Mihin voin valitta veronpalautuksista, koska työttömänä en mielestäni ansaitse niitä
Vai olisiko viisaampaa lahjoittaa summa paikalliselle kristilliselle yhdistykselle, joka jakaa ruokakasseja vähäosaisille?
Itse en katso rahoja ansainneeni, enkä niitä oikein mihinkään tarvitse, koska minulla on jo kaikea mitä tarvitsen.
Kommentit (15)
No oletpa sinä nyt parempi ihminen kuin kaikki me muut.
Mulle voi lahjoittaa.
T. Opiskelija
Äiti Teresan laupeuden työ. Lahjoita sinne.
Vierailija kirjoitti:
Montako kymppiä olisi ongelmana?
Mulla ainakin on tulossa n. 900 euroa
T. eri (työmarkkinatuella oleva)
Vierailija kirjoitti:
Montako kymppiä olisi ongelmana?
En ole ap mutta mulla on työtuloja 7000 viime vuodelta. Loput työttömyyspäivärahaa ja palautuksia reilu tonni.
Voit osoittaa ne valtionkonttorille.
Tämä siitä seuraa kun ihmiset ei toimita kelalle oikeanlaista verokorttia ja sitten ihmetellään kun palkkaverokortilla pienestä tuesta menee 25% ennakonpidätystä. Ei olisi huolta veronpalautuksista kun huolehtisi veroprosentin kuntoon :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä siitä seuraa kun ihmiset ei toimita kelalle oikeanlaista verokorttia ja sitten ihmetellään kun palkkaverokortilla pienestä tuesta menee 25% ennakonpidätystä. Ei olisi huolta veronpalautuksista kun huolehtisi veroprosentin kuntoon :)
Mulla menee automaattisesti 20 prosenttia työmarkkinatuesta vaikka mun veroprosentti on 2,5. Kokeilin tehdä netissä uuden verokortin mutta sitten työmarkkinatuen pidätys ois noussut 25 prosenttiin eli jätin tekemättä ja pitäydyin 20 prosentissa. Saanpahan mojovat veronpalautukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee automaattisesti 20 prosenttia työmarkkinatuesta vaikka mun veroprosentti on 2,5. Kokeilin tehdä netissä uuden verokortin mutta sitten työmarkkinatuen pidätys ois noussut 25 prosenttiin eli jätin tekemättä ja pitäydyin 20 prosentissa. Saanpahan mojovat veronpalautukset.
Valitsithan, että haluat verokortin _etuutta_ varten eikä palkkaa?
Kuka haluaa negatiivisia veronpalautuksia? Olisi tarjolla useampi tonni. Yhteystietoni voin tarvittaessa jättää lehden toimitukseen.
Kai ymmärrät, että ne palautukset on sun omaa rahaa, jonka olisit saanut osissa tilillesi vuoden aikana jos veroprosenttisi olisi ollut oikein?
Ei se ole mitään ylimääräistä rahaa jota verotoimisto jakaa summan mutikassa.
Verotus on minulle jatkuva mysteeri. Sukkuloin pätkätöiden ja itseni työllistämisen välillä, joten välillä maksan ennakonpidätystä ja välillä ennakkoveroa. Käyn etukäteen verotoimiston tiskillä selvittämässä asiat ja luotan asioiden ovat kunnossa, mutta sitten tuleekin älyttömät kahden tai kolmen tonnin palautukset. Onhan tämä tietysti eräs tapa säästää, mutta rahoille olisi ollut isompaa tarvetta pitkin vuotta.
Lahjoita pois.