Miksi rynnistit tänään ruokakauppaan, vaikka kaupat ovat auki koko pääsiäisen?
Kommentit (54)
Koska lähden pääsiäiseksi mökille enkä ajatellut käydä pääsiäisenä enää kaupassa.
En rynnistänyt. Kävelin rauhallisesti.
Koska kävin samalla postissa samassa rakennuksessa. Unohdin ihan täysin pääsiäishulinan, koska opiskelijana olen ollut nenä kiinni kirjassa viime päivät. Jääkaappi tarvitsi täydennystä, ja totesin, että kyllä yksi ihminen sinne muiden joukkoon vielä mahtuu.
Yksinkertaista. Meiltä on lähimpään kauppaan 23 km enkä halua viettää pääsiäistäni autossa enkä kaupoissa.
Koska olen viemäri karhu ja poltan kaarnaa minun tori lokeille.
En rynnistänyt vaan ajoin rauhallisesti. Käyn kaupassa kahdesti viikossa eli maanantaina ja torstaina. Ostin tavallista enemmän ruokaa, koska lapset ovat tulossa huomenna käymään eikä meillä normaalisti syödä vegaaniruokaa. Miniä sitä nyt kuitenkin vaatii, joten jotta ei tarvitse katsella nenä nirpassa olevaa naista ruokapöydässä, niin hankin niin kesäkurpitsaa kuin kookosmaitoakin.
Kävin kaupassa, en rynnistänyt:) Mielelläni kävin kaupassa tänään. Nyt jääkaapissa ruoka-ainekset, herkulliset jälkkärit ja vieraille kahvitarjottavat. Ostin lisää ulkokukkia ja tulppaaneja sisälle. Ihana aloittaa pitkä vapaa. En pidä kaupassa käymisestä ja nyt ei tarvitse kauppaan mennä kun vasta sunnuntaina tai maanantaina. Voimme tehdä sitä mistä perheenä tykkäämme eli pelata pöytäpelejä, ulkoilla, tavata ystäviä, käydä kylpylässä. Lisäksi luen kirjaa, ehkä jokin perheleffa Netflixista.
Mökille matka enkä siellä halua käyttää aikaa kaupassa käyntiin. Lähellä on ihan hyvä S-market, mutta se on viimeinen kauppa tiellä suosituille mökkiseuduille ja sitä kautta saaristoon, joten sieltä on tän illan jälkeen ihan turha etsiä vaikkapa lammasta tai oikeen mitään grillattavaa. Juhannuksena sama juttu, kaikki sesonkiin vähänkään liittyvä, kuten vaikka kalat on finito aaton aattona. Lähimpään Prismaan jne. on sitten se 40 km.
En jaksa poistua kotoa turhaan pääsiäisenä joten käyn tänään töiden jälkeen kaupassa samalla
Meillä maalla kaupat on pääsiäisenä kiinni. Lauantaina voi mennä täydennysostoksille, mutta muuten saa turhaan kolkutella ovella. Siinä on muutama mökkiläinen ihmeissään, kun lähin ruokakauppa on jossain 40 km päässä ja salaatista puuttuu muutama persiljanoksa.
En ole vielä rynnistänyt, mutta parin tunnin päästä lähden kauppaan. Ihan vaan sen vuoksi, että en halua mennä pääsiäisenä kauppaan.
Mistä sinä ap tiedät että rynnistin kauppaan, nähtiinkö siellä? Vai oletko liian kiireinen myyjä? Itse asiassa en kyllä rynnistänyt, mies on elintarviketukussa töissä, isoimmat ostokset saa sieltä ;)
Mä rynnistän kohta. Pitää hakea muksuille pakkaspitsaa, karkkia ja limuja. Meille oluita. Lähdetään miehen kanssa kaverille istumaan iltaa.
Hmmm... Pitääkö kaupassa käydä joka päivä pyhinä, koska ne on auki?
Normaalistikin käyn kaupassa tirstai ja sunnuntai iltaisin. Pääsiäinen ei muuta järjestystäni.
Ollaan haettu jääkaappiin ja pakastimeen sellaisia ruoka-aineita, joita ei enää tule kauppaan ennen tiistaita. Vaikka kaupat ovatkin auki joka päivä, ei siellä välttämättä ole kaikkea tarvittavaa enää hyllyssä. Täytyy vielä mennä uudelleen, koska unohdin ostaa vaniljakastikkeen. On namia mämmin kanssa.
Koska en suunnittele olevani ajokunnossa kun on vähän pidemmät vapaat niin pääsee juhlimaan kunnolla :)
Mökillä ei ole kauppoja lähimaillakaan. Miten se minua auttaa, jos sinä vietät pääsiäispyhät kaupan naapurissa?