Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy aseksuaalilta

Vierailija
14.04.2017 |

Ihmisillä on paljon kummallisia ja vääristyneitä ajatuksia aseksuaalisuudesta. Olen tullut auttamaan siinä. Antaa tulla.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ace kirjoitti:

Tavallaan minun on vain hyvin vaikea ymmärtää, miksi joku tahtoisi vapaaehtoisesti harrastaa sitä. Se vaikuttaa omasta mielestäni sellaiselta turhalta ja epämiellyttävältä hommalta, vähän kuten vaikka juokseminen, josta en pidä.

Just näin, hyvin kuvailtu! Turhaa ajanhukkaa, näin ajattelen itse.

Vierailija
22/33 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ace kirjoitti:

Tavallaan minun on vain hyvin vaikea ymmärtää, miksi joku tahtoisi vapaaehtoisesti harrastaa sitä. Se vaikuttaa omasta mielestäni sellaiselta turhalta ja epämiellyttävältä hommalta, vähän kuten vaikka juokseminen, josta en pidä.

Just näin, hyvin kuvailtu! Turhaa ajanhukkaa, näin ajattelen itse.

Mukava kuulla, että muilla on samanlaisia ajatuksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiva lukea muidenkin tuntemuksia! Itse olen parisuhteessa ensimmäistä kertaa, ja olemme olleet jo muutamia vuosia yhdessä. Pidän halailusta, pussailusta, kädestä pitämisestä sekä lusikassa nukkumisesta. Suhteen alussa olimme kuin puput, kun kyseessä on ensimmäiseni, enkä oikeastaan osannut sanoa, mistä pidän. Nykyään paneskelu tuntuu just "ajan hukalta", tai siltä, että pitäisi imuroida tai mennä juoksulenkille ilman että "tekee mieli".. En miellä itseäni aseksuaaliksi, ainakaan vielä.. Olen vasta parikymppinen nainen, joten tässä kerkeää vielä tutkiskelemaan omaa persoonaa ja minäänsä :)

Vierailija
24/33 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kiva lukea muidenkin tuntemuksia! Itse olen parisuhteessa ensimmäistä kertaa, ja olemme olleet jo muutamia vuosia yhdessä. Pidän halailusta, pussailusta, kädestä pitämisestä sekä lusikassa nukkumisesta. Suhteen alussa olimme kuin puput, kun kyseessä on ensimmäiseni, enkä oikeastaan osannut sanoa, mistä pidän. Nykyään paneskelu tuntuu just "ajan hukalta", tai siltä, että pitäisi imuroida tai mennä juoksulenkille ilman että "tekee mieli".. En miellä itseäni aseksuaaliksi, ainakaan vielä.. Olen vasta parikymppinen nainen, joten tässä kerkeää vielä tutkiskelemaan omaa persoonaa ja minäänsä :)

Musta ois tosi tärkeetä, että ihmiset suhtautuisi omaan seksuaalisuuteensa sellaisella avoimella mentaliteetilla, eivätkä vastaavasti tuomitsisi muiden kokemuksia seksuaalisuudesta. Ei ole mun mielestä mitenkään väärin, että seksuaalisuutta tutkii ja sen että se oma seksuaali-identiteetti muuttuisi vuosien aikana jne :) Kunhan on itse tyytyväinen, eikä ketään pakoteta (tai painosteta) mihinkään, niin kaikki hyvin!

En pidä mahdottomana ajatuksena, että joskus kiinnostuisin seksistä, vaikka kyllähän se äärimmäisen epätodennäköiseltä tuntuu.

25/33 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ihminen olla jotenkin puoli-aseksuaali? Tyyliin *olen sosiaalinen vain silloin kun haluan*

Vierailija
26/33 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Voiko ihminen olla jotenkin puoli-aseksuaali? Tyyliin *olen sosiaalinen vain silloin kun haluan*

Aseksuaalisuus tarkoittaa siis sitä, ettei ihminen tunne seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan. Varmaan kaikilla ihmisillä on joskus sellaisia kausia, ettei seksi tunnu houkuttelevalta, mutta en sanoisi sen tekevän ihmisestä aseksuaalia. Eli puoli-aseksuaalisuus tuntuu vähän kummalta ajatukselta. Mut tietysti jokainen saa identifoida itsensä miten haluaa :)

Vierailija
27/33 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Täällä taas, kysykää pois!

Vierailija
28/33 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Voit lukaista asexuality.org sivustolta ne miljoona eri aseksuaalista puoli- ja kokotyyliä olla aseksuaali. Älä turhaan tule hulluksi niitä lukiessa :p

Vierailija
29/33 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturboitko??

Vierailija
30/33 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Voit lukaista asexuality.org sivustolta ne miljoona eri aseksuaalista puoli- ja kokotyyliä olla aseksuaali. Älä turhaan tule hulluksi niitä lukiessa :p

Aseksuaalisuus ilmenee tietysti eri tavoin ja ihmiset tulkitsee sen eri tavoin - samaa näkee muidenkin seksuaalisten suuntautumisten kohdalla. Ihmiset puhuvat yllättävän paljon prosenteista esim. että on 80% hetero ja 20% lesbo - mutta ei kuitenkaan bi. Kaikilla on oikeus määritellä itsensä miten haluaa :)

Aseksuaaliauuden osalta itse kuitenkin näen, että se seksuaalinen halu joko on tai ei.

Vierailija
31/33 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masturboitko??

Joskus joo, mutta harvoin. Kuukautisten aikaan tulee joskus sellainen tarve. Ihan hyvältähän se tuntuu, mutta pari kertaa vuodessa on riittävästi :')

Vierailija
32/33 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masturboitko??

Joskus joo, mutta harvoin. Kuukautisten aikaan tulee joskus sellainen tarve. Ihan hyvältähän se tuntuu, mutta pari kertaa vuodessa on riittävästi :')

Sanoit, että aseksuaalilla on seksuaalinen halu tai ei, mutta onhan toikin seksuaalista halua. Vaikka onkin vähäistä.

Vierailija
33/33 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masturboitko??

Sanoit, että aseksuaalilla on seksuaalinen halu tai ei, mutta onhan toikin seksuaalista halua. Vaikka onkin vähäistä.

Tarkoitin tolla seksuaalisella halulla siis sitä, mihin seksuaalinen halu kohdistuu! Anteeksi, huonosti ilmaistu. Aseksuaalilla voi olla seksuaalisia haluja, mutta ero tulee siinä, ettei ne kohdistu kehenkään... Hetero tuntee seksuaalista halua vastakkaista sukupuolta kohtaan ja biseksuaalisuus kahta sukupuolta kohtaan. Aseksuaali ei ketään. En siis esimerkiksi mastueboidessani fantasioi kenestäkään tai ajattele itseäni harrastamassa seksiä... Tiedätkö sen tunteen kun sua kutittaa ihan kamalasti ja se kutisevan kohdan raapiminen tuntuu ihanalta? Siihen ei kuitenkaan liity mitään seksuaalista. Masturboiminen on aika samanlaista mulle.