Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka asut pienellä paikkakunnalla

Vierailija
15.04.2017 |

Onko tapanasi esittäytyä uusille ihmisille niin, että väität asuvasi isolla naapuripaikkakunnalla? Esim asut Pirkkalassa, mutta sanot asuvasi Tampereella. Tai asut Nastolassa, mutta sanot asuvasi Lahdessa.
.
Toisessa ketjussa pienipaikkakuntalaiset kertoivat, kuinka esittäytyvät isompien paikkakuntien asukkaina, koska "ei se toinen kuitenkaan tiedä missä Nastola on".

Miksi ette sano "olen Nastolasta, se on Lahden vieressä"? Ei se paljoa aikaa vie ja samalla se toinenkin osapuoli voisi oppia jotain, mikäli ei tiennyt pikkupaikan sijaintia etukäteen.
.
Kyseisessä ketjussa siis oli kyse siitä, että on esimerkiksi netissä tutustuttu toiseen ihmiseen. Kyllä minun mielestäni on eroa, asuuko kylässä tai kaupungissa. Kyllähän se jonkun verran vaikuttaa arkeen ja sellaiseen, tuntuu vähän valehtelulta jos toinen tarkoituksella antaa ymmärtää väärin.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kenen kanssa keskustelen. Monilla Kehä III sisäpuolella asuvalla on hämmästyttävän huonot maantiedon taidot, joten heidän kanssaan keskustellessa on melko sama sanonko olevani Tampereelta vaikka olenkin Pirkkalasta. Sori vaan, uusimaalaiset, mutta näin olen huomannut.

Eipä se välttämättä siitä Helsingistä johdu, ettei tunne jotain kylää. Tuskinpa kaikki kyläasujatkaan tunnistavat kyliä toiselta puolelta Suomea. 

Ja kyllä ne helsinkiläisetkin voivat tuntea joitain kyliä, jos ovat vaikka käyneet mökillä tai sukulaisilla.

Ei oo tarkoitus loukata, mutta tämä ilmaisee hauskasti juuri hesalaisten ajattelutavan. Siis jonkun kylän tai kaupungin voi tuntea vain siksi, että sinne on joskus ollut jotain asiaa, esim mökkille tai sukulaisille.

Ja tämä ajattelutapa johtuu siitä, ettei hesalaisia kiinnosta mitkää toiset kylät tai kaupungit, jos heillä itsellään ei ole jotain henkilökohtaista intressiä ko. Paikkaan.

Me maalaiset (itse asun n 50t asukkaan kaupungissa) olemme kiinnostuneita muista kaupungeista/kylistä vaikka siellä ei oikeastaan koskaan olisi käynytkään. Ja monet meistä menevät käymään toisilla paikkakunnilla, koska haluamme nähdä jotain uutta kotisuomessa..

Ja tottakait minä nyt yleistä n

Vierailija
42/43 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun kerron, että olen Heinolasta, eivät ihmiset tiedä missä se on, mutta kun kerron sen olevan siinä, missä on se pitkä silta ja juhannuksena liikenneruuhka, saan vastaukseksi hämmästyneen tokaisun "aha"...

No mitäs kerrot noin hölmösti. Juhannuksena ihmiset käyvät eri paikoissa, ruuhkaa on joka puolella ja siltojakin löytyy, tuosta on mahdoton tunnistaa Heinolaa. 

Sanoisit että lähellä Lahtea, niin ihmiset oikeasti tajuaisivat. Apulanta on Heinolasta, sen voit kertoa jos on pakko päästä sanomaan jokin hauska fakta.

Mulla ei kyllä ollut aavistustakaan mistä Apulanta on kotoisin. Heinolan kyllä tiesin suunnilleen. Mutta taas oppi jotain uutta! :D

T. täti

Eli olet Hector ja Juice-, tai sitten Dingo ja Yö -sukupolvea? :D

Vm. 1969. Popeda oli mun juttu ja asun muuten Nokialla, vaikka sanon hesalaisille, että Tampereella :D

T. täti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tapanasi esittäytyä uusille ihmisille niin, että väität asuvasi isolla naapuripaikkakunnalla? Esim asut Pirkkalassa, mutta sanot asuvasi Tampereella. Tai asut Nastolassa, mutta sanot asuvasi Lahdessa.

.

Toisessa ketjussa pienipaikkakuntalaiset kertoivat, kuinka esittäytyvät isompien paikkakuntien asukkaina, koska "ei se toinen kuitenkaan tiedä missä Nastola on".

Miksi ette sano "olen Nastolasta, se on Lahden vieressä"? Ei se paljoa aikaa vie ja samalla se toinenkin osapuoli voisi oppia jotain, mikäli ei tiennyt pikkupaikan sijaintia etukäteen.

.

Kyseisessä ketjussa siis oli kyse siitä, että on esimerkiksi netissä tutustuttu toiseen ihmiseen. Kyllä minun mielestäni on eroa, asuuko kylässä tai kaupungissa. Kyllähän se jonkun verran vaikuttaa arkeen ja sellaiseen, tuntuu vähän valehtelulta jos toinen tarkoituksella antaa ymmärtää väärin.

Eiks Nastola ole samanlainen Lahden kaupunginosa kuin Ahtiala tai Mukkula. Sanotko olevasi Mukkulasta?

On, Lahti ja Nastola yhdistyi ja on nykyään kaupunginosa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan