Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkanlaskenta mokasi - palkat (palkkapäivä tänään) tulee vasta pääsiäisen jälkeen

Vierailija
13.04.2017 |

Onko muille sattunut? Miten reagoisit?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vippaskonstin jälkeen saimme palkat maksettua vielä palkkapäivänä, vaikka mokattiinkin alun perin.

Yhteistyössä pankin kanssa siis.

t. palkanlaskija

Vierailija
2/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin reagoisin mitenkään. Palkka tulee kun tulee, ei tässä kiirettä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ihan sama, kun ei eletä kädestä suuhun, joku palkan viivästyminen ei aiheuta paniikkia. Toki siitä pitäisi saada "viivästyskorkoa".

Vierailija
4/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla om tuttu Alkon myyjä, joka myy juomat velaksi, koten ei olisi mitään hätää tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
5/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran on sattunut, tuli pari pv myöhässä

Vierailija
6/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat maksuun pikamaksuna. Tulee maksajalle kalliimmaksi mutta se ei ole palkansaajan ongelma.

Vierailija
7/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattunut itselleni mutta aika kamalaa olisi, rahat yleensä tosi vähissä ennen palkkapäivää.

Vierailija
8/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat ap vaatia odotusajan palkan! Sen saa jos palkka maksetaan myöhässä.

Vierailija
9/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaisi muutaman päivän myöhästymistä. En siis reagoisi mitenkään.

Vierailija
10/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin pomolta rahaa lainaan.

Vierailija
11/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sattunut itselleni mutta aika kamalaa olisi, rahat yleensä tosi vähissä ennen palkkapäivää.

Yleinen hyvä ohje olisi, että vähintää yhden kuukauden palkan verran olisi jemmatilillä aina. Esimerkiksi AP:n kuvaileman tilanteen vuoksi.

Vierailija
12/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tällä hetkellä työn päättymisen jälkeen loppupalkka myöhässä jo kuukauden. Onhan se väärin, että työnantaja ei hoida lakisääteisiä velvollisuuksia.

Vierailija
13/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan mitenkään. Minulla ei ole tili koskaan niin tyhjänä, että tarvitsisin palkan just eikä melkein. Jotkut työkaverit kertovat nousevansa kuudelta aamulla palkkapäivänä tarkistamaan, onko palkka varmasti tullut tilille. Minä muistan tarkistaa sen joskus vasta viikon päästä.

Vierailija
14/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin reagoisin mitenkään. Palkka tulee kun tulee, ei tässä kiirettä ole.

Olet kyllä työnantajan ihannetyöntekijä.... Et suutu, vaikka palkkaa ei maksettaisikaan (ajoissa).

Tiedäthän että palkanmaksu on työnantajan tärkein velvollisuus.

Vierailija
15/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan palkan viivästyminen ei olisi katastrofi, mutta olen myös sitä mieltä että palkanmaksu on työnantajan tärkein velvollisuus. Ja se, että itse pärjään, ei tarkoita että jokainen työkaveri pärjää. Ihmisillä on erilaisia tilanteita.

Olisin vihainen!

Vierailija
16/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lampaat suostuu tähän.

Vierailija
17/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin visalla, mitäs siitä. Ei tule ylimääräisiä kuluja.

Vierailija
18/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin hieman huolissani siitä, että onko oikeasti palkanlaskijan moka, vai onko yrityksen maksukyvyttömyyttä. Seurailisin hieman muitakin merkkejä yrityksen taloudellisesta tilanteesta.

Vierailija
19/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on jäänyt palkat tulematta, mutta moka hoidettiin samana päivänä ja palkat tuli tilille myöhemmin saman päivän aikana.

Voi olla, että tänään tulee kiire noiden pikamaksujen kanssa, jos on pääsiäisen takia lyhennetty pankkipäivä. Mutta vielä on hetken moka korjattavissa ja itse silkasta periaatteesta sitä vaatisin vaikka mitään akuuttia ei asiassa itselläni ole.

Vierailija
20/58 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sattunut kerran, että palkka jäi maksamatta. En reagoinut mitenkään. 

Ymmärrän, että palkanlaskijatkin ovat ihmisiä, ja virheitä sattuu. Tiesin myös, että he korjaavat virheen heti, kun jossakin tarkistuksessaan huomaavat sen (kuten tekivätkin, ja pahoittelivat kovasti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän