Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahaa tekee, kun Prisman pihalla on niin paljon autoja

Vierailija
14.04.2017 |

Eilen ymmärsin, tänään en. Kansan pitäisi äänestää jaloillaan. Esim. Saksassa pärjätään hyvin (on Euroopan suurin maa), vaikka kaupat on pyhinä kiinni.

Kommentit (262)

Vierailija
161/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse periaatteessa vastustan pyhäpäivinä ja sunnuntaisin aukioloa, ihmisille tekee ihan hyvää huilata välillä.

Mutta pitkäperjantaina kävin marketissa, koska to-iltana olimme kakkoskämpällä muuttokuorman kanssa perillä klo 23. Autoon ei yksinkertaisesti enää olisi mahtunut 4 päivän ruokia.

Hienosti vastustettu! Miksi muuten oletat, että kaupan henkilökunta ei ole koskaan vapaalla, vaikka pyhänä ovatkin töissä?

Vierailija
162/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka äänestää autoillaan, että tykkäävät aukiolosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on väärin, että yhteiskuntaa kehitetään tähän suuntaan. Oli nyt mitä tahansa mieltä uskonnoista, fakta on, että ihmiset tarvitsevat pyhien kaltaisia päiviä. Ne rytmittävät arkea ja tekevät elämästä todellisempaa ja selkeämpää. Kun poistat pyhät, elämä muuttuu yhdeksi arjeksi. Tämä muutos on murentanut suomalaisen yhteiskunnan perustaa isolla tavalla.

Minusta kauppojen aukio-olon vapauttaminen oli iso virhe. Tämän virheen vaikutukset näkyvät pitkällä aikavälillä. Kaupankäynti on kuitenkin vähän eri asia kuin sairaiden hoito tai turvallisuuden ylläpito tai palontorjunta. Se ei ole mikään vitaali toiminto yhteiskunnan  olemassaolon kannalta.

Onhan se vaivatonta nyt marssia prismaan pääsiäisyönä ja hakea makkaraa, mutta onko kukaan tullut ajatelleeksi kuinka moni ihminen joutuu uhraamaan pyhänsä, että sinä saat kokea tämän ostohetken ja valinnanvapauden? Valinanvapautesi johdosta monien valinnanvapaus kaventuu. Perheiden yhdessäolo vähenee, vapaa-ajan vietto kaventuu (ei voi enää lähteä pääsiäiseksi hiihtelemään tms). En ole muuten itse kaupassa töissä, että ei tässä mitään omaa lehmää ojassa ole.

Mutta unohdetaan ne työntekijät. Isompi merkitys on sillä, että kaikkien ihmisten elämästä katoaa "pyhyyden" tunne. Jatkuva kaupankäynti rapauttaa tätä ihan merkittävällä tavalla. Olisi hyvä, että ei olisi kokoaika mahdollista ostaa ja käydä kauppaa. Olisi tilaa muillekin asioille.

Minusta olisi hyvä, että mahdollisimman moni saisi mahdollisuuden pysähtyä pitkäksi viikonlopuksi ja hengähtää arjen keskellä. Jos olen sen takia vanhakantainen, niin olkoon näin. Valitettvasti olen hävinnyt tämän taistelun.

Jännä juttu vaan, että monissa euroopan maissa kauppojen aukio-olo on paljon säännellympää ja hyvin siellä porskutetaan eteepäin. Kyse on ihan arvovalinnasta.

Jonkun pitää tehdä töitä, että suurin osa pääsee rentoutumaan vapailla. Vai millä sä kuvittelet niiden hiihtokeskusten, konserttien, ravintoloidenja elokuvateattereiden pyörivän? Ja näidenkin ihmisten pitää päästä kauppaan. Silloin on hyvä, että on mahdollisuus mennä yöllä ostamaan makkaraa, jos ei ole muuten ehtinyt.

Vierailija
164/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ymmärsin, tänään en. Kansan pitäisi äänestää jaloillaan. Esim. Saksassa pärjätään hyvin (on Euroopan suurin maa), vaikka kaupat on pyhinä kiinni.

Onko käynyt mielessä, että osa ihmisistä on vuorotyössä tai niillä on muuten epäsäännöllinen työaika ja joutuu ehkä käymään sen takia kaupassa myös "paheksuttavana ajankohtana". Mut hei, ota sä vaikka oksupussi mukaasi, jos pahaa tekee. Tsemppiä!

Vierailija
165/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on väärin, että yhteiskuntaa kehitetään tähän suuntaan. Oli nyt mitä tahansa mieltä uskonnoista, fakta on, että ihmiset tarvitsevat pyhien kaltaisia päiviä. Ne rytmittävät arkea ja tekevät elämästä todellisempaa ja selkeämpää. Kun poistat pyhät, elämä muuttuu yhdeksi arjeksi. Tämä muutos on murentanut suomalaisen yhteiskunnan perustaa isolla tavalla.

Minusta kauppojen aukio-olon vapauttaminen oli iso virhe. Tämän virheen vaikutukset näkyvät pitkällä aikavälillä. Kaupankäynti on kuitenkin vähän eri asia kuin sairaiden hoito tai turvallisuuden ylläpito tai palontorjunta. Se ei ole mikään vitaali toiminto yhteiskunnan  olemassaolon kannalta.

Onhan se vaivatonta nyt marssia prismaan pääsiäisyönä ja hakea makkaraa, mutta onko kukaan tullut ajatelleeksi kuinka moni ihminen joutuu uhraamaan pyhänsä, että sinä saat kokea tämän ostohetken ja valinnanvapauden? Valinanvapautesi johdosta monien valinnanvapaus kaventuu. Perheiden yhdessäolo vähenee, vapaa-ajan vietto kaventuu (ei voi enää lähteä pääsiäiseksi hiihtelemään tms). En ole muuten itse kaupassa töissä, että ei tässä mitään omaa lehmää ojassa ole.

Mutta unohdetaan ne työntekijät. Isompi merkitys on sillä, että kaikkien ihmisten elämästä katoaa "pyhyyden" tunne. Jatkuva kaupankäynti rapauttaa tätä ihan merkittävällä tavalla. Olisi hyvä, että ei olisi kokoaika mahdollista ostaa ja käydä kauppaa. Olisi tilaa muillekin asioille.

Minusta olisi hyvä, että mahdollisimman moni saisi mahdollisuuden pysähtyä pitkäksi viikonlopuksi ja hengähtää arjen keskellä. Jos olen sen takia vanhakantainen, niin olkoon näin. Valitettvasti olen hävinnyt tämän taistelun.

Jännä juttu vaan, että monissa euroopan maissa kauppojen aukio-olo on paljon säännellympää ja hyvin siellä porskutetaan eteepäin. Kyse on ihan arvovalinnasta.

Ymmärtääkseni noihin pyhä- ja yövuoroihin on kyllä ollut enemmän halukkaita tekijöitä kuin on ollut vuoroja tarjolla. Että ei siinä kenenkään valinnanvapaus kyllä kavennu, lisääntyy päin nastoin. Helpottaa myös niiden poliisien, lääkärien, sairaanhoitajien, bussikuskien ym. pyhinäkin töitätekevien elämää.

Vierailija
166/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen mielelläni iltavuoroon tänään, tuplapalkka +iltalisä 12.66+4.10 =16.76e/h peruspalkan päälle, kannattaa! :3

Miten tämä liittyi siihen että aloittajalle tekee pahaa prisman parkissa olevat autot?

Vierailija
167/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että Suomessa olisi edes yksi kristillisiä arvoja puolustava ministeri!

Nyt näyttää siltä että maahanmuuttoa vastustaessa ei muisteta kunnioittaa valtaväestöä.

No ei todellakaan mitään satukirjanpalvojia hallitukseen.

