Luokkakokous edessä. Miten esittää "menestyneempää"
En halua kertoa entisille luokkatovereille nykyisestä elämäntilanteesta. Millä keinoilla saisin "huijattua", että elämässä menee paremmin. En ajatellut valehdella työpaikasta tai muuten suoraan valehdella, mutta haluaisin antaa ymmärtää, että menee ihan hyvin. Rahaa ei ole käytettäväksi paljon yhtään.
Onnistuuko esim autoliikkeistä auton saaminen useammaksi tunniksi koeajoon?
Kommentit (64)
Hoikka olemus, eli läskiltä tuo huijaus ei onnistu.
Jos olet nainen, niin palkkaa komea mies esittämään menestynyttä kumppaniasi. Se saa naiset kateelliseksi, vaikka olisit itse siivooja. Laita hänen housujen etumukseen täytettä, niin myös miehet tulevat kateellisiksi.
Jos olet mies, niin palkkaa kaunis nainen esittämään kumppaniasi. Se saa kaikki uskomaan, että sinun täytyy olla erittäin suosittu ja/tai varakas, että olet saanut tuollaisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Luokkakokous kirjoitti:
Omituinen kysymys. Omassa ala-asteen luokkakokouksessa hämmästytti eniten, miten vähän ihmiset olivat muuttuneet 30 vuodessa. Luokan nätti tyttö oli edelleen nätti ja kutosen poika oli jo tullessa kännissä ja työskenteli roskakuskina. Kympin tyttö oli juristi jne. Kaikki tunnisti helposti ulkonäöltä heti ja kaikki valitsivat istumapaikkansa entisten kavereidensa vierestä.
Kuulostaa ahdistavalta.
Tästä kymmenen vuoden päästä kaikki nuo ihmiset ovat työttöminä arvosanoista riippumatta.
Ei meidän luokkakokouksessa millään voinut tietää, miten "menestyviä" kukin oli. Ne jotka oli ennenkin aina äänessä, oli nytkin äänessä ja esitti menestyvää. Ne nörtit jotka oli ennen tavallisen siististi pukeutuneet, ja liian ujoja puhuakseen mitään, oli samanlaisia nytkin. Oletan ennemmin että heillä varmaan oli asialliset työt jollain nörttialalla. Jos kysyin, mitä he nykyään tekee, antoivat jonkun nevöhööd firman nimen ja se oli siinä.
Enimmäkseen ihmettelimme, että kaikki oli vielä hengissä, ja ihan kaikki ei ollut vielä eronnut.
Auto nyt ei kerro menestyksestä yhtään mitään, paitsi jos se on keskimääräistä selkeästi kalliimpi (joku 70 000e alkaen) ja omistajan paikalla lukee oma nimi.
Vaikka ajaisi millaisella autolla, sillä ei ole mitään väliä jos auto on a) velkainen, b) liisinkivehje, c) työsuhdeauto, d) miehen auto, e) vanha ja halpa oli merkki mikä tahansa. Voihan sitä AJAA vaikka millaisella autolla, sen kun lainaa tutun ökyautoa, hakee autokaupasta koeajoon, vuokraa autovuokraamosta tai lainaa miesystävältä, mutta ajaminen ei ole sama kuin omistaminen. Ei se tee menestyneeksi, että on Ferrarilla koeajolla tai ajaa laina-autoa :DDDDDDD
Ja se vasta noloa on, jos siellä luokkakokouksessa on joku samanlainen autolla ihmisiä arvottava kuin ap ja ap menee koeajoautolla olemaan "menestynyt". Luokkakaveri tarkastaa siinä kännykällä auton omistajuuden ja sieltä tulee, että omistaa autoliike ja ehkä auto on vielä käytettykin. Sille vasta nauretaankin. Vähän kuin yrittäisi päteä feikkiluiskalla.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka olemus, eli läskiltä tuo huijaus ei onnistu.
Pari menestyneintä tuntemaani luokkakaveria ovat lihoneet, tekevät niin ympäripyöreetä päivää, että se näkyy. Eivät edes yritä näyttää muuta kuin väsyneeltä ja stressaantuneelta. Tosin kaikki tuntevat heidät. Tekin tuntisitte.
Luokkakokouksissa voit huutaa sen ensimmäisen kehuessa itseään, että "enemmän läppää, vähemmän CV:tä". Treenaa pari kiloa pois, tukka kuntoon ja uudet vaatteet. Kun joku kysyy, niin sano että töitten puolesta oli v***maiset ajat laman takia, mutta kai tää helpottaa.
Mäkään en ymmärrä kuka sen auton näkisi...
Meillä tehtiin illan aluksi pieni esittelykierros, jolloin jokainen kertoi lyhyesti mitä on viimeisen n.15 vuoden aikana tehnyt. Tämä voi olla vähän vaikea tilanne, jos ei halua kertoa mitään. Mutta tässäkin tilanteessa on helppo jättää ne ikävät asiat kertomatta ja korostaa mukavia juttuja. Esim itse kerroin mukavia esim yliopisto-opinnoista ja perheestä, en puhunut mielenterveysongelmista tai siitä että keskeytin opinnot työttömyyspäivärahan saamiseksi, enkä ole kolmikymppisenä vielä valmistunut (lukion lisäksi) mistään ...
Ihmiset usein tykkäävät puhua itsestään niin ehkä keskittyisin kuuntelemaan muiden juttuja. Mutta jos et ole sinut itsesi tai valintojesi kanssa niin en menisi paikalle ollenkaan, kuulostaa todella kiusalliselta ajatukselta.
Mutta kyllähän sen jo LinkedInistä näkee, kun ihmiset vähän "värittävät" työpaikkojaan. Jos olet esim. puhelinmyyjä niin voit sanoa tekeväsi uusasiakashankintaa tai myynnillistä asiakaspalvelua.
Ehkä olisi helpompi auttaa, jos kertoisit millainen oikeasti olet?
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ferrarin avaimenperä ja laita ne autosi avaimiin. Lompakkoon laita muutama 500 euron seteli. Kun tulet luokkakokoukseen, niin sano kuinka avaimet painaa jalkaan taskussa ja nosta ne pöydälle ja samalla lompakkosi, josta pilkistää rahaa.
Ferrarin painavia avaimenperiä on myyty halpamyynneissä parilla eurolla. Ja toisekseen, avaimenperän voi ostaa kuka tahansa, tarvitsisi saada Ferrarin avain, se olisi uskottavampaa. Vai luulitko että joku uskoo että sulla on Ferrari kun on sellainen avaimenperä ja siinä jotkut tojotan tai volkkarin avaimet (jotka tunnistaa logosta - pitäisi olla avaimet, joissa on Ferrarin logo).
Nolompaa tuollainen on kuin olla reilusti tojotakuski.
Facebookista näkee, että olen sinkku, työtön, lähes asunnoton ja dokaan joka päivä. Joten eipä tarvitse esittää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset usein tykkäävät puhua itsestään niin ehkä keskittyisin kuuntelemaan muiden juttuja. Mutta jos et ole sinut itsesi tai valintojesi kanssa niin en menisi paikalle ollenkaan, kuulostaa todella kiusalliselta ajatukselta.
Mutta kyllähän sen jo LinkedInistä näkee, kun ihmiset vähän "värittävät" työpaikkojaan. Jos olet esim. puhelinmyyjä niin voit sanoa tekeväsi uusasiakashankintaa tai myynnillistä asiakaspalvelua.
Kontaktointi asiakasrajapinnassa = myyjä, markkinointiassistentti = puhelinmyyjä, palveluvastaava = siivooja, maistattaja/näytejakelija = promoottori, pukeutumisneuvoja = vaatemyyjä.
Onko nykyään jotenkin noloa tehdä tavallisia töitä kun hommille pitää antaa mukahienoja nimityksiä? Samoja tylsiä hommia pienellä palkalla ja ankeilla työajoilla ne silti on ja suurin osa ihmisistä tietää, mitä työt oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
En halua kertoa entisille luokkatovereille nykyisestä elämäntilanteesta. Millä keinoilla saisin "huijattua", että elämässä menee paremmin. En ajatellut valehdella työpaikasta tai muuten suoraan valehdella, mutta haluaisin antaa ymmärtää, että menee ihan hyvin. Rahaa ei ole käytettäväksi paljon yhtään.
Onnistuuko esim autoliikkeistä auton saaminen useammaksi tunniksi koeajoon?
Käsikirjaksi suosittelen Harlekiinia. Niissä on satoja kertomuksia tällaisista tilantista. Yleensä pitää vuokrata (seuralaispalvelu) tai ylipuhua joku tuttu UPEA mies kainaloon myös. Ylipuhu mies, jolla on se kova auto.
