Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja kysymys

Vierailija
13.04.2017 |

Saako lähihoitaja antaa muuta kun ihonalaisiapistoksia ? Siis diabeteksen hoidossako lähinnä noita .
Onko se muu työ vaippojen vaihtoa vaan?

Kommentit (365)

Vierailija
241/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen psykiatrisessa sairaalassa duunissa, tosin mielenterveyshoitajan tittelillä, vaikka lähäri olenkin. Injektiot ja lääkkeenanto kuuluu toimenkuvaan samalla tavalla kuin sairaanhoitajillakin. Muutenkin erot sairaanhoitajiin ammattikuvan puolesta ovat yllättävän pienet, ainakin tässä sairaalassa. 

Oletko Kupittaalla töissä?

Vierailija
242/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen psykiatrisessa sairaalassa duunissa, tosin mielenterveyshoitajan tittelillä, vaikka lähäri olenkin. Injektiot ja lääkkeenanto kuuluu toimenkuvaan samalla tavalla kuin sairaanhoitajillakin. Muutenkin erot sairaanhoitajiin ammattikuvan puolesta ovat yllättävän pienet, ainakin tässä sairaalassa. 

Injektiot ja lääkkeenanto. ..huolehditko sinä kuitenkin hyvin,niiden mieleterveyspotilaiden hygieniasta?

Tietysti, ja monesta muustakin asiasta. Lääkehoitohan nyt on vain yksi osa-alue. Tärkeintä on saada ihminen tasaiseen psyykkiseen vointiin, että hän voisi jatkaa elämäänsä mahdollisimman normaalisti tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kouluta itseäsi lähihoitajaksi, jos vaan jotain muuta voisit opiskella. Niin aliarvostettu ammatti, siivoajiakin ala-arvostetumpi ala, kaikki haukkuu, asiakkaat/potilaat, heidän lähiomaisensa, työilmapiiri koko alalla ihan kuralla, ylin porras sylkee ja sättii ja pomottaa surutta ja säälittä. Jos sairastut, ja olet pois, annetaan ymmärtää että lusmuilet, ja heti olisi mentävä  töihin vaikka olisit vielä kipeänä kun ei ole sijaista jonka ottaa tilalle. Työkaverit kyräilee selän takana milloin mistäkin. Kateus, paha olo mikä tahansa negatiivinen asia, se oikein loistaa läsnäolollaan hoitoalalla. Jos oletkin nyt intoa täynnä, ja otsa kirkkaana töihin opiskelujen jälkeen, se into susta otetaan vaikka väkisin irti kaikkien asianosaisten taholta, myös esimiesten.

Hallitusta myöten on annettu jo ymmärtää, että hoitoala on paskaa, ja siellä työskentelee yhteiskunnan pohjasakkaa, joita sietää rokottaa heikentämällä palkkakehitystä, ja rokottamalla vuosiloma-ansioista, sekä pidentämällä muutenkin jo raskaan alan työaikaa. Harkitse jotain muuta työtä, jota jaksat tehdä hymyssä suin, etkä ole rättipoikki kuollut kotiin tultuasi, josta saat itsellesi onnistumisen ilon ja tunteen että olet hyödyksi muille, ja tälle yhteiskunnalle.

Terveisin alle 10  vuotta alalla, ja jo ihan täysin loppu ja kypsynyt, ja harkitsee alan vaihtoa vakavasti.

Vierailija
244/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kouluta itseäsi lähihoitajaksi, jos vaan jotain muuta voisit opiskella. Niin aliarvostettu ammatti, siivoajiakin ala-arvostetumpi ala, kaikki haukkuu, asiakkaat/potilaat, heidän lähiomaisensa, työilmapiiri koko alalla ihan kuralla, ylin porras sylkee ja sättii ja pomottaa surutta ja säälittä. Jos sairastut, ja olet pois, annetaan ymmärtää että lusmuilet, ja heti olisi mentävä  töihin vaikka olisit vielä kipeänä kun ei ole sijaista jonka ottaa tilalle. Työkaverit kyräilee selän takana milloin mistäkin. Kateus, paha olo mikä tahansa negatiivinen asia, se oikein loistaa läsnäolollaan hoitoalalla. Jos oletkin nyt intoa täynnä, ja otsa kirkkaana töihin opiskelujen jälkeen, se into susta otetaan vaikka väkisin irti kaikkien asianosaisten taholta, myös esimiesten.

Hallitusta myöten on annettu jo ymmärtää, että hoitoala on paskaa, ja siellä työskentelee yhteiskunnan pohjasakkaa, joita sietää rokottaa heikentämällä palkkakehitystä, ja rokottamalla vuosiloma-ansioista, sekä pidentämällä muutenkin jo raskaan alan työaikaa. Harkitse jotain muuta työtä, jota jaksat tehdä hymyssä suin, etkä ole rättipoikki kuollut kotiin tultuasi, josta saat itsellesi onnistumisen ilon ja tunteen että olet hyödyksi muille, ja tälle yhteiskunnalle.

