Miehen kanssa riita mun kaavailemista tauluista! Auttakaa!
Eli ostin siis kolmet kultaiset kehykset ja haluan niihin lintuaiheiset taulut. Oon suunnitellut tauluja aika kauan jo ja etsinyt sopivia kuvia. Ajattelin, että tulostan nämä kuvat netistä meidän hyvällä väritulostimella. Miehen mielestä taulut ovat "ihan kaameat" eikä halua niitä meidän seinälle. Mun mielestä olis kiva väriläiskä meidän muuten aika harmaan ja beigen sävyillä toteutettuun sisustukseen. Kertokaa nyt tekin mielipiteenne, luotan enemmän naisten mielipiteeseen. Kuvat on siis nämä suurennettuna:
http://webneel.com/daily/sites/default/files/images/daily/04-2014/23-bi…
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/83/1a/91/831a91de2425b5494697…
http://webneel.com/daily/sites/default/files/images/daily/04-2014/7-bir…
Kommentit (54)
Miten taulut ja väritulosteet liittyy toisiinsa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paikkakunnallasi on taidelainaamo,käykää siellä tutustumassa tarjontaan.Saa edullisesti uniikkia
taidetta.Myös gallerioissa on esim.grafiikkavedoksia jotka voi itse kehystää. On aivan toista kuin tulostetut
kuvat tai julisteet- aikuiseen kotiin sopivat ja näyttävät!
Hei kuka oikeasti jaksaa roudata jotain tauluja ees taas jonnekin lainaamoon? Sitäpaitsi kiinnitys pitää tehdä eri kokoisille tauluille aina uudestaan, niin kohta on seinät ihan reikäisiä.
Tuohon on helppo vastata.
Ihminen joka haluaa kauneutta jaksaa roudata tauluja.
Kiinnitys ei ole ongelma. Laita katon rajaan puulista (maalaa se ensin haluamallasi värillä). Laita taulun ripustukseen siima (ei näy) ja lyö naula (pieni) listaan. Säädä siiman pituus sopivaksi ja ripusta taulu.
Jos haluaa kauneutta, pitää sen eteen tehdä työtäkin. Helpot ratkaisut tuottavat vain mauttomuutta (tämä tosin on enemmistönä).
Tuohon on olemassa ihan oma kiskonsa joka tulee katon rajaan kiinni.Siinä on liikuteltavat siimat ja kunnon koukku joka kestää painoa.Tuollainen listaviritys on järkky. Ap:n lintukuvat ei miellytä,laita mieluimmin vaikka kangasta kehyksiin jossa on linnun kuvia jos on hinnasta kiinni.Printin laatu parempi.Taiteilijan kanssa samaa mieltä,satsaa oikeaan taiteeseen.
Mä itken verta, jos et oo provo. Tulostelet itse jonkun taiteilijan töitä, oikeesti, häpeä. Mee vaikka etsy.com ja eti "bird illustration" ja sieltä niin saat laatutulosteet postissa niiden töiden oikeilta tekijöiltä. Mua ihan oikeesti ärsyttää ihmiset jotka haluu pikkurahalla taidetta eikä tajuu sitä työmäärää ja tunteja mitä taiteilijalla menee työn tekemiseen.
Puutun nyt keskusteluun näin linturakkaana miehenä, joka harrastaa taiteen tekemistä. Sinänsä se olisi ok, jos vaimoni tuollaiset haluaisi laittaa seinälle ja tulisi niistä tyytyväiseksi. Sehän on pääasia. Kuitenkin jotkut komeammat linnut voisivat olla enemmän ap:n miehenkin mieleen. Mä maalaisin vaimolleni mielelläni komeita lintuja kutakehyksiin, jos se tahtoisi.
Jos et saa ketään maalauspuuhiin, niin etsi valokuvia, jossa linnut ovat luonnollisessa ympäristössä ja komeissa maisemissa. Kuvankäsittelyohjelmalla saa sitten muokattua vähän värejä, valaistusta ja sen sellaista. Hyviä kohteita olisi esim. kotkat, ukkometsot, monet vesilinnut ja vaikka jopa hanhet. Lokit ja tiiratkin voi olla komeita. Hyvällä kameralla kuvia voisi napsia itsekin. Jos uskaltaa mennä ruokkimaan lokkeja, voisi saada jännän kuvasarjan. En toki tiedä kameroista ja tulostimista, mutta voihan sitä kokeilla. Tai voihan tulosteenkin päälle maalata. Siitä voisi syntyä jotain hauskaa. Mielestäni taide saa olla vähän hassua ja outoa.
Jos ap on käsityöihmisiä, niin joku kirjontatyökin voisi olla hieno.
Kesällä on taidekeskus Salmelassa Mäntyharjulla upea taidenäyttely josta voi teoksia ostaa, löytyy
edullisiakin. Nuoria taiteilijoita esillä- kannattaa poiketa, joka kesä on käyty ja muutama teos ostettukin.
Sijoita mieluummin oikeaan taiteeseen, tingi jostaki tarpeettomasta menosta ja säästä tähän tarkoitukseen.
Taideteos antaa kodille luonnetta ja silmä lepää kauneutta katsellessa!
oman tulostimen sijasta kannattaa harkita käymistä, jossain valokuvausliikkeessä. valokuvausliikkeissä on paremmat laitteet ja ymmärtääkseni teoksista saa teetättää yksistäiskappaleita omaan käyttöön. ammattilaisen kanssa sitten keskustelet, että minkänkokoisena nuo olisivat parhaimman näköisiä. eihän noita ole mikään pakko laitta kehyksiin, jos kehykset on väärän kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
oman tulostimen sijasta kannattaa harkita käymistä, jossain valokuvausliikkeessä. valokuvausliikkeissä on paremmat laitteet ja ymmärtääkseni teoksista saa teetättää yksistäiskappaleita omaan käyttöön. ammattilaisen kanssa sitten keskustelet, että minkänkokoisena nuo olisivat parhaimman näköisiä. eihän noita ole mikään pakko laitta kehyksiin, jos kehykset on väärän kokoisia.
No ei tosiaankaan saa. Tässä syyllistyy sekä valokuvaamo (jos suostuu) ja tilaaja tekinäjoikeusrikokseen. Syytteet voitat olla ankaratkin (tuhansia euroja), googlaa mm. elokuvien ym. laiton välitys.
Omista valokuvista (joissa kuvan aiheena ei saa olla toisen tekemä taideteos; kopio taideteoksesta, julisteesta tms.) saa teetättää tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paikkakunnallasi on taidelainaamo,käykää siellä tutustumassa tarjontaan.Saa edullisesti uniikkia
taidetta.Myös gallerioissa on esim.grafiikkavedoksia jotka voi itse kehystää. On aivan toista kuin tulostetut
kuvat tai julisteet- aikuiseen kotiin sopivat ja näyttävät!
Hei kuka oikeasti jaksaa roudata jotain tauluja ees taas jonnekin lainaamoon? Sitäpaitsi kiinnitys pitää tehdä eri kokoisille tauluille aina uudestaan, niin kohta on seinät ihan reikäisiä.
Tuohon on helppo vastata.
Ihminen joka haluaa kauneutta jaksaa roudata tauluja.
Kiinnitys ei ole ongelma. Laita katon rajaan puulista (maalaa se ensin haluamallasi värillä). Laita taulun ripustukseen siima (ei näy) ja lyö naula (pieni) listaan. Säädä siiman pituus sopivaksi ja ripusta taulu.
Jos haluaa kauneutta, pitää sen eteen tehdä työtäkin. Helpot ratkaisut tuottavat vain mauttomuutta (tämä tosin on enemmistönä).
Tuohon on olemassa ihan oma kiskonsa joka tulee katon rajaan kiinni.Siinä on liikuteltavat siimat ja kunnon koukku joka kestää painoa.Tuollainen listaviritys on järkky. Ap:n lintukuvat ei miellytä,laita mieluimmin vaikka kangasta kehyksiin jossa on linnun kuvia jos on hinnasta kiinni.Printin laatu parempi.Taiteilijan kanssa samaa mieltä,satsaa oikeaan taiteeseen.
Siis kehyksiin, jossa on linnun kuvia??? Ehkä olisi parempi sanoa, vaikka näin. Laita mielummin vaikka kangasta, jossa on linnun kuvia, kehyksiin.
Ei kyllä sovi yhteen ei. Mutta helpostihan löytäisit sopivammat ja vaikka mieheltä kysyt. Värikkäät sohvatyynyt olivat hyvä idea!
Ei jestas, nyt repesin ihan tyystin 😂
Päivän hauskin provo, ehdottomasti!!!
Olen samaa mieltä kuin miehesi.
Mielestäni kuvat ovat latteita ja nopeasti nähtyjä, niissä ei ole mitään kestävää katsomista, kuten "oikeassa" taiteessa. Ja kultaiset kehykset tuohon aihe-, tyyli- ja värimaailmaan ... Ei. Ankarammat, neutraalit kehykset voisivat antaa kuville edes jotain ryhtiä ja luonnetta. Oletko ajatellut, että kuvien ja kehysten väliin tulisi paspikset (passepartout)? Minkä kokoisia tauluja olet ajatellut?
Harrastatteko eksoottisten lintujen bongaamista, eli onko kuvien aiheella teille mitään henkilökohtaista merkitystä?
Söpöstelevien lintukuvien sijaan voisit lisätä sisustuksessa värejä vaikka sohvatyynyillä, torkkupeitoilla, pöytäliinoilla, lampunvarjostimilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri sarjaa nuo kuvat. Miksi et tilaa joltakin taiteilijalta kokonaista sarjaa?
En raaski käyttää rahaa niin paljon, nuo kehykset oli jo aika hintavat. Niin ajattelin että näin tulostamalla saisi pikkurahalla hienot.
Eli kehykset ovat mielestäsi se pääasia, eivät kuvat. Sori vaan, mutta olen miehesi kanssa samaa mieltä, että ovat kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri sarjaa nuo kuvat. Miksi et tilaa joltakin taiteilijalta kokonaista sarjaa?
En raaski käyttää rahaa niin paljon, nuo kehykset oli jo aika hintavat. Niin ajattelin että näin tulostamalla saisi pikkurahalla hienot.
Eli kehykset ovat mielestäsi se pääasia, eivät kuvat. Sori vaan, mutta olen miehesi kanssa samaa mieltä, että ovat kamalia.
Jos kehykset ovat näyttävät ja makeat, niin voihan ne sommitella seinälle ilman kuviakin. Joku hillitön, paksu barokkikehys pelkistetyn funkiskehyksen vieressä ....?
Mutta ap:n sunnitelmasta näkyy kyllä selvästi se, mitä seuraa taideaineiden vähentämisestä koulussa.
53
Jos taulut ovat esim. 10x10 cm, ne voivat näyttää todella upeilta AP:n asunnossa. Jotkut ihmiset osaavat yhdistää todella upeasti pieniä esineitä, värikkäitäkin; eri tyylejä. Itse rakastan mm. brittisisustusta, jossa periaatteessa täysin yhteensopimattomat värit, esineet ja huonekalut saadaan näyttämään upean täyteläisen kodikkaalta.