Odotin kivoja pääsiäisvapaita kaksin miehen kanssa
Mies oli pari päivää pois ja suunnittelin tälle päivälle ruuat jälkiruokineen. Illaksi juustoja ja viiniä.
Eilen ajoin miehen auton ojaan. Lähti käsistä lumisella tiellä ja mies vaihtoi kesärenkaat,vaikka olin sitä mieltä ettei vielä pitäisi.
Sen jälkeen,kun oli selvää,että minä oon säikähdystä lukuunottamatta ok niin kävikin ilmi huoli autosta. Illalla sanoi jo selvemmin vähän vitsaillen,että auto on hälle tärkee.
Tänään suuttumus sai vallan,kun tankkikin oli liki tyhjä. Olin menossa juuri tankkaamaan,kun se haveri sattui. Siinä kun mut hinattiin ojasta ym niin bensaa kului lisää. Menin suoraan kotiin enkä uskaltanut enää ajaa lisää.
Nyt mies on vihainen ja huutaa. Tuntuu,että vain autolla on väliä ja minä tälläinen idiootti,joka en tankkaa ajoissa.
Se siitä kivasta pääsiäisestä.
En kehtaa muualla puhua harmiani niin kirjoitan tänne.
Kommentit (47)
Talvirenkailla ei olisi ollut ongelmaa. Mies joka suuttuu vahingosta on munaton mies. Naiset ja miehet menettävät autonsa hallinnan, esim. liukkauden vuoksi.
Ap, kenelle vaan voi sattua vahinkoja, hyvä ettei sinulle käynyt kuinkaan. Kivoja pääsiäisvalmisteluja ruokineen olit tehnyt, olet kultainen. Mies kiukuttelee turhasta.
Onko tuo (vahingoista) raivoaminen miehellesi tyypillistä? Jos on, niin kannattaa miettiä suhteen tilaa muutenkin. Ja jos lapsia ei vielä ole, niin ehkä löytyy toisenlainen isä lapsille.
Peltiä saa aina uutta, ihmishenkiä ei.Ei ole arvot ihan kohdallaan miehellä.
Niin kävitkö heti tankkaamassa kun mies huomautti? Miksi et?
Pyysitkö vilpittömästi anteeksi että mokasit ja ajoit ojaan?
Vai menitkö puolustutkannalle? Ehkä haukuit miestä kesärenkaista?
Oliko ajatuksesi että oi ei, mitä minulle tapahtui, vai ajattelitko, oi ei, mitä minä tein!?!?
Vierailija kirjoitti:
Miehen syy. Kyllä auto voi lähteä käsistä,vaikka olisi kokenut kuljettaja. Muutama tieltä suistuminen liukkaalla, niin ei olla vielä vaihdettu. Kuurainen tie on liukas. Pelko tuosta jää. Sympatiat ap:lle. Moni on vaihtanut takaisin talvirenkaat, myös etelässä. Ap, et ole ainoa, et todellakaan. Miehen syy, täysin.
Mielenkiintoinen kirjoitustyyli sulla. Tiiviitä lauseita tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Akka ratissa, mitä muuta oli odotettavissa??
Niin, vähällä selvittiin sen ansiosta. Tilastollisesti kun akka ei ole ratissa, onnettomuudet ovat pahempia ja niitä tapahtuu paljon useammin.
Anteeks mutta mies on vähän idiootti, sekä käytöksensä että sivistystasonsa puolesta. Jokainen aikuinen seuraa uutisia edes sen verran, että tärkeimmät ja isoimmat jutut on hallussa jotta ei ihan tynnyrissä asu.
Joka paikassa on ollut säätiedotuksia ja varoituksia että "älkää vaihtako kesärenkaita vielä, pääsiäisenä SATAA LUNTA" ja meteorologit on olleet varmoja asiasta, jokainen tuttukin vaihtanut talvirenkaat takaisin jos ehtivät kesärenkaisiin vaihtaa.
Jos itse väkisin on se ainoa joka ei autoaan talvikuntoon laita, saa syyttää itseään. Kesärenkaita ei ole tarkoitettu talviajoon, siellä on vielä talvikeli vähintään pääsiäisen yli.
Onneksi olet kunnossa, jätä se mies. Vaikka olisi ollut omaa syytäsikin, on miehen reaktio silti kohtuuton, et sinä sitä tahallasi tehnyt joten ei raivoaminen auta.
Onneksi selvisit säikähdyksellä ap. Ja miehesi on aika pässi. Oma mieheni aina on ensin huolissaan lapsestamme ja minusta, materia on materiaa... olisin sijastasi varmaan ärähtänyt että olisi varmaan vähemmän kiukkuinen jos auto ei olisi kolhiintunut, vaan minä sen sijaan.
Ihan vastaavan jutun muistan itsekin, kohtalotoveri täällä. Työmatkalla jouduin ketjukolariin jonka aiheutti edelläni ajanut. Olin aika säikähtänyt kun töihin pääsin ja soittelin miehelleni. Kommentit oli sitä luokkaa että peräänajaja on aina syyllinen (siis minä) ja että pitikin turhaan vaihtaa uusi umpio se oli kallis ja nyt paskana hukkaan meni rahat. Ei yhtään kysymystä kuinka minä voin olenko kunnossa. Sympatiat aloittajalle, miesten hellimmät tunteet kohdistetaan autoon, ei puolisoon.
Meidän perheessä sekä minä että mies ollaan aiheutettu vahingossa pieniä lommoja ja naarmuja autoon. Vahinkoja voi sattua kaikille. En ollenkaan ymmärrä tätä ajatusta, että syyllinen täytyy aina löytyä ja tätä syyllistä saa mollata. Maksamme aina yhdessä kaikki erilaisista vahingoista koituneet kulut, tietysti. Itse en halua, että elämä on yhtä syyttelyä ja mököttämistä; eiköhän joka päivä löydy asioita jotka voi mieltää jonkun syyksi.
Mä jättäisin tommosen miehen. Menkööt sen auton viereen nukkumaan, mars mars.
Kolarissa rikkoontuneen auton saa korjattua kaskovakuutuksen piikkiin joidenkin satasten bonusmenetyksillä. Mutta rahassa ei voisi mitata sitä, jos rakas vaimoni loukkaantuisi tai kuolisi kolarissa. Suhtaudun kyllä autoihin työkaluina, joissa käytön jäljet saavat näkyä. Ja enemmän minä niitä olen naarmuttanut kuin vaimoni.
Miehesi käyttäytyy idioottimaisesti 😡 Itse kolhaisin mieheni farmaria ja olin aivan maani myynyt kun hän tuli kotiin... nyyhkytin omaa typerää mokaani eteisen lattialla ja mies säikähti että onko joku kuollut. Ei ollut yhtään vihainen, itse soimasin itseäni ihan liikaakin varmaan, mutta harmitti tosi paljon. Miehesi käytös on naurettavaa ☹️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesärenkaat, mies syyttäköön itseään.
Luepas ajatuksella...
Ap:n mukaan mies on vaihtanut renkaat ojaanajon jälkeen kesärenkaisiin...
Ne jotka on aiemmin miinustaneet ylläolevaa lainausta, eivät ilmeisestikään tunne kielemme kielioppia.
Vierailija kirjoitti:
Talvirenkailla ei olisi ollut ongelmaa. Mies joka suuttuu vahingosta on munaton mies. Naiset ja miehet menettävät autonsa hallinnan, esim. liukkauden vuoksi.
Ei todellakkaan. Vaan menettävät hallinnan typerien virheiden takia. Omien tai muiden.
Selkärangaton vastuunpakoilija syyttää talvea, sadetta, tai mitään muuta sen tyylistä.
Mitään vakavaa ei onneksi sattunut. Kannattaako pilata vapaat tuollaisen vahingon märehtimisellä, ihme mies. Vedä ap viinit naamaan ja lähde vaikka liikenteeseen, jos et jaksa mököttäjää katsella. Turvallisesti taksilla tietysti :)
Vierailija kirjoitti:
Mies katseli kuvia,joita otin ja väittää,että olisi pitänyt saada auto pysäytettyä. Näkyy kai että renkaat on pyörineet.
En tiedä. Minä en saanut enkä osannut. Olin todella säikähtänyt ja vollotin siellä ojassa,kun ihmisiä pysähty auttaan. En ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa ja oon arka ajaan.
Mua käy sua niin sääliks! Ei ollut sun vika, vaan miehen kun vaihtoi ne renkaat. Eikö kuulosta ihan terveeltä parisuhteelta, kannattaa miettiä onko järkee jatkaa. Voimia ja haleja sulle 😘
Bonukset on henkilökohtaisia. Ei autokohtaisia enää. Ei miehen bonukset laske mihinkään.
Ai, pääsiäispupuko sen auton sinne ojaan mälläsi?