Vierailija
168/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kyllä kiva käydä vapaapäivänä rauhassa kaupassa ja siivota kunnolla. Arkisin töiden jälkeen ilta jää aika lyhyeksi.

Vierailija
169/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kirjoitti:

Syy kiinni olevaan kauppaan on tämä, muista pyhittää lepopäivä. Kunnioita Herraa, Jumalaasi, että kauan eläisit maan päällä.

On surullista, miten kansa on Jumalansa hylännyt. Siitä seuraa, että myös Jumala hylkää meidät. Aina on Israel saanut kärsiä luopumuksestaan. Sama kohtaa kaikkia kansoja, jotka elävät ihmisten tahdon mukaan.

Meillä on jääkaapit, mihin ruuat saa ennen pyhiä. Harrastuksetkin voi jättää arkiin. Yksi tärkeä asia myös jää vähälle huomiolle, lepo. Sunnuntai on tarkoitettu lepoa varten. Käskyn noudattaminen osoittaa Jumalan kunnioittamista.

Ei voisi vähempää kiinnostaa satuolentojen palvojat. Palvokaa ihan rauhassa keskenänne, mutta muiden elämään ette ala puuttumaan tai alkaa läski tummumaan.

Vierailija
170/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menen mielelläni iltavuoroon tänään, tuplapalkka +iltalisä 12.66+4.10 =16.76e/h peruspalkan päälle, kannattaa! :3

Miten tämä liittyi siihen että aloittajalle tekee pahaa prisman parkissa olevat autot?

Luitko aloituksen? Siten liittyy, että kaupat pitäisi olla kiinni. Ap vähät välittää myyjistä, jotka saavat mukavasti ekstraa. Siis, oot sä vähän vajaa...

Vierailija
171/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-ala, muut ajanvietepalvelut, hotellit? Puhumattakaan kirkon työntekijöistä... Mikään näistä ei ole yhteiskunnan toimimisen kannalta ehdottoman tärkeää pääsiäispyhinä, miksei siis kanneta huolta muista kuin kaupan alan työntekijöistä?

Vierailija
172/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättää ja saa sen myös tehdä, käykö kaupassa arkena vai pyhällä.

Jos olisin eilen mennyt Prismaan, niin kumpaa suosittelet, jalkaisin vai pyörällä menoa, että maailma säästyisi. Matkaa vaivaiset 35 km. Jos olisin tallustanut sinne jalkaisin, olisitko tullut kantamaan kassejani, kun en kipeällä selällä siihen itse pysty? No hyvä on, en käynyt eilen Prismassa enkä edes S-marketissa, sillä kävin torstaina. Tänään sitten täydensin leipävarastoani ja ostin myös lisää hedelmiä. Näkyi tuossa S-marketin pihassa olleen eilen aika paljon autoja. Joskus muinoin, kun kaupat alkoivat olla sunnuntaisin auki, ärsyynnyin siitä, mutta en enää. Hittoako se minulle kuuluu, milloin ihmiset kantavat rahansa kaupan kassaan.

Vierailija
173/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikset ole huolissasi esim. Lapin hotellien työntekijöistä, siellä kantavat selkä vääränä alkoholia turisteille. Rokki raikaa ja kansa baila innoissaan, on after ski-diskoa ja äkkiä oma kumppani unohtuu, jos ei ole mukana. Tosin, mikä Lapissa tapahtuu, se Lappiin jää. Ankaraa juomista, pettämistä ym. Itse olen kurkkua myötä täynnä holhoamista, että todellakin iloitsen, että voimme kierrellä ja shoppailla miehen kanssa. Ensi viikolla shoppaamme vähän suurempia ostoksia.

Vierailija
174/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-ala, muut ajanvietepalvelut, hotellit? Puhumattakaan kirkon työntekijöistä... Mikään näistä ei ole yhteiskunnan toimimisen kannalta ehdottoman tärkeää pääsiäispyhinä, miksei siis kanneta huolta muista kuin kaupan alan työntekijöistä?

