Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei saaneet lapset rakkaudella tehtyä ruokaa tänäänkään

Vierailija
14.04.2017 |

Vihaan tota ruoanlaittoa, voiko paskamaisempaa hommaa olla?
Tulee sotkua, ällöjä hajuja ja mulla ois niin paljon muutakin tekemistä kun kokata.
Lapset sai makaronijauhelihamössöä, onneks edes kelpaa.
Pizzaonlinesta tilataan viikoittain kotiin, Foodora ja wolt ei valitettavasti toimita meille asti.
Tää asia vituttaa perhe-elämässä eniten, mikä on teidän kompastuskivenne?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen.

Vierailija
2/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kolme lasta vuodessa ja olen nyt 5 vuotta elänyt keittiön ja wc :n väliä muita passaten ja siivoten. Ei paljon enää naurata. Ehkäpä tämä joskus loppuu. Onneksi kokkikartano pelastaa välillä.:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä teen lapsille ruoan, mutta itselleni en enää jaksa. :D Syön sitten mitä sattuu. Näin ruoka riittää paremmin pariksi päiväksi kun jätän sen lapsille, en jaksaisi (tai ehtisi) tehdä sitä joka päivä.

Vierailija
4/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kolme lasta vuodessa ja olen nyt 5 vuotta elänyt keittiön ja wc :n väliä muita passaten ja siivoten. Ei paljon enää naurata. Ehkäpä tämä joskus loppuu. Onneksi kokkikartano pelastaa välillä.:-)

Minäkään en jaksa enää itse istua päivällä syömään. Nappaan jotain jos viitsin. Syön sitten illalla vasta rauhassa .

Vierailija
5/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no voi harmi. Mulla on uunissa valkosipulikermaperunat kukkakaali-parsakaaligratiini, niiden kaveriksi paistan naudan lehtipihvit, ja tarjoilen salaattia, jälkkäriksi unelmatorttua. Päivän menu on lasten toivoma ja tein kaiken rakkaudella ❤️

Vierailija
6/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa no voi harmi. Mulla on uunissa valkosipulikermaperunat kukkakaali-parsakaaligratiini, niiden kaveriksi paistan naudan lehtipihvit, ja tarjoilen salaattia, jälkkäriksi unelmatorttua. Päivän menu on lasten toivoma ja tein kaiken rakkaudella ❤️

Kuulostaa hyvältä!

Meillä on teinin toiveesta tomaattirisottoa ja broilerinfilettä pestolla. Lisäksi teen parsaa voinsulan kanssa. Jälkkäriksi paistuu parhaillaan sitruunaisia kristallipullia. Eiköhän sillä selviä tämän päivän! Teini oli ihana ja teki aamiaiseksi amerikkalaisia pannukakkuja marjoilla ja vaahterasiirapilla, kiva päästä valmiiseen pöytään.

Meillä osallistuu kaikki ruuanlaittoon ja tykkäämme kovasti! Sunnuntaina teemmekin sitten 14 hengelle ruuat.

Vierailija
7/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä!

Meillä on teinin toiveesta tomaattirisottoa ja broilerinfilettä pestolla. Lisäksi teen parsaa voinsulan kanssa. Jälkkäriksi paistuu parhaillaan sitruunaisia kristallipullia. Eiköhän sillä selviä tämän päivän! Teini oli ihana ja teki aamiaiseksi amerikkalaisia pannukakkuja marjoilla ja vaahterasiirapilla, kiva päästä valmiiseen pöytään.

Meillä osallistuu kaikki ruuanlaittoon ja tykkäämme kovasti! Sunnuntaina teemmekin sitten 14 hengelle ruuat.

Piti vielä sanoa että kyllä sen 30 min (menee tuohon pääruokaan) jaksaa hyvin seistä keittiössä. Tiskiäkin tulee 2 kattilaa ja paistinpannu. Kone pesee kattilat, minä pannun n minuutissa.

Vierailija
8/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoile lapsillesi "äitien tekemää", Saarioisten aina niin herkullisia ja tv:stä tuttuja roiskeläppiä. Nostalgiamomentti omasta nuoruudesta, kun äiti ei ollut aina passaamassa. Mikroon ja lautaselle. Se on siinä! :)

Vierailija
9/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ettei kaikkia kiinnosta ruoanlaitto. Onneksi on saatavilla paljon käyttökelpoisia valmisruokia jotka vain lämmitetään ja laitetaan tarjolle.

Ruoanvalmistuksen ammattilaisena ja ammattia opettavana olen jo törmännyt lukuisiin nuoriin joiden tekemisen taso on täysi 0 kouluun tullessa ja suurta osaa perusraaka-aineista ei tunnisteta esim. osaa yleisimmin käytettävistä kasviksista.

Jotkut ei ole kuorineet perunaa tai porkkanaa koskaan aiemmin.

Koulutuksessa on sellaisten perheiden lapsia joista näkee ettei heidän ole tarvinnut tehdä mitään, ei ole otettu mukaan keittiöaskareisiin tai kotona ei ole valmistettu ruokaa.

Vierailija
10/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto arkena on se kaikkein veemäisin. Onneksi meillä mies hoitaa sen pääosin (ja on nyt näemmä kehitellyt jo jotain "pääsiäismenyytä" myös, kiitokset hälle siitäkin!) Ruuanlaitto kokonaisuudessaan on hemmetin rasittavaa ja aikaavievää; suunnittelut, kaupassa käynnyt, valmistus, kattamiset, tiskit. Ei siinä mitään jos on aikaa ja jaksamista. Silloin jos näissä resursseissa on vajausta, huomaa miten suhteettoman kuluttavaa varsinkina arkinen ruokarumba voi olla. Onneksi on einekset! <3 :)

Vierailija
11/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vilpittömästi empatiaa osoittaaksesi tämänkin viestin laitoit, seoli tosi nätisti tehty! <3

Vierailija
12/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatmaan löytyis ohje etsimällä, mutta miten oarsa käsitellään/kypsennetään?

Vierailija
13/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis parsa

Vierailija
14/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse helpotan elämää laittamalla uunissa ässä tai k-kaupan pakasteperunasipulisuikaleita ja jauhelihaa tms. uunikulhoon ja jotain valmiskermalitkua (kippari, kolmen juuston) päälle ja tunniks uuniin.

Vierailija
15/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin ettei kaikkia kiinnosta ruoanlaitto. Onneksi on saatavilla paljon käyttökelpoisia valmisruokia jotka vain lämmitetään ja laitetaan tarjolle.

Ruoanvalmistuksen ammattilaisena ja ammattia opettavana olen jo törmännyt lukuisiin nuoriin joiden tekemisen taso on täysi 0 kouluun tullessa ja suurta osaa perusraaka-aineista ei tunnisteta esim. osaa yleisimmin käytettävistä kasviksista.

Jotkut ei ole kuorineet perunaa tai porkkanaa koskaan aiemmin.

Koulutuksessa on sellaisten perheiden lapsia joista näkee ettei heidän ole tarvinnut tehdä mitään, ei ole otettu mukaan keittiöaskareisiin tai kotona ei ole valmistettu ruokaa.

Ekan kappaleen logiikan ymmärrän mutta mikä motiivi sulla on kertoa työstäsi tässä ketjussa? Tai siitä mitä joku ihminen on tehnyt tai ei ole tehnyt? Ei se nyt kovin ihmeellistä ole jos joku ei ole koskaan kuorinut perunaa. Kaikissa perheissä kuorelliset keitinperunat ei nyt vaan kuulu normaaliin arkiruokalistaan. Ja se on ihan jees. Meillä esimerkiksi syödään kyllä paljon kasviksia mutta kuorittavia perunoita on tarjolla vuodessa harvemmin kuin yhdessä kädessä sormia. Perunaa parempia lisäkkeitä kun on olemassa vaikka kuinka.

Vierailija
16/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä!

Risotot on kyllä niin hyviä ja helppoja, huomenna menu on minun valitsema ja teen valkoviini-herne-risottoa runsaalla parmesaaanilla, sen kanssa on parsaa ja voisulaa. Jos tai kun unelmatorttua ei enää ole, on jälkkäriksi Mignoneja.

14 hengelle kokkaaminen kuulostaa minusta työläältä, mutta nelihenkiselle perheelle pyöräytän lähes ruoat kuin ruoat hyvinkin nopeasti. Jälkiruoat vievät eniten aikaa ja sotkevat yleensä eniten, mutta se maku on niin paljon parempi kuin missään teollisuuden valmistamassa. Uusien juttujen kokeilu on myös mukavaa. Sitruunaiset kristallipullat kuulostavat ihanilta.

Vierailija
17/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät voi tykätä kaikista kotitöistä.  Helpottaisin kaikin keinoin, laita vaikka joskus kun on inspis, valmiiksi paistettua jauhelihaa pakastimeen, sitten saat nopeasti laatikkoruoan.

On saatava positiivinen tuntuma, että alkaa pitämään.  Inhosin ikkunoiden pesua, nyt saan siitäkin siedettävää kun kehun itseäni ja palkitsen aina raskaan työn jälkeen.

Vierailija
18/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta työläintä on aina keksiä, mitä tekisi ruuaksi. Jossain vaiheessa huomaan, että taas ne samat ruuat pyörii. Olen nyt ruvennut suunnittelemaan viikon ruokalistan valmiiksi. Se helpottaa kaupassakäyntiäkin. Kauppalaskutkin ovat yllättäen pienentyneet.

Vierailija
19/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuanlaitto arkena on se kaikkein veemäisin. Onneksi meillä mies hoitaa sen pääosin (ja on nyt näemmä kehitellyt jo jotain "pääsiäismenyytä" myös, kiitokset hälle siitäkin!) Ruuanlaitto kokonaisuudessaan on hemmetin rasittavaa ja aikaavievää; suunnittelut, kaupassa käynnyt, valmistus, kattamiset, tiskit. Ei siinä mitään jos on aikaa ja jaksamista. Silloin jos näissä resursseissa on vajausta, huomaa miten suhteettoman kuluttavaa varsinkina arkinen ruokarumba voi olla. Onneksi on einekset! <3 :)

Sitä jaksamista saa juuri tuoreista ja hyvistä raaka-aineista tehdyistä ruoista, eineksiä syövä on nuutunut, harmaa ja valittaa ettei jaksa.

Vierailija
20/34 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän vain ohutta vihreää parsaa jota ei välttämättä tarvitse edes kuoria (vain raapaisen nivelten kohdalta). Napsautan alapäästä sen kuivan osan pois ja laitan nipun kattilaan lappeelleen suolaveteen jos mahtuu. Eikä haittaa vaikka koko nippu ei veteen menisikään kuin tyvestä, höyry kyllä kypsentää. Kansi päälle niin höyry pysyy kattilassa. Keitän pienellä tulella max 4 min. Parsa ei saa olla lötköksi keitettyä vaan rapsakkaa. Lisäksi sitten sitruunalla maustettua voisulaa tai hollandaise kastikessa.

6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme