Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei todellakaan ole enää pitkään aikaan ollut turvallinen olo missään tässä maassa ja

Vierailija
13.04.2017 |

pelkään että lapselleni tapahtuu jotain. Nytkin kun hän lähti mummon mukaan ostoksille hakemaan pääsiäsruokia, varoittelin mummoa että olla valppaana kaduilla. Olen varmaan yliherkkä, mutta esim tuo Ruotsin isku pyörii mielessä jatkuvasti, mietin miten hirveää se on niille uhrien omaisille:(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa henkivartija.

Vierailija
2/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa henkivartija.

Kiitos vinkistä, ei sekään kaikelta pelasta. Laittakaa vaikka niitä alapeukkuja miljoona mutta fakta on se että ei Suomikaan ole enää erityisen turvallinen maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä turvattomuutesi juontaa? Onko lapsuudessasi ollut jotain mikä sen aiheuttaa? Itse olen tuohon turvattomuuteen tutustunut vakavan sairauden myötä. Lapsien saamisen jälkeen se on noussut häiritseväksi. Vähän kuin sinullakin.

Vierailija
4/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä: olet yliherkkä. Suomi on maailman turvallisin maita. Ja tämä on kansainvälinen, Maailman talousfoorumin viime vuonna antama arvio. Rikollisuuden määrä on LASKENUT koko ajan Suomessa!

Tietenkään missään ei kannata hortoilla kännissä yöaikaan, mutta noin muuten täällä on hyvin turvallista.

Mieti, miten hitosti heität koko ajan hukkaan energiaa pelkäämällä asioita. Kun todennäköisyys joutua vaikkapa kouluampujan uhriksi on todella todella pieni.

Enemmistö suomalaisista kuolee omaan vuoteeseensa, joten...

Vierailija
5/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Siksi kaduttaa, että tuli tehtyä muksuja. Siis ei lapsissa mitään vikaa ole, mutta kun katselee tätä ihmisten idioottimaista touhua, niin tulee katumapäälle.

Vierailija
6/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on opittua, tarttuvaa ja invalidisoivaa. Ajattelele rationaalisesti. Mikä on todellinen uhka ja sen todennäköisyys. Jos kyseessä ei ole jokin Suomen "suur"kaupungeista terrori-iskua tuskin tapahtuu. Todennäköisempää on onneton vahinko tai suomalaisen hullun kohtaaminen ja joutua väkivallan kohteeksi tai joutua liikenneonnettomuuteen. Esim. nyt moni ajaa kesärenkailla ja keli on mitä on. Pelkoa ja arkuutta ei kannata tartuttaa toisiin. Silloin tulee ylireagointeja puolin ja toisin.

Vierailija
8/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä turvattomuutesi juontaa? Onko lapsuudessasi ollut jotain mikä sen aiheuttaa? Itse olen tuohon turvattomuuteen tutustunut vakavan sairauden myötä. Lapsien saamisen jälkeen se on noussut häiritseväksi. Vähän kuin sinullakin.

Saattaa olla lapsuudesta juontavaa.. Olen myös itse sairastunut mutta en tiedä onko se sitä myöten sitten noussut. Media varmaan osaltaan ruokkii turvattomuuden tunnetta. Nykyään pelkään jopa lenkkeillä. Paljon ulkomaalaisia vastaantulijoita, pitkiä tienpätkiä jossa ei lähellä taloja. Täällä päin on ollutkin näitä epämääräisiä hyökkääjiä lenkkeilijöiden päälle.

Ap

Vierailija
9/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia alapeukutatte viitosen kommenttia? Haluatte päästä öyhöttämään maahanmuutosta ja terrorismista, ja siksi faktat ärsyttävät?

Juurikin siksi.

Vierailija
10/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aita auttaa turvallisuuden tunteeseen.

Nyt kun valtion rajoja kiertävä aita on murtunut niin ei sitten auta muu kuin rakentaa aita oman asunnon ympärille. Aidattuja asuntoalueitakin tänne pikku hiljaa rakennetaan muun maailman tyyliin mutta niiden tulo kestää ja ne asunnot eivät tule olemaan ihan halpoja.

Vierailija
11/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alituinen pelko on terroristien tavoite.

Terror=kauhu.

Todennäköisyydet ovat pienet joutua uhriksi Suomessa, mutta minkäs teet pelolle, kun se ei ole rationaalinen vaan tunne. Pelkäämme pahuutta, ja se on ymmärrettävää.

Jokaisen kannattaa miettiä omaa suhtautumistaan asioihin ja tehdä sitten päätöksiä sen mukaan.

Vierailija
12/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla edes sotiva osapuoli. Mieti tilannetta, kun tänne hyökätään.

Vierailija
13/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata turhaan murehtia. Elät tulevaisuudessa, vaikka sinun pitäisi elää tässä ja nyt. Jos henki lähtee niin sitten lähtee. Sille ei voi mitään ja pelko ei paranna tilannetta yhtään. Tietenkään ei kannata olla tyhmän rohkea, mutta hallittuja riskejä saa ja kannattaa ottaa. Suurin osa peloista ei koskaan toteudu, joten turha liikaa murehtia. Hukkaat vain elämäsi ja jossain vaiheessa huomaat, että pelkotilojen takia meni elämä ohi. Valintakysymys tämäkin.

Vierailija
14/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla edes sotiva osapuoli. Mieti tilannetta, kun tänne hyökätään.

Ei ollakaan. Pelkään kyllä sotaa, mutta tämä on eri asia. Yleinen turvattomuus. Saattaa kuulostaa että olen heikko ihminen mutta olen oikeastaan melko vahva ja rohkea. Esim jos jokin kriisi tulisi Suomeen luulen että toimisin hyvinkin konemaisesti enkä antaisi tunteille valtaa. Tällainen epävarma maailman tilanne jossa jatkuvasti tapahtuu jotain järjetöntä ja pahaa tekee avuttoman tunteen että mihinkään ei voi vaikuttaa, ja kun on sattumoisin äiti-ihminen herää suojeluvaistot ihan uusiin ulottuvuuksiin ainakin itsellä.

Ap

Vierailija
15/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, kyllä asiat muuttuu vielä paremmiksi

Vierailija
17/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän sulla olisi turvallinen olo?

Vierailija
18/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuna vaikka Meksikoon, Etelä-Afrikkaan tai Intiaan Suomi on kyllä melkoisen turvallinen maa.

Vierailija
19/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän sulla olisi turvallinen olo?

Omassa kotona.. ainakin toistaiseksi. Olen kyllä miettinyt turvalukkoa :D. Tiedostan kyllä että olemme vielä suht turvallinen maa. Esim ystäväni joka asuu etelä-Amerikassa onhan siellä eri meininki.

Ap

Vierailija
20/29 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelkää, mutta vihaan. Päivä päivältä enemmän. Opettele sinäkin ap vihaamaan, siitä saa energiaa ja itsevarmuutta. Tuntuu hyvältä kun valitsee puolensa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi