Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOulukiusaus vie neuvottomaksi. Pitaako huolestua, kun viidesluokkalainen tapaa tulla itkien kotiin koulusta. Siella nimitellaan, mutta opettaja ei voi kiusaajapojille mitaan. Ovat

Vierailija
23.03.2006 |

kyläkoulun kingejä.

Vituittaisi vaihtaa kouluakaan, sillä kyydityksen joutuu maksamaan itse. Ongelma on jatkunut vuosia, kausittain tosin. Olen ihan naatti. MItään ei voi tehdä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulusta. Jonkun täytyy puuttua tilanteeseen, jos opettaja on kykenemätön.

Vierailija
2/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän myös MLL:n puhelimista saa apua.

Ja vaihtakaa vaikka koulua. Luulisi, että tuossa tapauksessa ei tarvitsisi itse maksaa matkoja. Tärkeä asia saada kiusaaminen loppumaan!!!

Mutta ymmärrän kyllä, ettei ole helppoa ja voimasi meinaavat loppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun asenteesta, jotta asiat siellä muuttuisi edes joskus. Mutta lapsesi psyyken ja elämän takia, VAIHDA KOULUA, herrajumala! Miten voit katsella lapsesi kärsimystä kuukaudesta ja vuodesta toiseen, kun muitakin kouluja on olemassa????

Vierailija
4/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka maksaisi. Varsinkin jos pojalla ei ole kavereita koulussa ja hän on samaa mieltä. Tuon ikäisenä olisi hyvä tuntea kuuluvansa johonkin ryhmään. Onko lapsellasi kavereita koulun ulkopuolella? Tai joku harrastus jossa tuntee olevansa hyvä. Olen todella pahoillani. On niin ihme, että muutamat tyypit saavat häirikoida vailla mitään rajaa.

Vierailija
5/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun ei välttämättä liity vain kouluun, vaan kiusaamista tapahtuu vapaa-aikana, koulumatkoilla, harrastuksissa ja kotipihoilla. Ehkäpä hän voisi (tai rehtori) kutsua kiusaajien vanhemmat koululle neuvotteluun.

Vierailija
6/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

komentaa kylän napatalon kuritonta poikaa. Napatalon isäntä saattaisi loukkaantua.

KOulutoimenjohtaja ei tee mitään koska, sille rehtorille tulisi paha mieli.

En ole valmis pahoinpitelemään ketään, en edes kiusaajia. Täyspäinen aikuinen ei moiseen ryhdy.

Vaihtoehdot ovat siis lapsen lohduttelu koulun jälkeen ja koulussa kärvistely tai koulun vaihtaminen ja koulukuljetusten maksaminen omasta pussista.

Tervetuloa maalle kyläkouluun. Kyllä maalla on mukavaa. Ei vaan, nää tuppukylien koulut saisi kaikki naulata kiinni. MItään ei siinä menetetä.

Vierailija
7/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukuljetusten järjestäminen itse maksaa vanhan kymppitonnin vuodessa. MInulla ei ole sellaista rahaa pistää asiaan, jonka muut saavat kunnalta ihan lakisääteisesti.

Minusta siinä vaarantuu kyllä ihmisten yhdenvertaisuus lain edessä. Vai mitä mieltä itse olette. Nää on näitä kyllä maalla on mukava asua -juttuja.

Vierailija
8/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti ei viitsi auttaa kun koulukyydit maksaa niin paljon...

Vois olettaa että olis aika pieni hinta loppuelämästä.

Vierailija
9/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin oikeudenmukaisen ratkaisun asiaan.

Vierailija
10/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vai kieltävätko asian? Melkein menisin koputtamaan ovelle ja kertomaan tilanteesta. Pahintahan siinä on, että tuon ikäisenä ei tajua maailman olevan iso ja hyviä tyyppejäkin olevan, joiden mielestä on myos hyvä kaveri. Ettei se kuuluisa minä kuva vääristy.

Vierailija
11/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi kiusaajien toive varmaankin? Mutta sen sijaan sinä ap voit kyllä ottaa nyt kynän kauniiseen kätösesi ja ensin tehdä kirjallisen valituksen siitä rehtorista joka ei puutu koulukiusaamiseen, sen jälkeen kirjoittaa paikallislehteen että koulussa kiusataan, mutta kukaan ei uskalla puuttua asiaan. Sen jälkeen ottaa yhteyttä myös koulukiusaajan perheeseen suoraan ja vihoviimeisenä toimenpiteenä jos mikään näistä ei auta ota yhteyttä vaikkapa opetusministeriöön ja kysy mitäs teet, kun et mistään saa apua.

Vierailija
12/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä poikien pikku jekut ovat vain hauskoja, turha vaivautua heille haukuttavaksi.

Koulun asiahan tämän selvittäminen on.

Mietin vain, milloin ylittyy kynnys viedä asiaa eteenpäin. Poliisille, läänin tasolle. Kuten sanoin, olen neuvoton.

Fyysistä väkivaltaa ei ole ollut.

Vierailija
13/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko korjata: se on koulukiusaAMINEN ei kiusaus.

Itse asiasta sen verran, että kyllä minä ainakin ennemmin maksaisin kyydit muualle kuin antaisin lapseni kärsiä. Kannattaa miettiä, olisko mikään koulu teidän tai jonkun mukavan naapurinne työmatkan varrella tms.

Itse arvostan kyläkouluja. Tuollaisia asioita sattuu muuallakin, luultavasti jopa enemmän. Mutta jos niin kovasti kyläkouluja inhoat, en voi kuin suositella kuntanne keskustaan muuttamista. Sillä ratkeaisivat kyytiongelmatkin.

Vierailija
14/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleesta maatalosta minnekään, jonkin pojanjullien takia, haukkukoon vaikka kaalimaan kakaraksi. Joku järkihän näissä elämän järjestelyissäkin on oltava.

MInähän kirjoitin, että tämä on nyt näitä Kyllä maalla on mukavaa -juttuja. Tervetuloa vain maalle asumaan. Ja kyläkouluun oppimaan.

Vierailija
15/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastaista sillä " maalla on mukavaa" -lauseellasi. Tuskin maalla ja kyläkoulussa sinusta kovin hauskaa on, jos niitä noin haukut.

18, itsekin kyläkoulussa ollut ja maalla kasvanut. Ja takaisin haikaileva.

Vierailija
16/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylät on niin jämähtäneitä asukkaineen ja oikeasti liikkumavara esim. tällaisissa tilanteissa on pieni, kun ei haluaisi kuohun paisuvan yli äyräiden ja aiheuttavan tarpeetonta harmia muillekin elämänaloille.

Pienillä kyläkouluilla opettajineen on huonot eväät ratkoa ongelmia, jos kyläläisten välit eivät ole kovin hyvät tai paremminkin hyväntahtoiset. Ympäristön asenteet ja tilanteet heijastuvat suoraan kouluun. Joku koulun juttu voi yks kaks kuohuttaa kaikkia kyläläisiä ja juoruiluhan sujuu, kiitos kysymästä, kun vielä tiedetään toisten asioista ihan älyttömästi liikaa.

Kyllä tosi on, ettei tämä maalla asuminen ole mikää paratiisi tämäkään.

Vierailija
17/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä typerys ap oletkaan :( Itse kävelisin suoraan koululle selvittelemään tilannetta ja kutsuisin paikanpäälle myös ne " kingien" vanhemmat..

Annat ap lapsellesi itse mallia käytökselläsi ja nyt olet kyllä täysi LUUSERI!!!!!!!!!!!

Vierailija
18/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VUOSIA jatkunut kiusaaminen.

PASKA MUTSI...

Vierailija
19/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla lujana, pyytää opea järjestämään vanhempainilta, jossa puhut asiasta tms. Älä nyt annan yhden kylän sisäisen hierarkian luhistaa. Kyllä koulutoimenkin on pakko puuttua asiaan, jos riittävästi vaadit.

Jos kaiken takana oikeasti on korkea-arvoisen perheen poika, voit aloitata kampanjan hitaasti muista vanhemmista. Kysy, kiusaako tämä hirviö heidän lapsiaan, ja kerro, että teidän lastanne kiusaa. Jne...

Voimia!

Vierailija
20/35 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä opettajille ja oppilaille että näin on pakko tehdä koska koulu ei ilmeisesti saa lapsia kuriin. itse en antaisi kiusata lastani; vetäisin mieluummin kiusaajia kunnolla turpaan.