Pahaa tekee, kun Prisman pihalla on niin paljon autoja
Eilen ymmärsin, tänään en. Kansan pitäisi äänestää jaloillaan. Esim. Saksassa pärjätään hyvin (on Euroopan suurin maa), vaikka kaupat on pyhinä kiinni.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Minä menen mielelläni iltavuoroon tänään, tuplapalkka +iltalisä 12.66+4.10 =16.76e/h peruspalkan päälle, kannattaa! :3
teet jonkun 20 päivää kuussa töitä ja tällä ekstrasuperlisällä se onkin niin että oisitkin tehny 21 päivää vaikka teit oikeasti vain 20 päivää. VÄHÄN MAHTAVAA! Ihan sikana tienasit hei!
Käyttäjä2623 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menen mielelläni iltavuoroon tänään, tuplapalkka +iltalisä 12.66+4.10 =16.76e/h peruspalkan päälle, kannattaa! :3
teet jonkun 20 päivää kuussa töitä ja tällä ekstrasuperlisällä se onkin niin että oisitkin tehny 21 päivää vaikka teit oikeasti vain 20 päivää. VÄHÄN MAHTAVAA! Ihan sikana tienasit hei!
Kuukaudessa on 4 tai 5 sunnuntaita. 20 päivän palkaan saa tekemällä 15 päivää töitä. Sunnuntaivuoroihin ei todellakaan ole vaikeuksia saada työntekijöitä, sopiii esimerkiksi opiskelijoille paremmin kuin hyvin. Kitisiät ovat vanhoja harppuja, jotka eivät itse halua periaatteesta tehdä sunnuntaivuoroja, mutta ovat samalla kateellisia niille jotka niitä tekee ja toivovat että se olisi kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät ne kauaa pysy palkallisina lomina jos kaikki on sitä mieltä että kirkolliset juhlapyhät ovat turhia.
Elinkeinoelämä ottaa ne mielellään työpäiviksi. Joulunkin.
Kiky... muistattehan
Palkallisista vapaista meidän on kiittäminen ay-liikettä, ei kirkkoa.
Ja sillä ay-liikkeellä menee tässä katsantokannassa, kuinka hyvin nykyään?
70% työikäisistä kuuluu ammattiliittoon eli jäseniä on reilusti yli 2 miljoonaa.... Aika hyvin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
No eivät ne kauaa pysy palkallisina lomina jos kaikki on sitä mieltä että kirkolliset juhlapyhät ovat turhia.
Elinkeinoelämä ottaa ne mielellään työpäiviksi. Joulunkin.
Kiky... muistattehan
Kiitos kikyn ne ei ole enää minulla paikallisia lomia.
Vierailija kirjoitti:
Läskit ja juopot eivät pärjää muutamaa päivää ilman munkkia ja viinaa. Hyvää tekis teillekin vetästä pari pääsiäistä pelkällä riisillä.
Mä joudun käymään usein kaupassa. Mulla ei ole autoa. Joudun kantamaan ostokseni. Mulla on selkäsairaus ja muista syistä johtuvia kipuja.
Olen vaateliikkeessä töissä ja meillä oli perjantaina ihan kuollutta. Ok, saan tuplapalkan mutta ei raha kuitenkaan korvaa kaikkea. Ennen pääsiäinen oli vapaa meille kaupan alan työntekijöillekin, tai siis la oli ainut työpv. Oli kivaa viettää aikaa oman perheen kanssa kuten muut tavallista työtä tekevät. Tuskin tätä tulee ajatelleeksi jos ei itse ole alalla.
Mä nautin olla pyhinä töissä, tuplapalkka + muut mahdolliset lisät. Nyt kun vielä ei ole perhettä niin ei ole mitään syytä miksi en olisi pyhinä töissä. En tajua miksi siitä pitää muiden mielensä pahoittaa, meidän kaupassa ainakin on aina paljon tarjokkaita pyhävuoroille eli tuskin ketään tarvitsee "pakottaa" :)
Mä lähden kohta töihin. Pääsen klo 21.15 ja eilen oli sama vuoro. Perjantaina olin myös ja menen huomennakin. Ei ole kysytty olenko vapaaehtoinen koska en olisi suostunut. Tänä vuonna ollut kaikki pyhät ja näyttää jatkuvan myös vappukin näin.
