Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 2,5kk ja kortsu hajosi, onko millaset mahdollisuudet tulla raskaaksi imettäessä?

Vierailija
15.04.2017 |

Eli siis harrastimme seksiä äsken ja sen jälkeen huomasimme että kortsu oli hajonnut.. Vauvalla ikää 2,5kk ja imetän. Nyt pelkään että tulen uudestaan raskaaksi, tämäkin vauva oli vahinko, tuli pillereiden läpi ja en haluaisi toista heti perään.. Sanokaa että imetys ehkäisee hyvin eikä olisi kovinkaan todennäköistä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna tulla jos on tullakseen. Suomi tarvitsee pellavapäitä

Suomi tai kukaan muukaan ei todellakaan tarvitse sisaruksia vuoden ikäerolla! Se on (paitsi todella rankkaa niin vanhemmille, kuin niille lapsille) iso terveydellinen riski - niin äidille kuin uudelle vauvalle. Altistaa myös esikoista esim myöhemmille mielenterveysongelmille.

Vierailija
22/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 8kk vauva ja toinen olisi oikeastaan jo tervetullut. Ei tietenkään mikään erityinen hoppu, mutta ehkäisyä ei olla käytetty ollenkaan synnytyksen jälkeen. Menkat ei ole vieläkään alkanut mulla. Mutta uusi raskaus ei vaan ole alkanut. Ja joku väläytti, että voisi johtua aliravitsemuksesta, ja katin kontit mun tapauksessa. Syön hyvin ja nukun hyvin, mutta kroppa kai päätti näin. Noh, ehtiihän sitä myöhemminkin. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä on tammikuussa ja marraskuussa syntyneet lapset. Eli heti tuli raskaaksi.

Vierailija
24/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan th-opiskelijaa. Jos olet tiistaina ottamassa kuparikierukan, ei ole tarvetta muuhun jälkiehkäisyyn. Jos taas otat hormonikierukan, niin heti (maidon pumppaamisen jälkeen) apteekkiin pilleriä hakemaan mars!

Vierailija
25/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka olisi tarkoitus ottaa..

Ap

Vierailija
26/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jälkiehkäisy mitään?

Silloin pitää huomioida jälkiehkäisyvalmisteen vaikuttava aine. Jälkiehkäisytabletteja voi käytttää imetyksen aikana. Levonorgestreelitabletin ottamisen jälkeen voi ensimmäisen maidon lypsää pois. Ulipristaalin jälkeen imettämistä ei suositella viikkoon.

Ap:n kannattaa ehdottomasti hakea se jälkiehkäisy. Parempi katsoa kuin katua.

Vierailija
27/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vauva on alle 6 kk ja täysimetyksellä ja vähintään yksi imetyskerta yöllä, ehkäisyteho on kondomin luokkaa. Mutta kaikkien kolmen kohdan pitää täyttyä.

Niin, joillain. Ei kaikilla. Tosin muistelisin että ehtona olisi, ettei yli 3h imetysvälejä - edes yöllä. Ja täysimetys. Ja siltikään ei päde kaikilla. Ja sitähän ei varmaksi tiedä.

Sanotaanko, että täysimettäessä raskaus ei ole yhtä todennäköinen kuin kuin ei-imettäessä, mutta mitään prosenttitodennäköisyyksiä on vaikea esittää. Ja jos muutenkin tulee ilmeisen helposti raskaaksi...

Jos uusi raskaus ei ole toivottu, hakisin jälkiehkäisyn.

Vierailija
28/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis harrastimme seksiä äsken ja sen jälkeen huomasimme että kortsu oli hajonnut.. Vauvalla ikää 2,5kk ja imetän. Nyt pelkään että tulen uudestaan raskaaksi, tämäkin vauva oli vahinko, tuli pillereiden läpi ja en haluaisi toista heti perään.. Sanokaa että imetys ehkäisee hyvin eikä olisi kovinkaan todennäköistä?

Tuliko tää viesti 80-luvulta? Imetys ei ehkäise yhtään mitään, onneksi. Ilman tätä myyttiä mulla ei olis näin ihanaa aviomiestä. 😄 Kiitos kuitenkin legendan keksijälle.

Vierailija
29/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo.

Ihmiset ei voi olla noin typeriä, sanokaa, että ei voi? Siis että kysyy tätä.

Haet tietysit jälkiehkäisypillerin apteekista.

Vierailija
30/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysimetyksellä on onneksi, ja öisin syö 2-3 kertaa. Että voin melkein huokaista helpotuksesta. Tuota jälkiehkäisyä mietin kanssa, pitää varmaan heti aamulla mennä apteekkiin. Luin tosin netistä että ei saisi imettää 8 tuntiin kun on ottanut jälkiehkäisyn, pitääkö paikkaansa? Voi vitsi kun minulla olisi tiistaina kierukan laitto ja nyt piti käydä näin. :(

Ap

Kierukan laitto parin päivän sisällä toimii jälkiehkäisynä.

Vierailija
31/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan th-opiskelijaa. Jos olet tiistaina ottamassa kuparikierukan, ei ole tarvetta muuhun jälkiehkäisyyn. Jos taas otat hormonikierukan, niin heti (maidon pumppaamisen jälkeen) apteekkiin pilleriä hakemaan mars!

Samalla tavalla hormonikierukka hoitaa jälkiehkäisyn.

Vierailija
32/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, mutta tekstin perusteella luulin, että olet sitä vauvaa pannut.

Vierailija
33/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vauva on alle 6 kk ja täysimetyksellä ja vähintään yksi imetyskerta yöllä, ehkäisyteho on kondomin luokkaa. Mutta kaikkien kolmen kohdan pitää täyttyä.

Ei pidä paikkaasa. Mulla kahden viimeisen synnytyksen jälkeen on alkanu menkat molemmista 2kk synnytyksistä. Olen täysimettänyt ja molempia ja tuolloin imetin noin 2-3 kertaa yössä. Ei kertaakaan korviketta tai edes pumpattua omaa maitoa ole annettu. Et siinä sun kökkö teoriasi.

Jos englantia osaat, voit googlata sanoilla "breastfeeding as contraceptive". Sieltä löytyy ihan tieteellisiä lukuja tästä mun "kököstä teoriastani". Niihin on laskettu mukaan muitakin kuin sut. Kyseessä ei ole pomminvarma ehkäisy, mutta kuitenkin ehkäisy, jolle on laskettu riskiluvut, ja jota maailmanlaajuisesti käytetään paljonkin. Suomessa tietysti on toisenlaiset vaihtoehdot.

Ja joo, tietysti ehkäisyteho päättyy, kun kuukautiset alkavat.

Vierailija
34/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilleri haettu. Toivotaan että tehoaa kun en ihan heti tapahtuman jälkeen päässyt ottamaan.

Ap

Vierailija
35/35 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävällä on tammikuussa ja marraskuussa syntyneet lapset. Eli heti tuli raskaaksi.

Ai kamala! Varmasti siis lapsistaan oikein onnellinen, mutta nyt kun minulla on viikon päästä laskettu aika ja kuvittelen sitä, että olisin taas joskus n. kuukauden päästä uudelleen raskaana, niin olisi se aika järkyttävää. Ja siis enemmän kuin yhden lapsen mielellämme haluaisimme, mutta minulle on tämä raskaus ollut sen verran rankka, että en ihan helposti jaksaisi samaa heti uudelleen.