Voiko lihominen ja vatsan kertyminen aiheutta näitä oireita?
Eli olen 48-vuotias nainen ja mulle on tullut 25 kiloa painoa kahdessa vuodessa. Sitä ennen olin aina normaalipainoinen. Paino on kertynyt varmaan, koska mies jätti ja korvasin miehen kaipuun syömällä liikaa.
No kysymys on nyt kuitenkin se, että pissa tulee jotenkin vaikeemmin ja hitaammin ja kakkakin tulee rupuina tai ryöpsähtäen joidenkin mutkien kautta. Onko mulla sisuksissa jotain vikaa muutenkin, vai voiko johtua vaan rasvan kertymisestä sinne pitkin?
Kommentit (5)
Ei välttämättä johdu lihavuudesta, mutta huonosta ruokavaliosta ja ruoansulatuksesta. Enemmän vettä ja kuituja eli kasviksia ja hedelmiä.
Eli haluan nyt vielä tarkentaa, että pissa tuli hoikempana ihan pari vuotta sitten kovalla paineella. Nyt valuu hitaasti. Kakkakin joko ryöpsähtää tai tulee ripulina, mutta sitä ennen kauhea ummetuksen ja turvotuksen tuntu, jollaista ei ennen ollut. Kunnon pötköjä ei tule ollenkaan. Anteeksi ällöttävä aihe, mutta ihmetyttää.
Lisäksi peräsuoleen sattuu ja menkatkin alkaneet reistailemaan. Ehkä vaihdevuodetkin voi olla kyseessä? Menkat aina ennen 27-28 vrk. Nyt jäi välistä kerran ja sen jälkeen väli 3vkoa - 33 päivää.ap.
Jospa nyt miettisit mitä korjattavaa liittyy siihen, mitä syöt. Se on ensimmäinen askel.
Ei vikaa.t.lääkäri