Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö iäkkäiden vanhempieni muuttaa pois rakkaasta asunnostaan, jotta naapurin likka saa suihkutella?!

Vierailija
13.04.2017 |

Vanhempani (molemmat yli 80-vuotiaita) ovat asuneet 30 vuotta samassa omistamassaan asunnossa. Joulukuussa naapuriin muutti nuoripari ja nyt on helvetti irti.

Jostain syystä putket huutavat ja ulisevat todella kovaa kun naapurissa lasketaan vettä. Eipä siinä mitään, mutta kun naapurin likka tykkää ottaa sellaisia 30-40 minuutin suihkuja. Äitini oli kerran laskenut aikaa ja 30 minuuttia on se yleisin suihkun kesto, päivittäin! Joskus menee suihkuun klo 6 aamulla.

On huomautettu, on pyydetty ottamaan huomioon, mutta EI! Ei mitään vaikutusta. Huoltomies on käynyt katsomassa ja huomauttamassa, ei vaikutusta. Jopa taloyhtiö on huomauttanut ylipitkistä suihkuista, koska vesilaskut ovat pompanneet heidän takiaan järjettömän suuriksi.

Asunnossa asui aiemmin yli kymmenen vuotta yksinäinen vanha rouva, sitten kuoli ja asunto oli usean vuoden tyhjillään. Aiemmin ei siis ollut mitään ongelmaa.

Alkaa keinot olla vähissä. Onko oikeasti niin, että vanhojen ihmisten pitää muuttaa pois, kun nuori nainen ei osaa ottaa naapureita huomioon?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti alkaa hoitokoti olla oikea paikka

Vierailija
102/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos putket ulisee, se ei ole naapurin vika. Yhtiön pitäisi tehdä asialle jotain. Suihkussa käymistä ei voi kieltää. Esim. vuorotyöläisten pitää pystyä käymään suihkussa yöaikaankin.

Mutta kukaan ei tarvitse mitään puolen tunnin suihkusessioita, viitisen minuuttia kyllä riittää peseytymiseen.

Saako nämä viiden minuutin suihkuttelijat oikeasti vaikka korvia ja varpaanvälejä puhtaaksi? Epäilen.

Kyllä nyt varpaanvälit ja muunkin kehon saa pestyä viidessä minuutissa. Mutta tuo korvien peseminen, minkälaista pesua tarkoitat? En todellakaan ala suihkussa ronkkimaan korviani, en pidä vedestä korvissani.

Korvat, ne pään sivuilla olevat ulokkeet. Kai peset ne? Ei niitä pestäkseen tarvitse suihkuttaa vettä sinne korvakäytävään.

Vierailija
104/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulisevat vesiputket ovat kauhistuttavat ja häiritsevät. Asuimme aikanaan yläkerrassa sellaisessa talossa , jossa putket ulvoivat. Isäukko lähti usein aamulla jo hyvin varhain töihin, joten vesi kahvipannuunkin otettiin jo illalla. Suihkua ei tosin edes ollutkaan, vaan saunaan mentiin kerran pari viikossa. Se oli sitä aikaa, se.

Vierailija
105/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään laskea vettä hanasta pienenä lorinanan aina kun olen kotona. Virtaavan veden ääni on rauhoittava. Ei ole myöskään rahasta pulaa, joten kasvaneet vesilaskut eivät paljon tunnu. Otan myös aina vähintään 30 minuttin suihkuja. Ja meillä siis talouskohtainen vesimittaus.

Vierailija
106/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma alakerran naapuri tapasi tulla sunnuntaisin vinkumaan, että ei saa imuroida iltapäivisin kun hänen miehensä nukkuu päiväunia. Mulla viikonloput on ainoaa järkevää aikaa ehtiä siivota kunnolla, eikä siitä todellakaan voi lähteä ihan hirveää meteliä. Plus en voi ottaa huomioon ihmisiä jotka nukkuu 13-16 välillä.

Vierailija
107/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän vaiheessa voi tehdä ilmoituksen johonki naapureista jotkä häiriköi tulemalla ovelle valittamaan suihkusta ja muusta?

Joka kerta tuovat tulostetut järjestyssäännöt että muistathan, ei saa käydä kympin jälkeen suihkussa. Olen sairaanhoitaja ja teen kolmivuorotyötä, aina en jaksa töiden jälkeen käydä suihkussa (siis yövuoron jälkeen) mutta usein kyllä. Lähes joka kerta jos suihkuttelen 22-07 välillä niin joku naapuri tulee valittamaan. Usean kerran on myös tultu valittamaan jos olen lähtenyt johonkin pois asunnostani kello kymmenen jälkeen tai palannut kotiin yöllä. Ei kuulemma saa kulkea yöaikaan portaissa. Olen myös saanut YLÄKERRAN naapurilta valituksen siitä että kävelen liian kovaäänisesti asunnossani. :D

Olen ainoa alle 30v tässä talossa, muuta asukkaat ovat +60v. Ei varmaan tarvi mainita millaiset valitukset saan siitä jos joskus erehdyn kutsumaan kavereita illalla kylään ja juttelemme vielä kello kymmenen jälkeen. Kerran yksi naapuri soitti poliisit kun kahdestaan kaverini kanssa istuimme sohvalla, joimme viiniä ja keskustelimme joskus about klo 23.00. Edes musiikki ei ollut päällä. :D Voin kertoa et poliisit oli aika vihaisia, eikä suinkaan meille.

Naapurikyylät on oikeesti niin vituttavia, varsinkin kun se touhu menee tälläiseksi. Kaikki sympatia ap:n mainitsemalle nuorelle pariskunnalle.

Vierailija
108/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua miten te kestätte noita natsivanhuksia ja kyyliä?

Mä ihan tarkoituksella asun vähän huonommalla alueella missä ihmiset metelöi itsekkin niin mäkin saan elää miten haluan, kyllä kestää naapureiden parisuhderiitojen kuuntelun ja bileet kun kukaan ei myöskään valita jos käyn suihkussa ja pyöritän tiskikonetta milloin haluan. Ylenpalttista melua vältän ja niin yleensä naapuritkin, hiljainen yhteisymmärrys meillä kaikilla tässä talossa ja hyvissä väleissä ollaan.

Vierailija
109/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä naapurin likan suihkuttelu ongelma oli esillä jo jonkin aikaa sitten. Nämä yli 80-vuotiaat vanhemmat ja heidän pitkä 30 vuoden asuminen talossa tuovat tervetulleen ja tuoreuttavan lisän aiheeseen.

Vierailija
110/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sellaiselta vanhalta talolta, jossa asuu paljon alkuperäisiä asukkaita, useamman kymmenen vuotta samassa talossa asuneita eläkeläisiä. Mitään ei talossa ole tehty ja kaikesta säästetään ettei vaan mene rahaa. Nyt sitten taloon alkaa muuttamaan uutta porukkaa kun perikunnat myyvät asuntoja ja siitäkös ristiriidat syntyvät. Remontoidaan, asennellaan astianpesukoneita ja käydään suihkussa aamulla ennen töihin lähtöä. 

Suihkussa saa käydä koska vaan, sitä ei voi järjestyssäännöillä rajoittaa. Se on oikeudessa koeteltu tie, ja millään säännöillä ei lakeja voi ylittää. Se jonka taloa on ollut perustamassa kolme lakimiestä, voi ihan huolella kyseenalaistaa näiden lakimiesten osaamisen as oy asioissa, koska tämä on faktaa. Sitäpaitsi yhtiöjärjestys ja järjestyssäännöt ovat eri asia.

Ja jos joku tulee ovikelloa rimputtelemaan järjestyssäännöt kädessä ja valittamaan suihkussakäynnistä hiljaisuuden aikana, saa pyyhkiä ahterinsa niihin järjestyssääntöihin, ne eivät ole lainvoimaiset. Ja se pitää isännöitsijän tietää ja tiedottaa myös asukkaille, että lopettavat muiden asukkaiden häiriköinnin rimputtelulla ja "ohjeistamisella".

Vierailija
111/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä tässä mietin, että hatara on isännöitsijän ja huoltomiehen tietämys,'jos käyvät suihkuttelusta huomauttelemassa.

Vierailija
112/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimittarit muutoin kuin putkiremontin yhteydessä on kallista. Putkiremontin yhteydessä ne kyllä sitten taas nykylain mukaan (vuodesta 2013 alkaen) pitääkin laittaa, ei voi jättää pois. 

