Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmisiä yhtään hävetä kasata romunsa talveksi lasiselle parvekkeelle?

Matkustaja
13.04.2017 |

Viimeksi eilen tunsin myötähäpeää katsellessani bussista ihmisten lasiseinäisiä parvekkeita Pasilassa ja Pukinmäessä. Silmään osui kaikenlaista roinaa jumppapallosta pahvilaatikkovuoreen, parvekkeille on näköjään tapana työntää kaikki mahdollinen roju pois omista silmistä, mutta eivätkö ihmiset ajattele yhtään, että silloin ne ovat naapureiden ja ohikulkijoiden silmillä?! Itseäni ainakin hävettäisi, ja naapurina en haluaisi katsella toisten roskia!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma jos kamaa pitää olla niin paljon että muualle ei enää mahdu! Asialliset tavarat on minusta ihan ok, mutta jos parveke näyttää siltä, että asukkaille on pakonomainen tarve säilyttää kaikki rikkinäinenkin tavara, niin ymmärrykseni ei ihan riitä.

Vierailija
2/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaa täynnä olevista parvekkeista tulee naapurustoon slummimainen vaikutelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kauheita kaatopaikkoja näkee parvekkeilla. Mitähän pelastuslaitos sanoo rojuista ja romppeista? Lisäävät aikalailla palokuormaa. Kauheimpia ovat kesällä parvekkeet, joissa säilötään roskapusseja ja käytettyjä vaippoja.

Vierailija
4/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen katsellut Espoossa, parvekkeet niin täyteen ahdettuja, sänkyjä hujanhajan,kirjahyllyjä parikolme erilaista, täynnä eriparisia kukkaruukkuja ja lyhytyjä, mattoja kasassa,nämä siis yhdellä parvekkeella.

Vierailija
5/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun talossa jossa on lasitetut parvekkeet. Juuri hiljattain mietin miksi ihmeessä parvekkeista tehdään vitriineitä/akvaarioita. Meidän talossa porukalla on siistit parvekkeet, mutta jokaisella erilaiset kalusteet, jollakin on matto, jollakin muuta betonilaatan peittämässä, kasveja, joku kuivattaa pyykkiä... näky on aina jotenkin epäsiisti.

Vierailija
6/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa. Meillä parvekkeella on multapussi ja pari ruukkua, joille ei löydy parempaa säilytyspaikkaa muualta. Inhottaa itseänikin eikä varmasti ulospäin näytä hyvältä vaikka ovatkin siististi partsin nurkassa.

Vierailija
7/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Pitäiskö ne pikkuhiljaa roudata yön turvin roskakatokseen vai? Mulle tulee ens viikolla kiertokapulan työntekijät heittään ne kaatopaikalle. Itsellä ei autoa ja olen liikuntarajoitteinen. Oon ehdottanut roskalavaa taloyhtiölle mutta heitä ei kiinnosta.

Vierailija
8/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sitä, että vähintään kylmän vuodenajan ajan parveke näyttää lähes kaatopaikalta, jonne voi kipata kaiken ylimääräisen romun, aivan kuin se olisi joku varasto. On ihan eri asia säilyttää siellä roskapussia yön yli.

Ymmärrän sen, että parvekekalusteet ja esim. kooltaan isommat kukkarukkut yms. jääväät talveksikin parvekkeelle, mutta en ymmärrä, miksi sinne kasataan sellaista romua, jota ei parvekkeella takuulla käytetä.

Lasiset parvekkeet olivat yleistyessään mielestäni ihania, mutta nykyään on alkanut ahdistaa maiseman puolesta. Romukasat parvekkeilla näyttävät minun silmissäni ihan samalta kuin joku olisi kärrännyt roskansa naapurin etupihalle.

-ap

Vierailija
9/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Miksi hävettäisi?

Vierailija
10/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä hävettäisi, jos parvekkeeni näyttäisi kadulle sikolätiltä, siksi siellä ei olekaan mitään ylimääräistä. Mielestäni se on samalla kunnioitusta niitä kymmeniä naapureitakin kohtaan, jotka joutuvat parvekettani katselemaan.

Vierailija
11/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ideoita, miten romut saa pois? Remontoin ostamaan asuntoa, ja siitä jäi hirveä määrä rojua (esim. Entinen lattia) paloiksi parvekkeelle. En omista autoa enkä edes ajokorttia, joten vähän hankala saada rojuja halvalla pois (olen opiskelija) ennenkuin tännepäin sattuu taas tulemaan jätelava...

Vierailija
12/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään. Minä ajatelen että on rumaa säilöä romuja parvekkeella, mutta toisaalta Suomessa ei vietetä partsilla aikaa ympäri vuoden, joten ymmärrän siinä mielessä.

Ot, mutta enemmänkin ihmettelin Arabianrannassa kävellessäni, että eräällä osaketalon parvekkeella oli vain polkupyörä. Ja sieltä oli sentään merinäköala!

Vierailija
13/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin polkupyörät parvekkeella ovat rumia. Ja kaupungin vuokratalojen lautasantennit.

Aiemmassa kodissani naapuriparvekkeeni näytti oikeasti kaatopaikalta. Masensi joutua katselemaan sitä joka kerta, kun käytin omaani. Päädyin lopulta ottamaan yhteyttä isännöitsijään, joka kuvan nähdessään antoi naapurilleni huomautuksen ja laittoi tämän raivaamaan parvekkeensa. Oli jo paloturvallisuusriski.

Että miettisitte vähän, ihmiset!

Vierailija
14/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole parveketta, mutta terassi on mun romuvarasto. Ei hävetä tippaakaan.

Vierailija
15/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla wt-perheillä on romukasa partsilla. Karseeta kattoo. Pilaa maiseman ja fiiliksen.

16/33 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi parvekkeet tehdään nykyään lasista? Ai niin se raha. Jotta rakennuttajat saavat mahdollisimman isot voitot. Siinä ei paljoa tulevien asukkaiden mielipidettä kysellä. 

Vierailija
17/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vähitellen romua roskiin parvekkeelta, jos se odottaa vain roskalavaa. Pilko isot esineet.

Vierailija
18/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ideoita, miten romut saa pois? Remontoin ostamaan asuntoa, ja siitä jäi hirveä määrä rojua (esim. Entinen lattia) paloiksi parvekkeelle. En omista autoa enkä edes ajokorttia, joten vähän hankala saada rojuja halvalla pois (olen opiskelija) ennenkuin tännepäin sattuu taas tulemaan jätelava...

Liikutat vähän kerrallaan paloina roskikseen

Vierailija
19/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet saanut kuljetettua remonttimateriaalit kotiisi, niin luulisi sinun yhtä lailla osaavan järjestää syntyneen roinan pois! Kilauta vaikka kaverille, luulisi jonkun pientä korvausta vastaan kuljettavan roskasi kaatopaikalle, jonne ne oikeasti kuuluvat.

Vierailija
20/33 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nämä ovat nykyään tosi rumia, kun parveke näkyy läpi alas asti, vaikka olisi vain siistit parvekekalustot. Oli paljon paremman näköistä ja yksityisyyttä kunnioittavaa, kun oli oikea reuna vielä, ja sen alla läpinäkymätön seinä. Oulussakin uusi kauppakeskus Valkea on joku ihme rytöläjä, kun ylemmissä kerroksissa on läpinäkyvät parvekkeet.