apua, voinko lähettää työhakemuksen ilmam mainintaa iästä?
Vapaamuotoinen hakemus ja kyseessä lyhyt sijaisuus.
Jätänkö iän pois?
Kommentit (13)
Mutta eikö se ikä paljastu kuitenkin, jos CV:ssä on esim. tieto, milloin valmistuit ylioppilaaksi tms.? Vai millainen koulutustausta sinulla on?
Jos luulet että se vaikuttaa negatiivisesti niin jätä pois, mutta jos olet vielä nuori niin kannattaa se varmaan laittaa.
no eikö ne sen henkilötunnuksesta lopulta nää ?
Voit, mutta kyllä rekrytoijan silmä hakee sitä tietoa. Valmistumisvuosista voi saada jotain osviittaa joo, mutta ei sillä hakemuksen lukijalla ole aikaa eikä mielenkiintoa alkaa räknätä, että onko tämä pirkko nyt 38 vai 41.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö se ikä paljastu kuitenkin, jos CV:ssä on esim. tieto, milloin valmistuit ylioppilaaksi tms.? Vai millainen koulutustausta sinulla on?
Ei sitä silti tarvitse alleviivata. Laskekoon vastaanottaja, jos se on niin tärkeää. Itse en yli nelikymppisenä ikääni työhakemuksiin laita, koska se heikentää ikärasismin takia työllistymismahdollisuuksiani.
Laitoin ilman ikää. Katson miten käy.
Itse pääsin haastatteluun jätettyäni iän pois. Mutta olisittepa nähneet haastattelijan ilmeen, kun hän näki minut. Olen 55v. nainen, uudelle alalle kouluttautunut. (Hoitoala). Haastattelun jälkeen hän sanoi että haastattelee vielä muutaman nuoremman hakijan ennen päätöstä. Turha kai mainitakaan että en saanut paikkaa.
Joo, eihän se mikään pakollinen tieto ole.