin miehen tavarat, muutama vaate, elokuva ja kirjoja.
Olo haikea ja surullinen.
Lämpimät kiitokset kaikille viesteistä ja ajatuksista.
Ap