Vierailija

Onko tapanasi esittäytyä uusille ihmisille niin, että väität asuvasi isolla naapuripaikkakunnalla? Esim asut Pirkkalassa, mutta sanot asuvasi Tampereella. Tai asut Nastolassa, mutta sanot asuvasi Lahdessa.
.
Toisessa ketjussa pienipaikkakuntalaiset kertoivat, kuinka esittäytyvät isompien paikkakuntien asukkaina, koska "ei se toinen kuitenkaan tiedä missä Nastola on".

Miksi ette sano "olen Nastolasta, se on Lahden vieressä"? Ei se paljoa aikaa vie ja samalla se toinenkin osapuoli voisi oppia jotain, mikäli ei tiennyt pikkupaikan sijaintia etukäteen.
.
Kyseisessä ketjussa siis oli kyse siitä, että on esimerkiksi netissä tutustuttu toiseen ihmiseen. Kyllä minun mielestäni on eroa, asuuko kylässä tai kaupungissa. Kyllähän se jonkun verran vaikuttaa arkeen ja sellaiseen, tuntuu vähän valehtelulta jos toinen tarkoituksella antaa ymmärtää väärin.

• ylös 24
  • alas 5

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Riippuu kenen kanssa keskustelen. Monilla Kehä III sisäpuolella asuvalla on hämmästyttävän huonot maantiedon taidot, joten heidän kanssaan keskustellessa on melko sama sanonko olevani Tampereelta vaikka olenkin Pirkkalasta. Sori vaan, uusimaalaiset, mutta näin olen huomannut.

• ylös 26
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos kyse on nettideittisivuista, niin ko. henkilöt pelkäävät, että tulee tuttu vastaan tai jäät stalkaamaan jälkeenpäin, ja hänet on helppo paikantaa pieneltä paikkakunnalta. Voi olla parisuhteessa ja siksi haluaa piilotella (jos on kovin kaukaa se paikkakunta, ja vakuuttaa, että 150 tai 200 km tai jotain on ok ... niin luultavasti on naimisissa oleva, joka ei halua jäädä kiinni omalla paikkakunnalla).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riippuu kenen kanssa keskustelen. Monilla Kehä III sisäpuolella asuvalla on hämmästyttävän huonot maantiedon taidot, joten heidän kanssaan keskustellessa on melko sama sanonko olevani Tampereelta vaikka olenkin Pirkkalasta. Sori vaan, uusimaalaiset, mutta näin olen huomannut.

Olin tulossa sanomaan ihan samaa. Minua ei kiinnosta alkaa opettamaan maantietoa aikuisille ihmisille, joten siksi totean vain simppelisti olevani Tampereelta vaikka olenkin Ylöjärveltä.

• ylös 16
  • alas 3
Vierailija

Asun pienellä paikkakunnalla ja aina olen suoraan sanonut missä asun. Jos ei toinen ole tiennyt, missä sellainen paikka on, niin sitten olen tarkentanut mikä on lähin suurempi kaupunki ja paljonko sinne on matkaa.

Vierailija

En monille tuntemattomille ala tarkentamaan missä asun. Tää paikkakunta ainakin on niin pieni että sais helposti stalkketirin peräänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En monille tuntemattomille ala tarkentamaan missä asun. Tää paikkakunta ainakin on niin pieni että sais helposti stalkketirin peräänsä.

Heh, siis stalkkerin.

Vierailija

Yleensä kun kerron, että olen Heinolasta, eivät ihmiset tiedä missä se on, mutta kun kerron sen olevan siinä, missä on se pitkä silta ja juhannuksena liikenneruuhka, saan vastaukseksi hämmästyneen tokaisun "aha"...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleensä kun kerron, että olen Heinolasta, eivät ihmiset tiedä missä se on, mutta kun kerron sen olevan siinä, missä on se pitkä silta ja juhannuksena liikenneruuhka, saan vastaukseksi hämmästyneen tokaisun "aha"...

Kyllä ainakin lähes kaikki nuoremmat tietää Heinolan. Apulantahan on alunperin sieltä. Samoin kuin Saarijärveä ei voi kukaan missata: "Paavo Paavo, kovan onnen tuttu..."

