Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet estänyt jonkun Facebookissa?

Vierailija
13.04.2017 |

Itse huomasin, että yksi opiskelukaverini, jota pyysin kaverikseni, ei ole hyväksynyt minua, vaan on estänyt minut. Olisipa kiva tietää miksi, kun luulin meidän olevan ihan hyviä kavereita. Meillä ei ollut koskaan mitään riitaa, vaan kävimme yhdessä syömässä ja juhlimassa. En sure asiaa, vaan ihmettelen. Minä en siis näe hänen profiiliaan ollenkaan, mutta kun kirjaudun ulos Facebookista niin löydän hänen profiilinsa. Mitä syitä teillä on ollut estää ihmisiä näkemästä teitä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen estänyt entisen kaverini joka poisti minut kavereistaan. En tiedä miksi poisti eikä poistanut muita yhteisiä kavereitamme. En halua että näkee kommentteja tai muutakaan yhteisten kaverien kautta.

Vierailija
22/41 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInut esti eräs mies, joka rakasti selfieiden ottoa. Valehtelematta joka toinen päivä uusi kuva omasta lärvistään, eri asennoista, hiuksista, vaatteista... Kerran hänellä oli kuva itsestään pelkät alushousut jalassa, istumassa sohvalla leveässä haara-asennossa. Kommentoin, että onkohan hiukan liikaa jo näkyvillä. Esto pamahti heti :D

Oli helpotus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estolistalla on mm. lapseni isä ja nykyinen naisystävänsä (en halua, että voivat stalkata ja naisystävä pommitti joskus ihme viesteillä), joitain miehiä menneisyydestä jotka pommittivat viesteillä vaikka ystävällisesti sanoin ettei kiinnosta ja joitain vanhoja tuttuja, joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä (nykyään narkkareita).

Vierailija
24/41 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusuhde oli sopiva estää siinä vaiheessa kun oma puoliso liittyi Facebookiin ja kaveriksi.

Vierailija
25/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4030 kirjoitti:

Ei tästä vastauksesta nyt ole sinulle apua, mutta vastaan silti. 

- Olen estänyt yhden eksäni kaikkine sukulaisineen, koska en jaksanut sitä vuosienkin jälkeen jatkunutta pommittamista haukkumisyksäreillä. Näihin ei siis auttanut vastaamattomuus tai mikään, vaan viestejä vain tuli ja tuli ja ne olivat kilometrin pituisia. 

- Muutama miespuolinen kaverin kaveri on joskus innostunut pommittamaan yksärillä yksipuolista kiinnostustaan. Kun olen torjunut nämä (kohteliaasti!), on alkanut jankutus ja nimittely, joista ei ole tullut loppua millään. Yhteensä näitä tapauksia on nyt ollut neljä ja kaikki olen joutunut estämään ihan siksi, etteivät osaa lopettaa haukkumista.

- Jokunen täysin tuntematon mies on keksinyt lähettää haukkumista ja raiskaustoivotuksia, kun olemme olleet jossakin ryhmäkeskustelussa eri mieltä aiheesta. Nämä laitan estolistalle heti tavatessa, eipä tarvitse sitten ryhmässäkään enää toisen kommentteja lukea. 

- Minut on estetty. :) Kaksi entistä kaveria, joiden kanssa laitoin välit poikki, estivät minut Facebookissa sen jälkeen kun olin itse poistanut heidät kaverilistaltani. En oikein hahmota logiikkaa tässä, aika varmasti minusta ei heille mitään harmia tule olemaan kerran itse halusin lopettaa ystävyyden? Mutta noh, eipä asia elämääni mitenkään liikuta. 

Sori mutta vaikutat aika draamakuningattarelta.

Ja ehkä nuo entiset ystävät estivät sinut ihan syystä? Ja jos kerran tiedät että estetty on, niin ilmeisesti olet jotenkin yrittänyt jälkikäteen heitä stalkata?

Itsellä ei mitään hajuakaan onko joku minut estänyt mutta tuskin on.

Itse olen estänyt yhden miehen joka pommitti viesteillä.