Vierailija
113/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtiöjärjestyksestä katso sääntö, mihin aikaan saa laskea vettä. Siihen saa vedota.

Meillä kans kuuluu kaikki äänet todella hyvin ja itse lukioaikana en saanut unta, kun juuri yhdeltätoista, kun olin yrittämässä unen päästä kiinni, naapurissa aloitettiin joka ilta vedellä lotraus ja se kesti aina yli puoli tuntia.

X"DDDD Månsteri voi kertoa, että yhdessäkään talossa ei ole sääntöä, että mihin aikaan saa käyttää vettä ja mihin aikaan ei XD. Jokaisella ihmisellä on oikeus omassa kodissaan käydä suihkussa, tehdä ruokaa, kuunnella musaa, katsoa telkkaria, siivota, harrastaa seksiä jne. ihan omaan aikatauluunsa. Esim. Musan kuuntelu ei tarkoita bassonjytkettä kerrostalossa (omakotitalossa saa basso jyskyttää vaikka klo 3 yöllä). Jotkut taloyhtiöt tykkäävät laatia omia "sääntöjään", mutta niitä ei tarvitse kenenkään noudattaa. Laki on laki eikä taloyhtiön itse rustailemat "säännöt" muuta sitä. XD

Vierailija
114/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön kannattaa ryhtyä putkiremonttiin, jos tuollaista ulinaa on. Siellä on muuten tulossa iso ja paha vesivahinko.

Yhdessä taloyhtiössä kun tehtiin putkiremontti ns.sukituksella, alkoivat putket huutaa ja ulista - ja lysti tuli kalliiksi, vaikka piti olla halpa ja hyvä.

Vierailija
115/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös pois muuttamista esim. vanhustentaloon. Toki ihmettelen sitäkin, miten naapurit niin likaisia ovat, että pitää puoli tuntia suihkussa olla, mutta se on heidän asiansa se.

Vierailija
116/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma alakerran naapuri tapasi tulla sunnuntaisin vinkumaan, että ei saa imuroida iltapäivisin kun hänen miehensä nukkuu päiväunia. Mulla viikonloput on ainoaa järkevää aikaa ehtiä siivota kunnolla, eikä siitä todellakaan voi lähteä ihan hirveää meteliä. Plus en voi ottaa huomioon ihmisiä jotka nukkuu 13-16 välillä.

Korvatulpat on keksitty päiväuniakin varten!

Vierailija
117/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tämä kerran ja oppikaa: Jokaisella ihmisellä on oikeus elää omanlaistaan elämää. Jonkun elämään kuuluu säännöllinen yökokkailu ja yösuihkuttelu, joku herää neljältä aamuyöllä, joku menee nukkumaan seitsemältä illalla. Sillä ei ole pienintäkään väliä. Se, että alakerran Marketan yösuihku vituttaa, ei muuta alakerran Marketan oikeutta omaan suihkuunsa. Alakerran Marketan ei tarvitse laskea vettä varovaisemmin, koska on yö. Marketan ei tarvitse olla vähemmän aikaa suihkussa, koska on yö. Hän saa elää elämäänsä. Se, että Marketan kerrostalossa (edit) on huonot äänieristykset, ei muuta Marketan oikeuksia elämiseen. Se, mikä on kiinni talosta, on kiinni talosta. Asukkaan velvollisuus ei ole rajoittaa omaa elämäänsä siksi, että putket kohisevat ja ruuasta tulee hajua. Joko meni jakeluun?

Vierailija
118/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun Marketta asuukin kerrostalossa. XD

Vierailija
119/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä taloyhtiön asia olisi korjata putket?Pitää ihmisen saada suihkussa käydä koska haluaa.

Vierailija
120/144 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin olin sanomassa niin tosiaan on askel tasa-arvoa kohti, että se naisten tussunhively eli masturbaatio suihkulla ei mene taloyhtiön pikkiin vaan nykyään viimeistään putkiremontin yhteydessä täytyy laittaa vesimittari. Nyt ihan pari miehenpuutteista lutkaa jo nostaa kaikkien vesilaskua pienissä taloyhtiöissä.

Itselläni yllättäen vesilasku laski mittarien tultua noin 10%. Olin varma, että nousee koska käyn sentään suihkussa päivittäin kun taas moni esim. vanhempi ihminen ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä