Miten korvata syömisen aiheuttama mielihyvä?
Tässä teen elämäntaparemonttia ja olen huomannut kuinka syöminen aiheuttaa mielihyvää ja poistaa jotain sisäistä tyhjyyden tunnetta. Nyt kun yritän syödä terveellisemmin ja välillä olla syömättä mitään niin tunnen olevani aivan hukassa. Mitä teen nyt kun en syö? Mitä on elämä ilman rasvaisia voileipiä? MITÄ NYT????
Kommentit (8)
2,muuten hyvä,mut noi shoppailu ja lehtien ostaminen ei toimi kotona.
Teestä en pahemmin pidä,liikaa kahvia en saata juoda ja purkkakin on yök...
Ennen söin kaksi voileipää syntisen ihanilla ja rasvaisilla täytteillä. Nyt syön kasviksia, leivän ehkä ilman hirveää rasvakasaa, ehkäpä mehukeittoa tai puuroa tms. Ja todellakin tekis mieli mennä jääkaapille ja kiskaista maksamakkarapötkö naamaan..
kun aikoinaan lopettaessani tupakoinnin. Siitäkin jäi tyhjä paikka, joka ajan mittaan on täyttynyt muulla. Pelkään pahoin että hyvillä välipaloilla.
otan hedelmän aina jos tekee mieli ylimääräistä välipalaa. Tosin en saa syömisestä mitään ihmeempää mielihyvää, paljon suurempi (vaikkakin aivan erilainen) mielihyvä tulee siitä ettei syö. Kannattaa ajatella sitä vitutusta ja syyllisyyden tunnetta ennen kuin pistää mitään suuhunsa.
=) mä olen sillä lailla onnistunut...ja jos on pakko syyä jotain ni syödä hedelmää tai marjoja
rasvoja ja proteiinia mahan täydeltä!
Mulla oli myös tuo sama ongelma kuin sinulla, mutta siihen kevyempään normaaliin ruokavalioon tottuu muutamassa viikossa. Eka viikko on pahin. Kannattaa pitää itsensä aluksi mahdollisimman kiireisenä eli ulkoilla, siivota, jumpata ym. Vähitellen huomaat, ettet edes kaipaa niitä rasvaisia eväitä ja oikeastaan voit pahoin niitä syödessäsi.
Tsemppiä!
Ostan lehtiä, surffaan netissä ja shoppaan.