• ylös 2
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Öö mikä logiikka? Joku turkulainen alkaa stalkkaamaan ja ahdistelemaan sinua, koska asut maaseudulla? Jos asuisit Oulussa, et kiinnostaisi häntä? Miksi kuvittelet, että pieni paikkakunta kiihottaa ihmisiä noin paljon? 

Vai kuvitteletko että tämä turkulainen ottaa jostain syystä yhteyttä muihin kyläsi asukkaisiin? Aikamoiset vainoharhat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mitäs kerrot noin hölmösti. Juhannuksena ihmiset käyvät eri paikoissa, ruuhkaa on joka puolella ja siltojakin löytyy, tuosta on mahdoton tunnistaa Heinolaa. 

Sanoisit että lähellä Lahtea, niin ihmiset oikeasti tajuaisivat. Apulanta on Heinolasta, sen voit kertoa jos on pakko päästä sanomaan jokin hauska fakta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eipä se välttämättä siitä Helsingistä johdu, ettei tunne jotain kylää. Tuskinpa kaikki kyläasujatkaan tunnistavat kyliä toiselta puolelta Suomea. 

Ja kyllä ne helsinkiläisetkin voivat tuntea joitain kyliä, jos ovat vaikka käyneet mökillä tai sukulaisilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Öö mikä logiikka? Joku turkulainen alkaa stalkkaamaan ja ahdistelemaan sinua, koska asut maaseudulla? Jos asuisit Oulussa, et kiinnostaisi häntä? Miksi kuvittelet, että pieni paikkakunta kiihottaa ihmisiä noin paljon? 

Vai kuvitteletko että tämä turkulainen ottaa jostain syystä yhteyttä muihin kyläsi asukkaisiin? Aikamoiset vainoharhat.

Et tajunnut kyllä yhtään tuota edellisen pointtia. Isoissa kaupungeissa on helpompi ollla anonyymi koska niin valtavast ihmisiä että ei kaikki kaikkia tunne. Pikkupaikkakunnalla on taas ihan eri juttu.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mitäs kerrot noin hölmösti. Juhannuksena ihmiset käyvät eri paikoissa, ruuhkaa on joka puolella ja siltojakin löytyy, tuosta on mahdoton tunnistaa Heinolaa. 

Sanoisit että lähellä Lahtea, niin ihmiset oikeasti tajuaisivat. Apulanta on Heinolasta, sen voit kertoa jos on pakko päästä sanomaan jokin hauska fakta.

Apulanta esiintyi Soinissa joskus 90-l alussa ja nuorisotalon talkkaria oli käsketty tekemään apulantalava, ja se kiroili, että eikö sitä apulantaa nyt voi vain laittaa maan päälle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kyllä ollut aavistustakaan mistä Apulanta on kotoisin. Heinolan kyllä tiesin suunnilleen. Mutta taas oppi jotain uutta! :D

T. täti

Vierailija

Ihan vinkkinä: Nastola on osa Lahtea. Joten jos sanoo asuvansa Lahdessa, vaikka asuu Ruuhijärvellä, niin ei huijaa yhtään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä hauskaa on punkkareissa, jotka huutavat suureen ääneen turhuuksien perään..??

T: Mies Lapista

Vierailija

Riippuu tosiaan siitä kenen kanssa puhun. Jos sillä ei ole oikeastaan mitään väliä tietääkö hän missä asun, niin sanon isomman kaupungin. Toisinaan on jopa parempi, että hän ei tiedä missä asun. Jos taas olen mahdollisesti tulossa paremmaksi tutuksi hänen kanssaan, niin vastaan tuohon kysymykseen tarkemmin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eipä se välttämättä siitä Helsingistä johdu, ettei tunne jotain kylää. Tuskinpa kaikki kyläasujatkaan tunnistavat kyliä toiselta puolelta Suomea. 

Ja kyllä ne helsinkiläisetkin voivat tuntea joitain kyliä, jos ovat vaikka käyneet mökillä tai sukulaisilla.

Totta toki. Mutta hyvin usein olen vain törmännyt jollain tavalla asiasta jopa ylpeileviin helsinkiläisiin. "Onks se jossain Kehä III ulkopuolella? No sit se on jotain Lappii...." Ei osata edes Jyväskylää tai Oulua laittaa kartalla noin suunnilleen oikein ja ollaan siitä ylpeitä? :O

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.