Odotin kivoja pääsiäisvapaita kaksin miehen kanssa
Mies oli pari päivää pois ja suunnittelin tälle päivälle ruuat jälkiruokineen. Illaksi juustoja ja viiniä.
Eilen ajoin miehen auton ojaan. Lähti käsistä lumisella tiellä ja mies vaihtoi kesärenkaat,vaikka olin sitä mieltä ettei vielä pitäisi.
Sen jälkeen,kun oli selvää,että minä oon säikähdystä lukuunottamatta ok niin kävikin ilmi huoli autosta. Illalla sanoi jo selvemmin vähän vitsaillen,että auto on hälle tärkee.
Tänään suuttumus sai vallan,kun tankkikin oli liki tyhjä. Olin menossa juuri tankkaamaan,kun se haveri sattui. Siinä kun mut hinattiin ojasta ym niin bensaa kului lisää. Menin suoraan kotiin enkä uskaltanut enää ajaa lisää.
Nyt mies on vihainen ja huutaa. Tuntuu,että vain autolla on väliä ja minä tälläinen idiootti,joka en tankkaa ajoissa.
Se siitä kivasta pääsiäisestä.
En kehtaa muualla puhua harmiani niin kirjoitan tänne.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies katseli kuvia,joita otin ja väittää,että olisi pitänyt saada auto pysäytettyä. Näkyy kai että renkaat on pyörineet.
En tiedä. Minä en saanut enkä osannut. Olin todella säikähtänyt ja vollotin siellä ojassa,kun ihmisiä pysähty auttaan. En ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa ja oon arka ajaan.
Mua käy sua niin sääliks! Ei ollut sun vika, vaan miehen kun vaihtoi ne renkaat. Eikö kuulosta ihan terveeltä parisuhteelta, kannattaa miettiä onko järkee jatkaa. Voimia ja haleja sulle 😘
Mitä hittoa taas. Jos et osaa ajaa niin et mene rattiin, piste. Auta armias jos joku ap:n kaltainen idiootti ajelee minun lasteni päälle ja kehtaa vielä syyttää puolisoa, renkaita, säätä, mitä hyvänsä tekosyytä. Jos sinä menet rattiin niin sinä kannat itse vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ajoin miehen auton ojaan. Lähti käsistä lumisella tiellä ja mies vaihtoi kesärenkaat,vaikka olin sitä mieltä ettei vielä pitäisi.
Eli siis mitenkä? Ajoit auton ojaan ja mies tuli paikalle tunkin ja kesärengassarjan kanssa ja alkoi vaihtaa renkaita vaikka olit sitä mieltä, ettei vielä kannata (kun auto lojuu ojassa)?
Meillä mies sanoi ku kolhin vahingossa hänen autonsa että vakuutus on sitä varten, onneks ihmisille ei sattunut mitään. Ja pyysi ottamaan ihan rauhassa, hän katsoo miten auton kävi kun pääsen kotiin takaisin. Ei syyllistämistä, ei huutoa. Niin sen kuuluukin mennä.
Meillä on molemmilla omat autot,ei haittaa jos akka ajaa omansa ojaan,mutta ei vielä ole kesärengaskelit ainakaan täälläpäin suomea.
Mies vaihtoi kesärenkaat aiemmin ja minä kritisoin sitä. Oli siitä huolimatta vaihtamassa myös minun autoni renkaat,mutta kaikeksi onneksi pitikin tilata uudet niin on nastat vielä alla.
Mutta autossani oli yksi vaihdettava osa ja mies hoiti sille ajan korjaamolle niin että minä käyn ne päivät hänen autolla sitten töissä.
Jo alkuviikolla surin luvattuja huonoja kelejä. Miehen mukaan mitään niin huonoa ei tule tänne,vaikka on luvattu. Lähetin viestin aamulla juuri ennen lähtöäni. Kuva lumisesta pihasta ja kerroin,että keli huolettaa. Mies sanoi,että hyvin siellä pärjää että lähde vaan. Ja lähdin.
En ole mielestäni syyttänyt miestä. En ole sanonut mitään ilkeää. Olin äärettömän pahoillani,surullinen ja säikähtänyt. Ikinä ei ole sattunut mitään tälläistä. Ajan aika hiljaa aina. Tämä on eka talvi takavetoisella ja automaattivaihteisella autolla. Omaani olen tottunut kyllä.
Ihmettelen,että tosiaanko ne on vain amatöörejä,jotka liukastelee?
En tiedä hinauksesta. Se mies pyysi multa avaimet ja meni autoon ja aloitti hinaan autoa ojasta. En pysty muistaan koska ja missä vaiheessa käynnisti auton. Ajoi sen lähimpään levikkeeseen pois tieltä ja jätti käymään ja soitti miehelleni. Minä seisoin odottamassa.
Kun hinausauto lähti niin meinasin lähteä kotiin,kun auto ilmoitti ettei mulla ole avainta. Napista käynnistettävä. Avaimet oli hinaajaukon taskussa. Soitin hälle,että tule takaisin tuomaan ne. Siinä kaikessa meni aikaa. En tajunnut miten vähissä bensa on,kun valo oli vasta syttynyt kun edellisenä iltana kotiuduin ja olin kuitenkin ajanut vasta 5km.
Mutta tälläinen tyhjäpää idioitti minä olen.
Tein lopulta miehelle sen ruuan jälkkäreineen. Tuli syömään eikä juuri puhuttu. Seksi kelpasi. Saunassa käytiin,mutta edelleen ei juuri puhetta.
Nyt istun keittiössä yksin viinin ja juustojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen syy. Kyllä auto voi lähteä käsistä,vaikka olisi kokenut kuljettaja. Muutama tieltä suistuminen liukkaalla, niin ei olla vielä vaihdettu. Kuurainen tie on liukas. Pelko tuosta jää. Sympatiat ap:lle. Moni on vaihtanut takaisin talvirenkaat, myös etelässä. Ap, et ole ainoa, et todellakaan. Miehen syy, täysin.[/quote
Pakkoko sitä on lähteä liikenteeseen talvikelillä kesärenkaisella autolla? Kyllä se kuski on viime kädessä vastuussa ja syyllinen tuossa(kin) tilanteessa.
Onneksi kenellekään ulkopuoliselle ja syyttömälle ei käynyt mitään.
N40
Miten tämä on sun miehen vika?
Kyllä kuljettajan tehtävä on sovittaa ajonopeus olosuhteiden mukaan ja kun tie oli jäässä, ajonopeutesi on ollut liian korkea. Olisiko ollut miehen vika, jos olisit ajanut jalankulkijan päälle?
Ja auton hinauksen aikana polttoainetta ei kulu. Ja polttoainetankkia ei koskaan pitäisi ajaa tyhjäksi, sillä tankista voi epäpuhtauksia ja roskia päästä polttoainejärjestelmään, joka tietää auton huoltoa.
Toivottavasti auto säilyi ehjänä, eikä tarvitse käyttää vakuutusta, joka vähentää vakuutusmaksuissa bonuksia.