Miks pitäis esittää parempaa kuin on? Suomalaiset on kummallisia. Jos meillä olis nyt luokkakokous, niin mä menisin sinne rumana, yliopiston keskeyttäneenä, lapsettomana ikisinkkuna. En kylläkään halua edes lapsia... Mutta viat ja vastoinkäymiset tekee ihmisestä vain kiinnostavamman. Ja mä oon ihan tyytyväinen mun elämään ja itseeni, vaikken mikään menestyjä olekaan. Ei mulla oo tarvetta näyttää mun entisille luokkakavereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontaktointi asiakasrajapinnassa = myyjä, markkinointiassistentti = puhelinmyyjä, palveluvastaava = siivooja, maistattaja/näytejakelija = promoottori, pukeutumisneuvoja = vaatemyyjä.
Onko nykyään jotenkin noloa tehdä tavallisia töitä kun hommille pitää antaa mukahienoja nimityksiä? Samoja tylsiä hommia pienellä palkalla ja ankeilla työajoilla ne silti on ja suurin osa ihmisistä tietää, mitä työt oikeasti on.
Naurettavin on nämä nykyagentin työt. Mol.fi sivulla (ks. ) on kymmeniä vapaita työpaikkoja agenteille. Aurinkolasit päähän ja työksi agentti! Tosin joku voi tietää, että se(kin) on puhelinmyyntiä..... Palveluvastaava on tosiaan kanssa todella typerä nimitys siivoojasta.
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis esittää parempaa kuin on? Suomalaiset on kummallisia. Jos meillä olis nyt luokkakokous, niin mä menisin sinne rumana, yliopiston keskeyttäneenä, lapsettomana ikisinkkuna. En kylläkään halua edes lapsia... Mutta viat ja vastoinkäymiset tekee ihmisestä vain kiinnostavamman. Ja mä oon ihan tyytyväinen mun elämään ja itseeni, vaikken mikään menestyjä olekaan. Ei mulla oo tarvetta näyttää mun entisille luokkakavereille.
Eiköhän tämä ole ihan potenssiin 10 esim. USA:ssa vs. Suomessa.
Eikö olisi mielenkiintoisempaa kehittää jokin monipolvinen tarina, jossa menestys ja tappio vaihtelisivat.
Nyt olisi sitten se vaihe kun kaikki on taas mennyt.
Kaikki on kiinni siitä, miten asian esittää. Jos Gloria tekisi sinusta haastattelun, miten sun elämääsi siinä kuvailtaisi? Hyvin monessa elämäntilanteessa on jotain hyviä puolia. Yritä vaan vaikuttaa tyynen tyytyväiseltä elämääsi, jossa olet menestynyt. Älä ainakaan lähde epätoivoiselta itsekehulinjalle.
Vierailija kirjoitti:
Meidän luokkakokouksessa yksi ehdotti, että "kerrotaas kaikki, millä autolla kukin ajaa".
Viesti 18 on paras neuvo.
Tunnen oikeasti yhden Suomen aatelisista työn kautta. Hän on vaatimattoman oloinen, mutta vaatteet on kalliit(laatu), klassiset ja värejä, jotka sopivat hänelle (värinalayysi; 4 tyyppiä). Hoikka, huoliteltu. Puhuu sivistyneesti argumentoiden.
Hänellä ei ole edes ajokorttia. Kulkee tosiaan julkisilla, junalla pitkät matkat ja taksilla perille. Tämä on ekologinen valinta hänelle. (Esitä siis vihreää; PS on junttipuolue. PS kysyy tuota, että "kerrotaas kaikki millä autolla kukin ajaa". Rikas PS on nousukas.)
Ei kerskaile esim. ulkomaanmatkoilla, mutta jos joku kysyy, niin kertoo, että oli konferensissa siellä ja siellä; töiden vuoksi täällä. Ulkomaanmatkat pääsääntösesti töiden vuoksi - osa hyvinkin kauas. Rauhoittaa esim. kesän (loman), että ei matkustele, kun töiden vuoksi tulee niin usein käytyä ulkomailla.
Mistä ne sun autoa saa tietää kun menet paikalle taksilla. Kai siellä jotakin tarjoillaan, joten taksilla tuleminen on aivan normaalia.