Minä kannankin. Minusta pääsiäisenä teatterit, ravintolat yms voisivat ihan hyvin olla kiinni. Vähä vähältä on avattu näitä pyhiä elinkeinotoiminnalle. Hitaasti murrettu arjen ja pyhän välistä muuria.

On tietysti aloja, jotka saavat elantonsa ihmisten vapaa-ajan vietosta, mutta kyllä sielläkin voitaisiin kunnioittaa pääsiäispyhiä paremmin.

En usko että suomen talous menisi nurin, jos suomi pysähtyisi pariksi kolmeksi päiväksi nyt pääsiäisenä. Päinvastoin moni joutuisi ihan oikeasti miettimään mitä muuta tekisi kuin menisi baariin tai ravintolaan tms.

Vierailija
175/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kuvittelee etten kantaisi huolta ravintola- ja hotellialasta. Kyllä minä kannan. Sekin on arvovalinta, että kaljakuppilat saavat olla auki pyhinä. tämäkin taistelu on hävitty. Mitäpä muuta voin sanoa.

Oi aikoja oi tapoja.

Vierailija
176/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että Suomessa olisi edes yksi kristillisiä arvoja puolustava ministeri!

Nyt näyttää siltä että maahanmuuttoa vastustaessa ei muisteta kunnioittaa valtaväestöä.

No ei todellakaan mitään satukirjanpalvojia hallitukseen.

Niitähän siis on ihan pomon pallillakin siellä...

Vierailija
177/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, että kaupassakaan ei olisi soveliasta kunnon kristityn juhlapyhinä käydä? Kai saa syödä kuitenkin? Entä jos ei ole kotona ruokaa? Torstaina en ehtinyt kauppaan. Olenko huonompi ihminen Jumalan silmissä nyt, kun syntiin lankesin nälissäni? Toivottavasti tämäkin syntiinlankeemus menee nyt sen saman ristiinnaulitsemisen piikkiin. Ymmärrätkö, että parkkipaikkapuheillasi halvennat itse kristinuskoa. Niin kuin asialla olisi mitään tekemistä uskon tai pääsiäisen sanoman kanssa. Ei ole muuta kuin tekopyhyyttä tuollainen.

Vierailija
178/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, että kaupassakaan ei olisi soveliasta kunnon kristityn juhlapyhinä käydä? Kai saa syödä kuitenkin? Entä jos ei ole kotona ruokaa? Torstaina en ehtinyt kauppaan. Olenko huonompi ihminen Jumalan silmissä nyt, kun syntiin lankesin nälissäni? Toivottavasti tämäkin syntiinlankeemus menee nyt sen saman ristiinnaulitsemisen piikkiin. Ymmärrätkö, että parkkipaikkapuheillasi halvennat itse kristinuskoa. Niin kuin asialla olisi mitään tekemistä uskon tai pääsiäisen sanoman kanssa. Ei ole muuta kuin tekopyhyyttä tuollainen.

Nyt on vielä paaston aika, se alkoi laskiaisena. Perinteisesti pitkäperjantaina ei ole syöty lämmintä ruokaa.

Suuri paasto päättyy pääsiäisyönä.

Osalle suomalaisista pääsiäisen ajan juhla on kirkkovuoden suurin tapahtuma.

Vierailija
179/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vielä paaston aika, se alkoi laskiaisena. Perinteisesti pitkäperjantaina ei ole syöty lämmintä ruokaa.

Ai niin sekin vielä! Olis pitänyt syödä kylmänä se maksalaatikko. Olisinko parempi kristitty silloin?

Vierailija
180/262 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin sekin vielä! Olis pitänyt syödä kylmänä se maksalaatikko. Olisinko parempi kristitty silloin?

En minä ole mikään tuomitsemaan. Suotta tuohduit.

Kerroin vain koska vaikutit epätietoiselta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi