Vierailija

Kun Suomessa naisten keskikoko vaatteissa on nyt 42?

• ylös 6
  • alas 10

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Se vaatekoko kun ei kerro kuka on läski ja kuka ei. Joku lihaksikas ja urheilullinen nainen saattaa ostaa 42 koon vaatteita ja joku laihaläski kokoa 36.

• ylös 51
  • alas 8
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Laiha, liikkumaton, joka ei syö kunnolla ja jolla on surkeat lihakset, on läski jo koossa 36. Hyvin syövä ja kuntosalilla käyvä/liikkuna lihaksikas ja kiinteä nainen on hoikka vielä koossa 42, jos on vähän pitempää sorttia. Katsopa peiliin!

• ylös 29
  • alas 18
Vierailija

Minä en yhtään huolehdi terveydestäni ja syön useita pusseja sipsejä viikossa. Pituutta on vain reilu 160cm, joten tämän hetken koko 40 on kyllä jo liikaa. Nuorempana olin kokoa 36 ja silloin tunsin oloni terveeksi.

Taitaa olla elämäntapamuutoksen aika. Huh... Ei tule olemaan helppoa, kun on vuosien ajan antanut itsensä rupsahtaa.

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Koosta 48 tai xxl alkaa olla vähän pulska.

Kaikki alle tuon on normaaleja, eli löytää vaatteet normaalipuolelta, sitä isommat joutuu menemään tylsälle isojen tyttöjen osastolle.

• ylös 27
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en yhtään huolehdi terveydestäni ja syön useita pusseja sipsejä viikossa. Pituutta on vain reilu 160cm, joten tämän hetken koko 40 on kyllä jo liikaa. Nuorempana olin kokoa 36 ja silloin tunsin oloni terveeksi.

Taitaa olla elämäntapamuutoksen aika. Huh... Ei tule olemaan helppoa, kun on vuosien ajan antanut itsensä rupsahtaa.

Ap tässä. Hienoa!! Tsemppiä Sinulle. 👍🏻

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Riippuu pituudesta. Olen 180cm pitkä ja käytän 38-40 koon vaatteita koska muuten jäisi lyhyeksi tai olisi aivan liian tiukat. Niin, olen alipainon rajoilla.

• ylös 17
  • alas 3
Vierailija

Sehän on kyllä niin päin, että koot ovat pienentyneet koko ajan eli nykyinen 38 (M) oli ennen 36. Kokoa 38 eli normaalit joutuvat nykyään ostamaan usein kokoa 40-42.

Lihava alkaa olla vasta jossain koossa 48.

• ylös 16
  • alas 12
Vierailija

Toiset on pienikokousia, toiset isompikokoisia ja molemmat saattaa olla yhtä laihoja, toinen käyttää kokoa 36 tai jopa 34 ja toinen 38.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai se läskiys nyt päälle laitettavan vaatteen koosta riipu

No ei pidä paikkaansa, jos käyttää kokoa 48/ 50 on selkeästi läski, oli pituus mikä tahansa.

Mielestäni läskiraja on siinä 40/42. Jos on isot rinnat ja hartiat niin koko 42 on ok, muutoin on jo läski.

• ylös 9
  • alas 17
Vierailija

Minulla on synnytyksistä jäänyt roikkumaan vatsa, sen vuoksi housut ei mene kuin kokoa 42 ja en ole erityisen lihava. Puserot pitää olla kokoa 38 ja pitkähelmaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sehän on kyllä niin päin, että koot ovat pienentyneet koko ajan eli nykyinen 38 (M) oli ennen 36. Kokoa 38 eli normaalit joutuvat nykyään ostamaan usein kokoa 40-42.

Lihava alkaa olla vasta jossain koossa 48.

Tiedän henkilön kokoa 48, mutta ei ole lihava, vaan kiinteä ja lihaksikas nainen.

Vierailija

Vaatteen kokonumerot ei kerro ainoastaan painosta, vaan myös henkilön pituudesta. Ja lihas painaa enemmän kuin rasva, eikä pelkästään vaatteen kokonumeroa tuijottamalla pysty sanomaan, onko hoikka vai ylipainoinen.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vaatteen kokonumeroon vaikuttavat malli ja leikkaus. Suomessa naiset ovat huomattavasti pitempiä ja rinnakkaampia, kuin esim. Aasiassa. Nykyään kaupat ovat pullollaan Aasiasta tulleita vaatteita, joiden mittataulukko on pienempi, kuin eurooppalainen.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Kun painoin 50 kg (olen 172 cm pitkä) sain nippa nappa koon 36 housut jalkaani, yläosista ja hameista kävi taas useimmiten koko 34, paidoista joskus jopa koko 32. Yläosasta olin pelkkää luuta ja nahkaa, alaosasta lonkat törröttivät, lantion seutu oli lihasta tyhjä lonkkien varassa lepäävä teltta, muttei vaan se mallimittainen 88 cm lantio ole kaikkien saavutettavissa laihduttamalla. Kaikkeen idioottimaiseen sitä nuoruudessaan tulikin ryhdyttyä joidenkin törkeiden miesten vuoksi, tuloksena tästä oli pysyvä hedelmättömyys, yhä jatkuva amenorrhea ja osteoporoosi, vaikka olen vasta 30-vuotias.

Miehet kitisköön vastaavasta vasta sitten, kun joku nainen pahoilla sanoillaan  - esim. siitä pituudesta - pakottaa nämä siihen säärten katkaisulla tapahtuvaan venytykseen - jollei senttejä tule sinne missä niitä tarvitaan lisää, suhde ei jatku -mentaaliteetilla. Laskekaapa, kuinka moni nainen muokkaa itseään ja tuhoaa itsensä miesten typerien mieltymysten vuoksi? Entä kuinka moni Hollywood-tähti ja kaunis nainen on nyt piloille leikelty, koska miehet pitävät vain hyvin nuorista naisista?

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Hieman hölmö kysymys, koska ei se koko välttämättä kerro mitään.

Ennen kuin aloin käymään salilla, sain koon 38 housut helposti jalkaan, tosin mahamakkara tursusi housunkauluksen päältä, mutta nyt muutaman vuoden jälkeen sen kokoiset housut ei meinaa mennä enää reisistä eikä takamuksesta, vaikka vyötäröltä menisikin ilman sitä maharöllykkää. Nykyään käytän siis kokoa 40, jopa 42, koska ne istuvat alavartalosta, vaikka vyötäröltä sitten lököttääkin. Sama juttu paidoissa, entiset kiristää hartioista ja hihoista.

Koen kuitenkin, etten lihonut ole, vaikka vaatekoko onkin kasvanut, vatsasta on lähtenyt senttejä ihan mukavasti, vartalon malli on täysin erilainen, vaikka kiloissa ei niin suurta muutosta olekaan, ehkä kolme kiloa tippunut näiden vuosien varrella.

• ylös 13
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.