Yhtään pyhäpäivää en ole saanut viettää perheeni kanssa koska työvuorotkin näin pitkiä ettet näe ketään kotona hereillä.
Että hyvää pullonpalautuspäivää vaan kaikille.
Mä toivoisin että saisin vuoroja pyhäpäiville, olen osa-aikainen, vähävarainen ja perheetön. En ole tänä vuonna saanut yhtäkään pyhävuoroa, joulunkin olin vapaalla. Sen sijaan perheellisille annetaan kaikki pyhävuorot ja heidän valitustaan pyhänä työskentelystä saan sitten töissä kuunnella. Olen kateellinen heille, itse makaan kaikki pyhät yksin kotona :(
Lisään vielä että homma ei todellakaan pyöri pelkkien opiskelijoiden kesken, kyllä meitä vakkareitakin on töissä. Vp toiveita saa toki esittää, mutta niitä ei aina voida toteuttaa. Onneksi en sentään ruokakaupassa ole töissä, niin älyttömäksi mennyt noi aukioloajat.
T.220 (vaatekaupan myyjä)
Voin ite ison S-marketin myyjän silmin sanoa, että torstai oli aivan helvetillinen vuoro niin asiakkaiden kuin minunkin puolesta. Porukka ei todellakaan vaan ostanut sitä paria pääsiäismunaa ja lampaanpaistia, vaan kaksin käsin kärryjä täynnä ruokaa ja alkoholia ja jonot yletty puoleenväliin kauppaa vaikka lähes kaikki kassat käytössä. Sitten sitä tuijotellaan jonosta vihasena, että miksi täytyy jonottaa, kun ite on tullu ehkä vuoden kiireisempänä päivänä kauppaan, itehän oot ojas kaivanut :D Perjantai oli vapaa, mutta kuulemma oli sillonkin välillä tosi paljon porukkaa. Lauantai oli tosi hiljanen, sillon olis ollu asiakkaillekin varmaan mukavampi käydä kun sillon torstaina. Tänään on iltavuoro, saa nähdä onko porukkaa, veikkaisin olevan aika hiljaista.
Ja 225 jatkaa, ei ollut itellä mitään vaikutusta noihin työvuoroihin, vaan ne annetaan automaattisesti, turha siihen mitään vapaapäivätoiveita olis yrittää laittaa. Perhe lähti sukulaisille, ja kaverit omien perheiden tai töiden parissa, itse oon siis opiskelija. Ei siinä ne lisät ihan hirveesti lohduta, kun viettää pääsiäistä ihan yksinään, vaikken uskova olekaan.
Seuraavaksi ollaan todnäk ehdottamassa vaatekauppojen aukioloja 24/7 :D. T. Se vaatemyyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju todistaa, että emptatia ja solidaarisuus on katoamassa. Sen sijaan, että yritettäisiin suunnitella yhteiskuntaa, missä mahdollisimman moni saisi viettää pääsiäisen perheen parissa vapaana, mennään siihen suuntaan, että mahdollisimman moni on töissä pyhät.
Avataan se viinakauppakin sitten. On se kauheaa, kun ei saa kossua yhtenä viikonloppuna.
Varmaan 60-, 70-luvulla sääntelyn määrä vitutti, mutta on tämäkin toinenkin ääripää aika perseestä.
Minä luotan yksilön kykyyn päättää itse omista asioistaan. Ne, jotka haluavat viettää pääsiäisen perheen parissa vapaana järjestävät kyllä pääsiäisen vapaaksi, ja ne jotka haluvat olla pääsiäisen töissä tarjoutuvat töihin. Ei kai tähän yhteiskunnan holhousta tarvita.
