Miksi ihmiset ostelee vieläkin 2010-luvulla lp-levyjä?
Luulisi että tuo muinainen tallenneväline olisi kadonnut historian hämäriin, mutta vieläkin porukka ostelee jotain epäkäytännöllisiä kiekkoja joita sitten pitää käännellä jatkuvasti jos haluaa kuunnella. Ei mene jakeluun.
Kommentit (12)
Ääntä loytyy netistä, mutta musiikki asuu lp-levyllä...
Koska ne voi. Itse ostan musani fyysisinä äänitteinä niin kauan kuin sellaisia kaupasta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan sua!
Aloittajalle kauhistus, minulla on kahden LP soittimen lisäksi vielä C-kasetti soitin ja kaikkea musiikkia jota minulla on ei löydy netistä.
Lp-levyssä kiehtoo sen aitous ja lämpö. Vähän sama asia, kun miksi "täydelliseksi" muotoillut kumitissit ei kiinnosta, mutta hieman roikkuvat aidot kiinnostaa.
Lisäksi älppärissä ylivoimaista ceedeehen ja etenkin digitaalisiin tallenteisiin verrarttuna on sen kannet. Ne on juuri sopivan kokoiset ja niissä voi olla kaikenlaista mielenkiintoista informaatiota. Vaikka cd:n mukanakin voi tulla joku vihkonen niin ei sellasta pientä vihkosta jaksa tihruta. Älppärin pahvikansissa on sitä jotain. Totta kai myös älppärin sointi on aivan omanlaisensa pehmeä ja lämmin, ei steriili ja kova, kuten digitaalisissa formaateissa.
Onko otettava avioero vai miten pääsee eroon puolisonsa omaishoitajuudesta??
Vierailija kirjoitti:
Osaatko kääntää tämän rationaaliseksi argumentiksi. Tuollainen romanttinen pseudorunollinen lohkaisu ei ihan aukene järjelliselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi jotkut ratsastavat yhä hevosella vaikka auto on keksitty jo yli 100 vuotta sitten?
Sanopa se. Itse en ole koskaan ratsastanut.
Niin, miksi jotkut ratsastavat yhä hevosella vaikka auto on keksitty jo yli 100 vuotta sitten?