Terveisin alle 10  vuotta alalla, ja jo ihan täysin loppu ja kypsynyt, ja harkitsee alan vaihtoa vakavasti.

Joo, oikein selkäänpuukotusala. Pahin paikka on vanhainkodit ja palvelutalot ja kotihoitokin nykyään. Olen nähnyt tämän, lähihoitajat kun he toisiaan ja sairaanhoitajia puukottavat. Jos sairaanhoitaja ei asetu heidän vallan alle, niin vaikeuksiin joutuu.

Vierailija
245/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa lähihoitajissakin joku sydämellinen hoitaja jolle se perushoitokin maistuu.

Vierailija
246/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sh sairaalassa osastolla, jossa lh:t tekevät hyvin paljon samaa työtä kuin sh:t, toki ei täysin. Mutta pointti oli se, että suht tuoreena sh:na arvostan varsinkin kokeneita lh/ph:ta, heillä on valtavan hyvä ote ja kokonaisymmärrys perushoidosta osastolla, mm. Ihon kunnon seuranta, suun hoito, ergonomia, potilaan toimintakyvyn arviointi ja edistäminen...

Vierailija
247/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sh sairaalassa osastolla, jossa lh:t tekevät hyvin paljon samaa työtä kuin sh:t, toki ei täysin. Mutta pointti oli se, että suht tuoreena sh:na arvostan varsinkin kokeneita lh/ph:ta, heillä on valtavan hyvä ote ja kokonaisymmärrys perushoidosta osastolla, mm. Ihon kunnon seuranta, suun hoito, ergonomia, potilaan toimintakyvyn arviointi ja edistäminen...

Voi kun olisi täällä avopuolellakin noin hyviä lähihoitajia. Mutta kun mikään ei toimi. ....ihan kuin kaikki olisivat apukoulun käyneitä.

Vierailija
248/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhulla muistan kun menin ensimmäiseen työpaikkaan sisätautien osastolle. Sanottiin, että sinulla on kokenut perushoitaja kaverina yövuorossa. Siellä oli sydän tarkkailuhuone myös. Apua jos olisi tullut joku akuuttitilanne, rytmihäiriöt tai elvytys. Ei ollut hajuakaan i.v.lääkkeiden annostuksista. Eikä muuten ollut i.v-lupaakaan vielä harjoiteltu ja saatu.

Toivottavasti nykyisin perehdytys on parempaa. Ensiavussa vasta sain oikein tuntumaa iv-lääkkeisiin ja elvytykseen.

T.sh

Vierailija
249/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi,että jatkaessasi lähihoitajasta sairaanhoitajaksi käyt KOLME vuotta koulua lisää, se selittänee koulutuseron parhaiten

Vierailija
250/365 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikuiskoulutuksen käyneenä lähärinä en halua jäädä alalle. Muutaman pätkän tehneenä ja nyt työttömänä, en halua enää tehdä lähärin töitä. Nämä pätkätyöt alalla saivat itseni vakuuttumaan siitä,että en pysty työskentelemään alalla, jossa vanhuksiamme kohdellaan niin huonosti sekä alan huonot työilmapiirit, joissa sijaiset/keikkalaiset ovat alinta kastia, joita ei edes neuvota, vaan odotetaan heidän tietävän uudessa paikassa kaiken, ilman opastusta. Sijaisille/keikkalaisille nakitetaan kaikki raskaimmat työt, vakihenkilöstön istuessa lihavilla perseillään, tupakalla juosten. Esimiehet ovat näiden laiskojen, kyllästyneiden "hoitajien" vallan alla, koska nämä kovaääniset, katkerat hoitsut pitävät valtaa , eikä nynnyt pomot uskalla tehdä mitään. Omaisille mielistellään ja teeskennellään, mutta muuten viisveisataan hoidettavista. Hoito on aivan erilaista silloin kun omaiset eivät ole paikalla.

Vierailija
251/365 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikuiskoulutuksen käyneenä lähärinä en halua jäädä alalle. Muutaman pätkän tehneenä ja nyt työttömänä, en halua enää tehdä lähärin töitä. Nämä pätkätyöt alalla saivat itseni vakuuttumaan siitä,että en pysty työskentelemään alalla, jossa vanhuksiamme kohdellaan niin huonosti sekä alan huonot työilmapiirit, joissa sijaiset/keikkalaiset ovat alinta kastia, joita ei edes neuvota, vaan odotetaan heidän tietävän uudessa paikassa kaiken, ilman opastusta. Sijaisille/keikkalaisille nakitetaan kaikki raskaimmat työt, vakihenkilöstön istuessa lihavilla perseillään, tupakalla juosten. Esimiehet ovat näiden laiskojen, kyllästyneiden "hoitajien" vallan alla, koska nämä kovaääniset, katkerat hoitsut pitävät valtaa , eikä nynnyt pomot uskalla tehdä mitään. Omaisille mielistellään ja teeskennellään, mutta muuten viisveisataan hoidettavista. Hoito on aivan erilaista silloin kun omaiset eivät ole paikalla.

Allekirjoitan täysin. Olen ehdottomasti samaa mieltä. Niin ala- arvoista on hoito. Jatkuvaa riitelyä ja sairaanhoitajien kiusaamista jos eivät alistu lähihoitajien vallan alle. Tämä oli ongelma jo 25v sitten ja sanottiin että tyypillistä vanhainkodissa, oli joku tutkija joka tuon kertoi.

Vierailija
252/365 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan täysin. Olen ehdottomasti samaa mieltä. Niin ala- arvoista on hoito. Jatkuvaa riitelyä ja sairaanhoitajien kiusaamista jos eivät alistu lähihoitajien vallan alle. Tämä oli ongelma jo 25v sitten ja sanottiin että tyypillistä vanhainkodissa, oli joku tutkija joka tuon kertoi.

Siis ei ole muuttunut miksikään.

Vierailija
253/365 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei alalle saada mitään muutoksia aikaiseksi eikä mikään yhteisen hyvän edistäminen etene, kun ämmät tappelee kuin hiekkaalaatikolla, jotta mun ammatti on parempi ku sun ja mun isäkin on sitä ja tätä.

Ei anna älykästä kuvaa yhdestäkään hoitajasta tällainen lapsellinen riitely. Järkyttävää luettavaa.

Voisitte keskittää ton hiekkalaatikkoenergianne asioidenne ajamiseen ja ehkä se palkkakin nousisi. Mutta ilmeisesti kivempi maata siellä palkkahiekkakuopassa tappelemassa muitten lasten kanssa kuka on paras.

Vierailija
254/365 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää mitä muuta työnkuvaasi kuuluu?

Tai olisiko täällä joku toinen joka olisi suuntautunut mielenterveyspuolelle?

Vierailija
255/365 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun vanhuspsykiatrisen osaston ensimmäinen syyte julki – muistisairaalta potilaalta murtui useita kylkiluita http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005177616.html?utm_source=kopioi+leike…

Että tälläistä.

Vierailija
256/365 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei alalle saada mitään muutoksia aikaiseksi eikä mikään yhteisen hyvän edistäminen etene, kun ämmät tappelee kuin hiekkaalaatikolla, jotta mun ammatti on parempi ku sun ja mun isäkin on sitä ja tätä.

Ei anna älykästä kuvaa yhdestäkään hoitajasta tällainen lapsellinen riitely. Järkyttävää luettavaa.

Voisitte keskittää ton hiekkalaatikkoenergianne asioidenne ajamiseen ja ehkä se palkkakin nousisi. Mutta ilmeisesti kivempi maata siellä palkkahiekkakuopassa tappelemassa muitten lasten kanssa kuka on paras.

Kuule olen ollut alalla 40vuotta. Ei missään tapella niin paljon kuin siellä missä on näitä alemman tutkinnon suorittaneita hoitajia. Ja se tyytymättömyys on suurinta vanhustenhoitopuolella. Ei kait sitten olla tyytyväisiä siihen omaan ammattiin. Itsetunto on myös kovin matala.

Onhan niitä luottamushenkilöitä olemassa, mutta mitä he ovat saaneet aikaan? 40v aikaan kaksi lakkoa olen nähnyt. Toki onhan meillä hyvät vuosilomat. Ei missään päin maailmaa ole tälläisiä lomia. Eläkkeetkin ovat ihan mukavat näin perusduunia tehneenä. Johtajat on sitten erikseen.

Minusta on hyvä, että asioista julkisesti keskustellaan. Ethän sinäkään halua istua kotona kakkavaipoissa (pakarat verillä) 2vrk ja ravitsemustilan ollessa heikko kun et yksinkertaisesti saa ruokaa.

Ei muuten miesvaltaisilla aloilla tälläistä riitelyä ole.

Vierailija
257/365 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun vanhuspsykiatrisen osaston ensimmäinen syyte julki – muistisairaalta potilaalta murtui useita kylkiluita http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005177616.html?utm_source=kopioi+leike…

Että tälläistä.

Siinäpä sitä mielenterveyspuolen arkea. Kaikki persoonallisuushäiriöiset hoitsut haistattamassa potilaille paskan ja toisinaan pahoinpitelemässä. Näkeehän sen niistä hoitsuistakin ettei kaikki ole kotona. Eikös se ollut ihan tieteellinen tutkimus, että tietynlaiset persoonallisuushäiriöt näkyvät ulkonäössä. Noh, ei tartte paljoa kattella noita mielenterveyspuolen hoitsuja, kun arvaa kyllä, että jotain on vikaa.

Vierailija
258/365 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin dementoituneen isäni luona yllätyskäynnillä. Hoitaja oli poistunut kun isäni sanoi että ei ole nälkä. Lääkkeet oli myös antamatta. Isä on insuliinidiabeetikko. Olen järkyttynyt näistä toistuvista heitteille jätöistä.

Vierailija
259/365 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoito voi olla näin ala-arvoista? Kuinka moni vanhus näkee ihan nälkää? Tai jos ei tunne enää nälkää niin terveydentila on heikko.

Vierailija
260/365 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kaikkien hoitajien työtä jotka empaattisesti hoitavat näitä hoidettaviaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän