Vierailija

Hakusessa olisi pelottava tai jännittävä mutta kuitenkin laadukas tv-sarja. Mielellään uudehko, koska harva tv-sarja tuntuu ikääntyvän hyvin. Plussaa on psykologinen jännitys ja/tai yliluonnollisuus, väkivallalla mässäily taas ei innosta. Eikä sarjan ole pakko olla kauhua, vaan trillerikin käy. En ole varsinainen scififani, mutta pienissä määrin sekin menee.

Olen tykännyt esim. American Horror Storyn ekasta kaudesta, mutta myöhemmillä kausilla pääpaino oli väkivallassa ja kidutuksessa. Olen katsonut myös The Exorcistin ja Outcastin, molemmat hyviä, Exorcist parempi. The Fall oli hyytävä. Dexterin olen katsonut, samoin Black Mirrorin. Salemia katsoin ekan kauden, mutta toka ei enää sytyttänyt.

Vampyyrisarjat eivät kiinnosta, poikkeuksena The Strain, jossa on muuta kuin (teini)rakastavaisten draamaa. Katsoin pari jaksoa Sleepy Hollow'ta, mutta se oli jotenkin tylsä, yksiulotteinen ja samaa kaavaa etenevä. Tämä vika on myös Supernaturalissa, joten se ei kiinnosta. Fringekään ei ole iskenyt.

Joten ehdotelkaa hyviä, kriteereihin sopivia sarjoja, kiitos!

• ylös 3
  • alas 0

Sivut

Kommentit (28)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Stranger thingd

Olen tämän jo nähnyt, unohdin mainita sen aloitusviestissä. Tykkäsin kovasti. -ap-

Vierailija

True detective kausi 1.

Huippu. Kertakaikkiaan tajuttoman mieletön ja hyvin tehty sarja.

Kakkoskausi floppasi. Liian monta tarinaa meni päällekkäin; liian sekoja taustoja 3:lle päähenkilölle. Liikaa kaikkea. Olisi pitänyt malttaa yksinkertaistaa.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

True Detectivestä olen joskus nähnyt pari jaksoa sivusilmällä, mutta en ole katsonut sitä "kunnolla". Bates Moteliakaan en ole katsonut, kiitos vinkeistä. -ap-

Vierailija

Stranger Thingsiä olisin myös ehdottanut. Tämä on jo vanha mutta hyvä; Millenium. En tiedä miten ajan hammas on tähän purrut, oli todella hyvä sarja. Olisi kiva nähdä uudestaan.

Vierailija

Whitechapel oli kyllä kovasti omaan makuuni, sarja oli aluksi enemmänkin trillerimäinen, loppua kohti ehkä enemmän kauhua.

Vierailija

Tuo Millennium on tiedossa, mutta tosiaan vähän vanhempaa tuotanto jo. Muistan kyllä nuorempana nähneeni tästä pätkiä ja pelänneeni, että ehkä sille pitäisi antaa mahdollisuus.

Penny Dreadfulia yritin joskus alkaa seurata, mutta se ei oikein iskenyt. -ap-

Vierailija

Supernatural. 

Ei ehkä NIIN pelottava, mutta tosi jännittävä ja ainakin omasta mielestä välillä ihan sopivan pelottava. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Supernatural. 

Ei ehkä NIIN pelottava, mutta tosi jännittävä ja ainakin omasta mielestä välillä ihan sopivan pelottava. :D

No kun tässä on se vika, että jaksot etenevät samaa kaavaa, ainakin alussa oli näin, kun katsoin muutaman jakson ekalta tuottarilta. Tyypit etsivät isäänsä ja kohtasivat joka jaksossa jonkin örkkimörkin, jota vastaan taistelivat voitokkaasti ja sitten jatkoivat matkaansa eteenpäin. Vähän liian ennalta arvattavaa, sama vika on mm. Housessa, joka on muuten hyvä sarja. -ap-

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Supernatural. 

Mutta jos arvostaa laadukasta näyttelemistä niin tämä ei ole oikea sarja. Ja jos saa kamalia myötähäpeä kohtauksia huonosta esiintymisestä niin ei ei ei

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Homeland, todella hyvä. Netflixistä löytyy.

Olen Homeland-fani, nähnyt jokaisen kauden ja tykkään todella. Viimeisin kausi loppui just USA:ssa. -ap-

Vierailija

Whitechapel vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, testaan sitä varmaan seuraavaksi.

Grimmiä olen joskus harkinnut, mutta mietin, onkohan se samanlainen pettymys kuin Sleepy Hollow. Toivottavasti ei. -ap-

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.