Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa riita mun kaavailemista tauluista! Auttakaa!

Vierailija
13.04.2017 |

Eli ostin siis kolmet kultaiset kehykset ja haluan niihin lintuaiheiset taulut. Oon suunnitellut tauluja aika kauan jo ja etsinyt sopivia kuvia. Ajattelin, että tulostan nämä kuvat netistä meidän hyvällä väritulostimella. Miehen mielestä taulut ovat "ihan kaameat" eikä halua niitä meidän seinälle. Mun mielestä olis kiva väriläiskä meidän muuten aika harmaan ja beigen sävyillä toteutettuun sisustukseen. Kertokaa nyt tekin mielipiteenne, luotan enemmän naisten mielipiteeseen. Kuvat on siis nämä suurennettuna:
http://webneel.com/daily/sites/default/files/images/daily/04-2014/23-bi…
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/83/1a/91/831a91de2425b5494697…
http://webneel.com/daily/sites/default/files/images/daily/04-2014/7-bir…

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri sarjaa nuo kuvat. Miksi et tilaa joltakin taiteilijalta kokonaista sarjaa?

En raaski käyttää rahaa niin paljon, nuo kehykset oli jo aika hintavat. Niin ajattelin että näin tulostamalla saisi pikkurahalla hienot.

14 oli siis Ap.

Etsi toisiinsa sopivat linnut?

Vierailija
22/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kehykset ja sitten mietintää niille sopivia kuvia!! ?? .

Ei kuulosta kovin hyvältä. Pikemminkin alkeelliselta taidemaulta.

Taulujen hankinnassaa tulee kiinnittää huomiota tilaan ja myöskin  valaistukseen. Jokin piironki ei määrittele sitä minkälainen taulu sopii tilaan. Nope! Taulu hukkuu krääsään.

On liiaksi tilkkutäkkiseiniä migreenin laukasijoiksi.

Ps. Nuo kuvat vaihtokehyksiin lastenhuoneen seinälle, tai ainakin kapeat hopeanväriset metalli/puukehykset mieluiten mattapintaiset. Sille ruskehtavapohjaiselle (?) kullitettu kehys. Mutta eri seinälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei tunnu täältäkään heruvan kannatusta tauluille :( En taidakaan näyttää tätä miehelle. Voi olla, että kun on lauantaina töissä, laitan ne sillä välin vaan seinälle. Ap

Vierailija
24/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin WT vaikutelma tulee tuollaisista kehystetyistä tulosteista. Laita siihen vielä joku Teneriffalta ostettu viuhka viereen seinälle, niin kruunaa koko komeuden.

Vierailija
25/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, ei tunnu täältäkään heruvan kannatusta tauluille :( En taidakaan näyttää tätä miehelle. Voi olla, että kun on lauantaina töissä, laitan ne sillä välin vaan seinälle. Ap

Kuvat on kieltämättä aika värikkäät. Jos taulusi ovat isoja, ne ovat ehkä räikeän näköiset. Et kertonut kokoa.

Jos ne on minitauluja, esim. 10x10 cm, niin vaikutelmahan on täysin eri, kuin jos ne ovat 50x50, tai 100x100 cm.

Entämä jotkut hyvät valokuvat kehyksiisi? Kolmen valokuvan (teidän omia kuvia; maisemaa, henkilökuvia tms. sarja) kehyksiin? Ei tule kalliiksi ja ... noi tosiaan isoina on kieltämättä melkoisen värikkäät. Ei olisi ihan minunkaan makuuni. Itselläni on kehystettyinä omia ottamiani valokuvia. Maisemia. Perheenjäseniä.

(Kun et taiteilijan tekemiä teoksia ajatellut.)

Vierailija
26/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paikkakunnallasi on taidelainaamo,käykää siellä tutustumassa tarjontaan.Saa edullisesti uniikkia

taidetta.Myös gallerioissa on esim.grafiikkavedoksia jotka voi itse kehystää. On aivan toista kuin tulostetut

kuvat tai julisteet- aikuiseen kotiin sopivat ja näyttävät!

Hei kuka oikeasti jaksaa roudata jotain tauluja ees taas jonnekin lainaamoon? Sitäpaitsi kiinnitys pitää tehdä eri kokoisille tauluille aina uudestaan, niin kohta on seinät ihan reikäisiä. 

Vierailija
27/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauttomuudella ei näköjään ole rajoja.

Vierailija
28/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi ostaa aloittelevien taiteilijoiden teoksia edullisesti?

Vierailija
29/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuuntele näitä keskustelun mielipiteitä. Älä vaan laita niitä seinälle

Vierailija
30/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti laittaa jotkut kunnon tulosteet tauluihin (eikä printata itse) ja tilata toisiinsa sopivat lintutaulut. Tulee muuten halpa vaikutelma. Itse en lähtisi säästämään tuommoisesta.

Siskoni on laittanut seinälleen lintutauluja. Hänellä on keittiössä 3kpl vesiväreillä maalattuja lintuja murretun turkooseissa kehyksissä ja sopivat hyvin tilaan.

