Vierailija

Mitä hammastahnaa käytätte? Onko olemassa hammastahnaa ilman limoneenia?

• ylös 2
  • alas 2

Kommentit (18)

Vierailija

Sensodyne ei käsittääkseni sisällä, mulle ei ainakaan niistä ole tullut mitään oireita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
uugh kattokaa mua mä olen eritysherkkä!huomioikaa mut!

Erityisherkkä on eri asia kuin yliherkkä.

• ylös 25
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sensodyne ei käsittääkseni sisällä, mulle ei ainakaan niistä ole tullut mitään oireita.

Nopeella googletuksella ainakin Sensodyne Pro Emaljissa on limoneenia.

Vierailija

Kaikkea sitä keksitäänkin. Kävin lääkärissä tällä viikolla ja laitoin Escada tuoksua ennen käyntiä, ah mikä ihana tuoksu. En kunnallisella. Suosittelen kesätuoksuksi Escadaa, jokaiselle.

• ylös 9
  • alas 19
Vierailija

Uskomatonta, kuinka tietämätöntä porukkaa tähän ketjuun on kommentoinut. Kai teidän mielestänne astmaatikotkin ovat huomionhakijoita?

Esimerkiksi homeelle altistuminen voi laukaista hajusteyliherkkyyden. Näin kävi itselleni. Minulla hajusteyliherkkyys ilmenee hengitystieoireina. Sen vuoksi valitsen kaupasta hajusteettomia tuotteita. Sen ei pitäisi olla keneltäkään muulta pois. En vouhkaa hajusteyliherkkyydestä muille, enkä vaadi, että muiden pitäisi olla käyttämättä hajusteita takiani ym. mitä roskaa hajusteyliherkistä yleensä ajatellaan.

• ylös 22
  • alas 1
Vierailija

Tuoksuherkkyys on todellista, Duodecim 7/2011

Lääketieteellinen aikakauslehti.

Minä käytän Lidlin yrttihammastahnaa, joka ei ärsytä suutani. Sisällöstä en osaa sanoa.

Nuorempana reagoin voimakkaihin tuoksuihin saamalla migreenin ja olen antanut useamman kerran ylen voimakkaiden hajujen vuoksi.

En enää onneksi saa migreeniä, mutta tänään oli päivä, jolloin haistoin kaiken mahdollisen. Bussipysäkillä oli naishenkilö, jonka hajuveden haistoin arviolta seitsemän metrin päästä.

Designmuseossa olivat virtuaalilasit, joita olisin halunnut kokeilla, mutta niiden voimakkaan hajuvesi- ja partavesihajun vuoksi otin lasit päästäni. 

Stockalla jouduin kiertämään kauempaa venäläisturistit, joilla oli vahvoja hajusteita. 

Osa näkee paremmin, osa kuulee paremmin jne. Osa meistä valitettavasti haistaa paremmin. Ikävä kyllä.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uugh kattokaa mua mä olen eritysherkkä!huomioikaa mut!

Erityisherkkä on eri asia kuin yliherkkä.

Samonlaisia huomion hakuisia kiukuttelijoita te olette molemmat.

En kyllä ole kumpaakaan, kunhan huomautin virheestäsi.

Vierailija

Pilkkaajille tiedoksi, että tämä on ihan todellinen ongelma joillekin. Itsekin joskus ihmettelin, miten joitain voi hajut ottaa niin nenään, mutta niin vain muutamaa vuotta myöhemmin herkistyin itsekin hajusteille. Tuo voi johtua monesta asiasta: hormoniongelmista, ylirasittuneesta maksasta (maksa-arvot saattaa silti olla hyvät) ym.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Weleda suolahammastahna ei sisällä synteettistä limonenea.Saa luontaistuotekaupoista.

Vierailija

Parodontax on käynyt itselleni, apteekista saa. Hajusteyliherkkyyttä pilkkaaville tekisi mieli tehdä ihmiskoe:suljetaan tyyppi wc-koppiin ja suihkutetaan tila täyteen hajuvettä ja hiuslakkaa..sit vois vähän päästä fiilikseen miltä hajusteyliherkästä tuntuu ihan vaikka bussissa/kassajonossa kun joku aistikkaan naisellinen tuoksuva tapaus osuu viereen. Minäkään en tätä herkkyyttä itselleni pyytänyt mut työpaikan homealtistuminen teki tehtävänsä..

Vierailija

Käytän Pro-Emalj sensodyne-hammastahnaa. Sisältää limoneesia. Jotain tuoksuja, kuten tuon kestän. On myös paljon tuoksuja, joita en kestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hajusteyliherkkyys ei ole mitään, on kuolemaan johtavia sairauksia, että joku yliherkkyys, on pisara meressä. Saatte ja joudutte kestämään kalliit tuoksut, suihkugeeliä myöten. Yhyyyy yhyy.Pillittäkää vapaasti, ei mitään merkitystä. 

Verisyöpä, erittäin huono ennuste, joten allogeeninen kantasolusiirto sairaalassa ja kuusi viikkoa eristyshuoneessa. Lyhyt elinaikaennuste - ja lisäksi kritisoimasi hajusteyliherkkyys.

Hajuvedelle HAISEVA hoitaja tuli illalla huoneeseeni ja oksensin teräsvadin täyteen. 

Sellaista se on meillä teeskentelijöillä. :D

Pyysin, että yöllä huoneeseeni tulee toinen hoitaja, koska en jaksanut oksentaa hajuveden vuoksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hajusteyliherkkyys ei ole mitään, on kuolemaan johtavia sairauksia, että joku yliherkkyys, on pisara meressä. Saatte ja joudutte kestämään kalliit tuoksut, suihkugeeliä myöten. Yhyyyy yhyy.Pillittäkää vapaasti, ei mitään merkitystä. 

Pahoittelen heikkoa perimääsi ja vähäistä ymmärrystäsi.

Vierailija

Joo. On suolahannastahnaa myös. Suomessa kalliita vaihtoehtoja. Ostan aina itse virosta.
Tiedoks urpoille että yliherkkyys on eriasua kuin allergia. Yliherkkyyteen ei voi siedättää. Pienikin määrä altistetta aiheuttaa oireet. Ja naurekdijat, irvailunne loppuu sitten kun lapsenne sairastuvat koulun sisäilmasta. Tulevaisuudessa suomi täynnä vammautuneita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos saan hajusteista astmakohtauksen, niin voin siihen kuolla. Teholle en onneksi ole vielä joutunut, mutta päivytykseen monta kertaa ja toisinaan siitä muutamaksi vuorokaudeksi osastolle. Sairauslomien, lääkekustannusten ja hoitokulujen vuoksi yksi hajustealtistus tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Myös sinä maksat niistä osasi verojen kautta, mutta oma on valintasi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.