Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy aseksuaalilta

Vierailija
14.04.2017 |

Ihmisillä on paljon kummallisia ja vääristyneitä ajatuksia aseksuaalisuudesta. Olen tullut auttamaan siinä. Antaa tulla.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jari Aarnio syyllinen vai ei?

Vierailija
2/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan tuntenut mitään seksuaalista kiinnostusta kehenkään?

Vierailija
4/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen vai sininen?

Vierailija
5/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sittenkin kunnon pano?

Vierailija
6/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aseksuaalit miehet impotentteja?

Vierailija
7/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kill or be killed?

Vierailija
8/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut aina aseksuaali, vai "tulitko kaapista" vasta myöhemmin? - Minkä ikäisenä tiedostit itse olevasi aseksuaali? - Oliko tiedon varmistuminen sinulle helpotus vai järkytys?

Vierailija
9/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ennakkoluuloja koet olevan teitä kohtaan?

Vierailija
10/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vit**sa et vastaa yhteenkään kysymykseen?

Vierailija
11/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatko vai et?

Vierailija
12/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla ollut koskaan yhtäkään ihastusta? oletko seukannut kenenkään kanssa koskaan?

Vierailija
13/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samastuuko gltb-porukkaan? Miksi? Miksi ei?

Oletko kokenut jotain ahdistelua, syrjintää.

Itse olen konservatiivi ja ihmettelen välillä, miksi normaalit ihmiset kuten a-seksuaalisiksi itseään kutsuvat haluaa lukeutua johonkin poikkeuksellisten porukkaan.?

Vierailija
14/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täällä toinen! Oletko itse minkä tason aseksuaali? Näin  oletko "kaikki seksi ällöttää"-aseksuaali, "muiden seksi ei haitta"-aseksuaali, "voin harrastaa seksiä mutta en tunne siihen tarvetta"-aseksuaali?

Itse olen juuri sellainen harmaan alueen aseksuaali, en koe tarvetta seksille mutta ei minua haittaa sen harrastaminen. En kyllä voisi seurustella ihmisen kanssa joka haluisin paneskella useaa kertaa viikossa tai päivässä, mutta kerran viikossa-parissa voi hyvin ja nautin silloin vain läheisyydestä kun en seksuaalista himoa tunne.

Vierailija
15/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vastaa nyt!

Vierailija
16/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Anteeksi, keskustelu ehti pudota ja ajattelin, ettei tänään enää tule kysymyksiä, joten siirryin tekemään muuta. Näköjään keskustelu kuitenkin noussut juuri silloin. Rekisteröidyin voidakseni vastata kellonajasta huolimatta :)

Vierailija kirjoitti:

Onko Jari Aarnio syyllinen vai ei?

Syyllinen.

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen vai mies?

Nainen.

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan tuntenut mitään seksuaalista kiinnostusta kehenkään?

En, ellei lasketa sellaista luontaista uteliaisuutta seksistä ylipäätään.

Vierailija kirjoitti:

Punainen vai sininen?

Punainen!

Vierailija kirjoitti:

Onko aseksuaalit miehet impotentteja?

Impotenssia voi esiintyä myös aseksuaaleilla, mutta impotentti ja aseksuaalisuus ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija kirjoitti:

Kill or be killed?

Be killed.

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut aina aseksuaali, vai "tulitko kaapista" vasta myöhemmin? - Minkä ikäisenä tiedostit itse olevasi aseksuaali? - Oliko tiedon varmistuminen sinulle helpotus vai järkytys?

Olen ollut aina aseksuaali, mutta en ole tähän päivään mennessä tullut oikeassa elämässä mitenkään virallisesti kaapista. Yksi kaveri on suoraan kysynyt, olenko aseksuaali, ja vastasin kyllä. Törmäsin aseksuaalisuuteen terminä vasta 2-kymppisenä ja silloin vasta sain tavallaan nimen sille, mitä olin. Olin kuitenkin jo n. 16-vuotiaana ymmärtänyt, ettei seksi kiinnosta minua. Tieto oli ehdottomasti helpotus, sitä ennen olin kriiseillyt sitä olenko normaali, olenko yksin asian kanssa jne.

Vierailija kirjoitti:

Mitä ennakkoluuloja koet olevan teitä kohtaan?

Paljon on sellaista "aseksuaalit ovat seksuaalisen hyväksikäytön uhreja", "aseksuaalit eivät vain ole saaneet hyvää seksiä", "aseksuaalisuus on pelkkä vaihe". Siis paljon sellaista, mitä esimerkiksi homoseksuaaleista on varmasti sanottu aikanaan ja mikä tuntuu nyt aika älyttömältä. Netissä minua on kehotettu kääntymään terapian puoleen ja sen sellaista. Se kaikki tuntuu hyvin loukkaavalta.

Vierailija kirjoitti:

onko sulla ollut koskaan yhtäkään ihastusta? oletko seukannut kenenkään kanssa koskaan?

On, moniakin! Olen ollut palavan rakastanutkin ja säätänyt yhden jos toisenkin ihmisen kanssa, mutta se on kaatunut siihen, etten koe edes pussailua hyväksi ja useimmille ei-aseksuaaleille suhde jää sen vuoksi etäiseksi. Seurustellut en ole paitsi ala-asteella hyvin lyhyen hetken.

Vierailija kirjoitti:

Samastuuko gltb-porukkaan? Miksi? Miksi ei?

Oletko kokenut jotain ahdistelua, syrjintää.

Itse olen konservatiivi ja ihmettelen välillä, miksi normaalit ihmiset kuten a-seksuaalisiksi itseään kutsuvat haluaa lukeutua johonkin poikkeuksellisten porukkaan.?

Sekin on aika tapauskohtaista, samaistuuko aseksuaalit lgbt-porukkaan vai ei. Väitän kuitenkin, että suurinosa samaistuu, jonka vuoksi tuntuu erittäin loukkaavalta, että aseksuaalit kokevat aika paljon syrjintää jopa niissä piireissä. Esimerkiksi Seta ei lue aseksuaalisuutta tavallaan saman sateenvarjon alle :(

Valitettavasti olen.

Mitä tarkoitat? Eiköhän me olla normaaleja ihmisiä kaikki.

vierailija kirjoitti:

Hei täällä toinen! Oletko itse minkä tason aseksuaali? Näin  oletko "kaikki seksi ällöttää"-aseksuaali, "muiden seksi ei haitta"-aseksuaali, "voin harrastaa seksiä mutta en tunne siihen tarvetta"-aseksuaali?

Itse olen juuri sellainen harmaan alueen aseksuaali, en koe tarvetta seksille mutta ei minua haittaa sen harrastaminen. En kyllä voisi seurustella ihmisen kanssa joka haluisin paneskella useaa kertaa viikossa tai päivässä, mutta kerran viikossa-parissa voi hyvin ja nautin silloin vain läheisyydestä kun en seksuaalista himoa tunne.

Hei vain! :) Olen sit varmaan tollanen "muiden seksi ei haittaa" -aseksuaali :D Seksi ei ällötä minua millään lailla, vaan suhtautumiseni siihen on aika neutraali. Tavallaan minun on vain hyvin vaikea ymmärtää, miksi joku tahtoisi vapaaehtoisesti harrastaa sitä. Se vaikuttaa omasta mielestäni sellaiselta turhalta ja epämiellyttävältä hommalta, vähän kuten vaikka juokseminen, josta en pidä. Tulee vaan hiki ja epämiellyttävä olo ja huoh vaatteet pitää vaihtaa ja kauhee homma? Toisaalta juoksen kyllä tarvittaessa, mutta en osaa kuvitella itseäni harrastamassa seksiä.

Vierailija
17/33 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee?

Vierailija
18/33 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aseksuaali, niin ei tarvitse kysellä.

Vierailija
19/33 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten osoitat rakkautta, jos esim. pussailukaan tunnu sinusta hyvältä? Pidätkö halailusta, tai mistään vähäisestäkään fyysisestä kontaktista? Vai jääkö rakkauden osoittaminen sanalliselle tasolle?

Vierailija
20/33 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten osoitat rakkautta, jos esim. pussailukaan tunnu sinusta hyvältä? Pidätkö halailusta, tai mistään vähäisestäkään fyysisestä kontaktista? Vai jääkö rakkauden osoittaminen sanalliselle tasolle?

En oikein pidä vähäisestäkään fyysisestä kontaktista, joten rakkauden osoittaminen on pääsääntöisesti sanallista. Fyysinen kontakti tuntuu luonnollisilta lasten kanssa tai jos lohdutan jota kuta, mutta turhanpäiväinen pussailu, halailu ja vaikka kädestä pitäminen tuntuu... no, turhalta. En vain itse saa siitä mitään irti.

Haluan kuitenkin painottaa, ettei tämä missään tapauksessa päde kaikkiin aseksuaaleihin! Toiset aseksuaalit voivat osoittaa rakkauttaan hyvin fyysisesti ja pitävät esim. siitä pussailusta ja halailusta, kunhan se ei mene seksiin.  Toiset harrastavat seksiäkin esimerkiksi kumppania ilahduttaakseen.