Tyhmä kyselee silmien meikkaamisesta
Kun laitan luomille silmämeikin pohjustusainetta, laitanko sen päälle vielä meikkivoidetta? Vai länttäänkö luomivärin suoraan sen pohjustuksen päälle?
Tuli nyt tällainen hassu kyssäri mieleen, kun en oo aikoihin meikannut pidemmän kaavan mukaan ja luomiväri menee aina nopsaan niin nuhjuisen näköiseksi. Ostin siis tuollaisen ja nyt hoksasin, etten edes osaa käyttää sitä.
Kommentit (7)
Joo ei meikkivoidetta primerin päälle. Jos luomet ovat epätasaisen väriset / tummat (niinkuin itselläni), primerin alle voi käyttää ohuelti peitevoidetta tai meikkivoidetta.
Laita siihen väliin puuteria, jos meinaa silmämeikki kasautua. Minä laitan aina ensin primerit luomille ja kasvoille, sitten mineraalimeikkipohja sudilla kasvoille ja irtopuuterilla kiinnitys. Irtopuuteria laitan myös luomille, eli primeri saa tuon kasvojen meikkipohjan ajan kuivahtaa ja sitten irtopuuteria päälle. Vasta sitten silmämeikki. Minulla on raskaat luomet ja silmät syvällä, iho on herkästi kuivuva ja kuivuessaan öljyyntyvä, eli tosi kiva yhdistelmä silmämeikin kannalta. Onneksi löysin aikuisiällä primerin. :)
Mitä ihmettä? Olen taitava meikkaamaan, enkä vain omasta mielestä, ja laitan primerin päälle aina myös meikkivoiteen. Mitään hirveitä määriä ei tarvitse siis laittaa, ja beautyblenderillä tämä onnistuu aina täydellisesti.
Ensin pyyhin luomet paperiin, että öljyisyys poistuu. Sen jälkeen kämmenselkään muutama "pisara" määrä primeriä, sitten taputtelee sen beautyblenderillä luomille. Tuon jälkeen lisään muutaman pienen tipan meikkivoidetta kämmenselkään ja taputtelen sen määrän beautyblenderiin ja sen jälkeen painelen sen luomille ja silmien ympärille. Tämän jälkeen odotan hetken ja lisään meikkivoiteen päälle puuteria (itsellä käytössä anastasian contour kitin vaalein sävy). Puuterin jälkeen levitän luomivärin ja kun meikki on valmis, viimeistelen sen meikinpitosuihkeella. Luomiväri ja muu meikki näyttää raikkaalta iltaan saakka.
On siis selkeä homma, että luomiväri tarttuu paremmin meikkivoide+puuteri yhdistelmän päälle, ja sävyt näyttävät ihan erilaiselta kuin ilman tuota.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Olen taitava meikkaamaan, enkä vain omasta mielestä, ja laitan primerin päälle aina myös meikkivoiteen. Mitään hirveitä määriä ei tarvitse siis laittaa, ja beautyblenderillä tämä onnistuu aina täydellisesti.
Ensin pyyhin luomet paperiin, että öljyisyys poistuu. Sen jälkeen kämmenselkään muutama "pisara" määrä primeriä, sitten taputtelee sen beautyblenderillä luomille. Tuon jälkeen lisään muutaman pienen tipan meikkivoidetta kämmenselkään ja taputtelen sen määrän beautyblenderiin ja sen jälkeen painelen sen luomille ja silmien ympärille. Tämän jälkeen odotan hetken ja lisään meikkivoiteen päälle puuteria (itsellä käytössä anastasian contour kitin vaalein sävy). Puuterin jälkeen levitän luomivärin ja kun meikki on valmis, viimeistelen sen meikinpitosuihkeella. Luomiväri ja muu meikki näyttää raikkaalta iltaan saakka.
On siis selkeä homma, että luomiväri tarttuu paremmin meikkivoide+puuteri yhdistelmän päälle, ja sävyt näyttävät ihan erilaiselta kuin ilman tuota.
Luulen että nämä jotka käskevät olla laittamatta meikkivoidetta primerin/pohjustuksen päälle ajattelee pohjustusta joka itsessään on värillinen ja peittävä. Läpikuultavan koko kasvojen primerin päälle toki meikkivoide luomelle.
Ei meikkivoidetta primerin päälle. Sen päälle tulee joko luomivärin tai sit voi laittaa puuterin ja sen päälle luomivärin.