Nojaa... Ei siinä välttämättä yksilö paljon voi sanoa, jos pomo sanoo, että töihin on tultava. Itselläni asian suhteen ei ole hätää, sillä olen alalla, jossa pääsiäisenä ja pyhinä ei paiskita töitä, mutta soisin tämän ilon muillekin.
Näyttää vaan siltä, että pääsiäisen vietosta on tulla meidän parempituloisten ja paremmassa yhteiskunnallisessa asemassa olevien etuoikeus.
Suurimmalle osalle pääsiäinen ei ole mikään pyhä vaan ihan tavallinen pe-ma jakso. Tuota juuri tarkoitin, että luotan yksilön päätöksentekokykyyn: heille, joille pääsiäinen on ehdottoman tärkeä pyhäpäivä, eivät ehkä hakeudu sitten vuoro- ja viikonlopputöitä sisältävälle alallekaan. Suurimpaa osaa tuo että sinä "soisit" heille vapaapäivän, ei kiinnosta pätkääkään. Päin vastoin, ovat todennäköisesti vain tyytyväisiä että saavat sinä päivänä enemmän palkkaa ja voivat viettää niitä omia vapaitaan tavallisena arkipäivänä (=kaupoissa ym. vähemmän ruuhkaa, hotellien/lentojen hinnat edullisemmat jne.)
Veikkauksia, kauanko meillä on kirkolliset juhlapäivät.
Eikö olisi aivan yleisen edun nimissä syytä poistaa ne?
Tulevat vaan kalliiksi työnantajille.
Alkoholilakia muutetaan niin, että pääsiäislauantaina ovat Alkot auki. Kohta ovat kaikki liikkeet auki 7/365. Joka päivä pääsee kauppaan ja mihin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, että kaupassakaan ei olisi soveliasta kunnon kristityn juhlapyhinä käydä? Kai saa syödä kuitenkin? Entä jos ei ole kotona ruokaa? Torstaina en ehtinyt kauppaan. Olenko huonompi ihminen Jumalan silmissä nyt, kun syntiin lankesin nälissäni? Toivottavasti tämäkin syntiinlankeemus menee nyt sen saman ristiinnaulitsemisen piikkiin. Ymmärrätkö, että parkkipaikkapuheillasi halvennat itse kristinuskoa. Niin kuin asialla olisi mitään tekemistä uskon tai pääsiäisen sanoman kanssa. Ei ole muuta kuin tekopyhyyttä tuollainen.
Nyt on vielä paaston aika, se alkoi laskiaisena. Perinteisesti pitkäperjantaina ei ole syöty lämmintä ruokaa.
Suuri paasto päättyy pääsiäisyönä.Osalle suomalaisista pääsiäisen ajan juhla on kirkkovuoden suurin tapahtuma.
Ai niin sekin vielä! Olis pitänyt syödä kylmänä se maksalaatikko. Olisinko parempi kristitty silloin?
En minä ole mikään tuomitsemaan. Suotta tuohduit.
Kerroin vain koska vaikutit epätietoiselta ;)
Huh! Kiitos Jumalan armosta.
Kuulehan ap. olemme kaikki samalla viivalla, yhtä syntisiä. Et ole yhtään parempi Jumalan silmien edessä. Joka itsensä ylentää, se alennetaan. Olet ulkokultainen, fariseus. Kun on paljon ihmisiä, annat setelin kolehtiin, kun ei kukaan näe, annat 1 sentin kolikon. Tekopyhyyttä. Ihminen tuomitsee, ei Jumala.
Etuoikeus? Itse en ole koskaan viettänyt pääsiäistä, oli lomaa tai ei. Ei se ole minulle millään lailla tärkeä pyhä - jos sinulle on, älä yleistä käsitystäsi koskemaan meitä kaikkia. Toiset eivät vietä jouluakaan, se on niille ihan tavallinen päivä muiden joukossa. Minäkin olen silloin aina töissä ja vapaaehtoisesti.
T: parempituloinen ja paremmassa yhteiskunnallisessa asemassa oleva