Meinasin myös laittaa, että estoja suuntaan ja toiseen, tulee mieleen että 100 pskakärpästä ei voi olla väärässä...

Aiheen rajaus on Facebookissa estäminen, joten tuskin tähän mitään kovin positiivisia tarinoita onkaan tulossa? Olen ollut kymmenen vuotta Facebookissa ja päässyt aika vähällä haukkumisella verrattuna moneen tuttuuni, jotka myöskin kirjoittelevat erilaisissa yhteiskunnallisia aiheita käsittelevissä ryhmissä. 

Minulla ei ole elämässäni mitään konflikteja kenenkään kanssa, jos siis näitä Facebook-estoja ei lasketa. Ja nämäkin ovat minun puoleltani langettamia, en vain jaksa turhanvänkytystä vaan eliminoin (minulle usein täysin tuntemattoman) ihmisen ja jatkan elämääni. Mutta toki jos se on teistä draamantekijän merkki, niin olkaa hyvä vaan. :)

Vierailija
26/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen estänyt entisen kaverini joka poisti minut kavereistaan. En tiedä miksi poisti eikä poistanut muita yhteisiä kavereitamme. En halua että näkee kommentteja tai muutakaan yhteisten kaverien kautta.

Tämäkö se logiikka siis on? En osannut ollenkaan ajatella, kiitos kun jaoit tämän. 

(Ihmettelin siis tuolla edellä, kun kaksi kaverilistaltani poistamaani tuttua joskus vuosia sitten blokkasivat minut poiston päälle.)

27/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4030 kirjoitti:

- Olen estänyt yhden eksäni kaikkine sukulaisineen, koska en jaksanut sitä vuosienkin jälkeen jatkunutta pommittamista haukkumisyksäreillä. Näihin ei siis auttanut vastaamattomuus tai mikään, vaan viestejä vain tuli ja tuli ja ne olivat kilometrin pituisia. 

- Muutama miespuolinen kaverin kaveri on joskus innostunut pommittamaan yksärillä yksipuolista kiinnostustaan. Kun olen torjunut nämä (kohteliaasti!), on alkanut jankutus ja nimittely, joista ei ole tullut loppua millään. Yhteensä näitä tapauksia on nyt ollut neljä ja kaikki olen joutunut estämään ihan siksi, etteivät osaa lopettaa haukkumista.

- Jokunen täysin tuntematon mies on keksinyt lähettää haukkumista ja raiskaustoivotuksia, kun olemme olleet jossakin ryhmäkeskustelussa eri mieltä aiheesta. Nämä laitan estolistalle heti tavatessa, eipä tarvitse sitten ryhmässäkään enää toisen kommentteja lukea. 

- Minut on estetty. :) Kaksi entistä kaveria, joiden kanssa laitoin välit poikki, estivät minut Facebookissa sen jälkeen kun olin itse poistanut heidät kaverilistaltani. En oikein hahmota logiikkaa tässä, aika varmasti minusta ei heille mitään harmia tule olemaan kerran itse halusin lopettaa ystävyyden? Mutta noh, eipä asia elämääni mitenkään liikuta. 

Tällaiset on ihan hyviä syitä estää (kuten monet muutkin tässä ketjussa mainitut), mutta mulla on jotain tosi koomisia kokemuksia siitä, että joku käytännössä tuntematon (esim. kaverin kaveri) on estänyt ilmeisesti siksi, että joskus olen ollut eri mieltä jossain keskustelussa tms. Ilmeisesti jotkut estää kaikki henkilöt, jotka joskus sanonet jotain, mistä he eri mieltä, niin ei sitten koskaan tarvitse nähdä näitä eri mieltä olevien kommentteja missään esim. yhteisten kavereiden seinällä..

28/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden ystäväni joka puhuu koiristaan kuin lapsistaan: Tänään mussu ajatteli: onpa herkullinen luu, lurpsis!  Ja söi kaiken reippaasti! Ja Tassu vastasi: minäkin haluan, minulle kans!! No tokihan mammalta riitti molemmille:)

K-U-V-O-T-T-A-V-A-A!

Heh, mullakin on koiria ja laitan niistä kyllä kuvia someen, mutta mun mielestä tuollainen lässytys myös ällöä (oli sitten kyseessä koira tai lapsi). Mut silti en kyllä tiedä miksi pitäis estoon laittaa, eikö esim. kavereista poistaminen riitä?

Vierailija
29/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen estänyt 

- stalkkerin (exä vuosikymmenten takaa)

- pari nuoruudenaikaista kiusaajaani (eivät olleet pyytäneet kaveriksi tai mitään muutakaan, mutta en haluaisi heidän koskaan tietävän mitään elämästäni)

- työkavereita työpaikalla, jossa toimari urkki fanaattisesti työntekijöiden fb-käyttäytymistä ja kyseli alaisiltaan toisten alaisten päivityksistä

Minut on estänyt

- yksi peruskoulun luokkakaveri, jonka fb-käyttäytymistä olin kommentoinut varmaan huomaamattani yhteiselle tuttavalle

Vierailija
30/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kiinnosta mitä teet tai kirjoitat. Luultavasti haluaa unohtaa olemassaolosi.

Vierailija
31/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen estänyt. Muistin, että varastossa oli lampunvarjostin, jonka laista joku etsi. Möin sitä viiden euron hintaan. En kuitenkaan muistanut, että se ei ollutkaan enää niin hyvässä kunnossa. Lähetin valaisimen nykytilasta kuvia kiinnostuneelle ja tarjosin sitä ilmaiseksi, jos kuitenkin haluaa.

Sitten alkoikin tulla haukkumisviestejä ja että yritin petosta. Estoon meni.

Vierailija
32/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2513 kirjoitti:

Käyttäjä4030 kirjoitti:

Tällaiset on ihan hyviä syitä estää (kuten monet muutkin tässä ketjussa mainitut), mutta mulla on jotain tosi koomisia kokemuksia siitä, että joku käytännössä tuntematon (esim. kaverin kaveri) on estänyt ilmeisesti siksi, että joskus olen ollut eri mieltä jossain keskustelussa tms. Ilmeisesti jotkut estää kaikki henkilöt, jotka joskus sanonet jotain, mistä he eri mieltä, niin ei sitten koskaan tarvitse nähdä näitä eri mieltä olevien kommentteja missään esim. yhteisten kavereiden seinällä..

Erimielisyydet on keskustelun suola, mutta rajansa kaikella. Itse olen estänyt kaverinkavereita, jotka ovat postanneet jotain suomiensin/rajatkiinni/persu-tyyppisiä juttuja. Olkoot toki mitä mieltä haluavat, mutta minä käytän facebookia yhteydenpitoon kavereideni kanssa enkä halua nähdä mitään ihmisoikeuksien vastaista trollailua.

Vierailija
33/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden työkaverin olen blokannut. Hän suuttui minulle kun tajusi että näen läpi hänen touhuilunsa työpaikalla ja poisti FB ystävistä. Blokkasin tyypin sitten itse FB:sa ja muissa sos.median välineistä ettei hänen tai itseni tarvitse häiriintyä enempää. Pelatkoon pelejään ihan keskenään vaan.

Vierailija
34/41 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaivautunut estämään ketään mutta mulla on tapana roikottaa kaveripyyntöjä sellaisilta joiden pyyntöä en koskaan tule hyväksymään, en kuitenkaan henno kieltäytyä joten "en ole huomannut koko pyyntöä", näihin kuuluu mm. stalkkaava exäni ja jotain lapsen koulukavereiden vanhempia tms.

Itse huomasin että minut oli estetty kahdesti.

Toinen oli exäni (ei tuo sama jonka kaveripyyntö itselläni roikkuu), jonka kanssa erottiin sinänsä ihan hyvässä hengessä, ehkä ei kuitenkaan halua että tiedän hänestä mitään koska yhteisiäkin kavereita meillä on/oli?

Toinen oli entinen työkaveri jonka kanssa luulin olleeni ihan hyvä kaveri siviilissäkin (kävimme mm. yhdessä rilluttelemassa ym), lähdettyäni tuosta työpaikasta hän ei heti reagoinut mutta joskus noin vuoden kuluttua huomasin että entiset keskusteluketjumme käyttäytyvät oudosti enkä löytänyt häntä enää omalla haulla, teinin profiilin haulla kyllä. Tämä oikeasti harmitti koska olisin halunut olla väleissä edelleen.

Vierailija
35/41 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, vanha keskustelu, mutta haluan jakaa kokemukseni (googletin keskusteluita vertaistukimielessä)

Estin hiljattain yhden kaverini kaikissa someissa, koska hän toistuvasti yritti painaa mua alas ja hän on lannistanut mua, huonontanut itsetuntoani kommenteillaan. Ei muutenkaan olla oltu tekemisissä yhdessä pitkään aikaan. Hänen seuransa ei tehnyt hyvää minun mielenterveydelleni ja minun ja hänen yhteiset ystävät ovat samaa mieltä kanssani, että kyseinen ihminen ei ole hyvää seuraa. Tämä vahvisti sen, että minussa ei oo vikaa. Ainoa vika minussa on se, että jaksoin kuunnella haukkumista häneltä ja alistua.

Nyt sitten päätin, että estäminen on hyvä ratkaisu. Kaverit voi valita ja jos jonkun seurassa on tarve koko ajan pienentää itseään, niin ei ole hyvä ihmissuhde kyseessä.

Vierailija
36/41 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen estänyt entisen tapailumiehen joka suuttuessa uhkasi tehdä jotain kamalaa silloiselle teinipojalleni. Pelästyi kun kerroin että teen hänestä poliisille ilmoituksen..(Ei ollut siis mikään ns. wt äijä vaan kahden pojan leskimies joka oli ns hyvästä perheestä). Kyseinen hemmo taitaa vieläkin monen vuoden jlk olla sinkku, vetää ensiksi naisia puoleensa mutta kun he lähemmin tutustuutuohon mieheen, niin jalat alle. Täysi psykopaatti! Asuu Espoossa wink, wink. 

Vierailija
37/41 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison ex joka on sekä mielenterveystapaus että aikanaan hakkasi puolison melkein henkihieveriin. Ei kauheasti kiinnosta sellaisen ihmisen metkut ja harhaiset salaliittoteoriat.

Yksi sekopäisesti oman elämänsä postaaja. Hyväksyin etäisen tutun kaveripyynnön ja tältä alkoi tulla syötevirtaan luokkaa kymmenen postausta päivässä. Tavallisen oman elämänsä käänteitä ja kaikenlaisia levyarvosteluita ja mietelauseita. Ihan rasittavaa spämmiä. Kaiken lisäksi vielä täysien vuosien muistoja samanlaisesta kontsasta täydennykseksi.

Vierailija
38/41 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen estänyt ihmisiä, jotka ovat työelämässä asiakkaitani ja jonkun fb-kaverini kavereita/samassa fb-ryhmässä kanssani.

Vierailija
39/41 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama mies yrittää pokailla minua. Yritän estämisellä viestittää näille yrittelijöille. Ei kiinnosta. En halua seuraasi. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa. Tai suorastaan inhoan heitä. Yök yök.. toivottavasti painuisivat sinne missä ei mitään kasva. .

Mulla sama syy. Ja aivan sama juttu. Oon todellakin sun kanssa täysin samaa mieltä!!!

Vierailija
40/41 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei tykkää sun some-käyttäytymisestä vaikka siis muuten olette kavereita? mulla yksi sellainen kaveri, luonnossa tosi mukava, mutta somessa päivityksiä & kuvia suoltaa 24/7. ei vaan jaksa.

Ei olla oltu somekavereina ollenkaan, koska hän ei hyväksynyt kaveripyyntöäni. Näistä selityksistä mitä edellä tuli en saanut samaistumiskokemusta, koska olin tämän minut estäneen ihmisen kanssa hyvissä väleissä opiskeluaikana, tai ainakin itse luulin niin. Ehkä hän ei pitänytkään minun seurastani niin kuin minä hänen seurastaan.

ap

Ehkä hän ei huomannut kaveripyyntöäsi. Minä katson kaveripyynnöt vain harvoin. Sori siitä