Vierailija
31/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos paikkakunnallasi on taidelainaamo,käykää siellä tutustumassa tarjontaan.Saa edullisesti uniikkia

taidetta.Myös gallerioissa on esim.grafiikkavedoksia jotka voi itse kehystää. On aivan toista kuin tulostetut

kuvat tai julisteet- aikuiseen kotiin sopivat ja näyttävät!

Hei kuka oikeasti jaksaa roudata jotain tauluja ees taas jonnekin lainaamoon? Sitäpaitsi kiinnitys pitää tehdä eri kokoisille tauluille aina uudestaan, niin kohta on seinät ihan reikäisiä. 

Tuohon on helppo vastata.

Ihminen joka haluaa kauneutta jaksaa roudata tauluja.

Kiinnitys ei ole ongelma. Laita katon rajaan puulista (maalaa se ensin haluamallasi värillä). Laita taulun ripustukseen siima (ei näy) ja lyö naula (pieni) listaan. Säädä siiman pituus sopivaksi ja ripusta taulu.

Jos haluaa kauneutta, pitää sen eteen tehdä työtäkin. Helpot ratkaisut tuottavat vain mauttomuutta (tämä tosin on enemmistönä).

Vierailija
32/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suurennat nuo ja vielä tulostat, jälki menee huonoksi. Että miehesi on oikeassa.

Ja eivät sovi edes yhteen

Vierailija
33/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi netistä sivusto jossa on ilmaisia laadukkaita kuvia ja ota sieltä kuvat tauluihin, jos ei ole rahaa taiteeseen. Ovat ainakin paremmat kuin nuo alkuperäiset ehdotukset.

Vaikka tämä:

https://unsplash.com/search/bird

Valitse myös teema: eksoottiset linnut, merilinnut, tms. Silloin tauluissa on jokin teema ja ne sopivat yhteen.

Et kertonut minkäkokoiset kehykset ovat. Mutta jo eivät ole isot, niin sitten ne on järkevin sijoittaa yhdessä asetelmaksi. Neljä olisi ollut paras valinta, jos pieniä. Jos isoja, ehkäpä laitat sitten kaksi parina samaan paikkaan ja yhden erikseen muualle.

Vierailija
34/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo eka on AIVAN mahtava. Taidan tehdä itse tuosta pienen valokuvan kokoisen taulun olohuoneen sivupöydälle. Sisustus on muutenkin värikäs ja vähän kitsch.

Noin muuten, nuo ei sovi yhteen eikä varmaan siihen beigeen sisustukseenkaan. Ja ne kultaiset kehykset ja kuvat webbiresoluutiolla. Mutta ihan hyvä huumoripläjäys, naurattaa.

Vierailija
35/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo, eikä kukaan usko että naisella on noin heikko tyylitaju.

Vierailija
36/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile  kuvankäsittelyllä muuttaa nuo kuvat lähes mustavalkoiseksi, niin että vain aavistus väriä tulee  läpi. Siis vähän niin kuin vanhat mustavalkoiset valokuvat joihin himmeästi maalattiin väriä päälle,

Vierailija
37/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehesi kanssa samaa mieltä. Kuvat ovat ihan kamalia.

Olen myös taiteilijan kanssa samaa mieltä: osta mieluummin ihan oikeaa taidetta.

Taidelainaamosta (ainakin isoimmissa kaupungeissa) saa kivoja tauluja vuokrattua pienellä kuukausimaksulla. Talut voi myös ostaa omaksi joko kertamaksulla tai kk-vuokran hinnalla, jos niihin tykästyy. 

Vierailija
38/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli 5/5!

Vierailija
39/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä on. Vaikkapa oma äitini. Hän on ihastunut kaiken maailman toritaiteeseen ja on yrittänyt tuoda niitä minunkin kotiini vaikka olen kieltänyt. Nykyään uskoo jo, kun sanon, että haluan ostaa itse omat koriste-esineeni ja tauluni.  Äiti pitää minua snobina, mutta pitäköön. Hänkin saa puolestani olla ihan oma itsensä ja koristella asuntonsa niin mauttomaksi kuin haluaa, kunhan ei kanna minulle järkyttävää toritaidettaan. 

Vierailija
40/54 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä on. Vaikkapa oma äitini. Hän on ihastunut kaiken maailman toritaiteeseen ja on yrittänyt tuoda niitä minunkin kotiini vaikka olen kieltänyt. Nykyään uskoo jo, kun sanon, että haluan ostaa itse omat koriste-esineeni ja tauluni.  Äiti pitää minua snobina, mutta pitäköön. Hänkin saa puolestani olla ihan oma itsensä ja koristella asuntonsa niin mauttomaksi kuin haluaa, kunhan ei kanna minulle järkyttävää toritaidettaan. 

Mulla kans samanlainen äiti. Harmillista, että osa haalimistaan jutuista on oikeasti hienoja (kuten värikkäät gobeliinit ja 30-luvun huonekalut), mutta kun ne yhdistetään kasariroosaan posliinikissakokoelmaan ja afrikkalaiseen djemberumpuun, niin vaikutelma on aika, köh, silmäähivelevä. Mutta kukin tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi