Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurit inhoavat meitä, minua ahdistaa todella paljon :(

Vierailija
13.04.2017 |

Muutimme nykyiseen asuntoomme vuokralle vuoden alussa. Talossa kaikki muut ovat omistusasujia.

Heti alkoi rutkutus kaikesta, muka käytän koiraamme tarpeillaan ihmisten ikkunoiden alla (en todellakaan käytä), tuijottelen sisään ihmisten ikkunoista niin ettei voi enää pitää verhoja auki (wtf??) ja koiramme on muka hullu häirikkö (ei ole)

Koira saattaa haukahtaa muutaman kerran jos jää yksin, mutta ei todellakaan jatka haukkumista. Naapurillamme on iso koira, joka aloittaa korvia riipivän ulinan n. klo 6 ja lopettaa iltapäivällä. Silti MEILLE tuli lappu, kun meidän koiramme haukahtelu joskus puolenpäivän aikaan on ollut häiritsevää.

Parvekkeella ei saisi pitää valoja eikä mies saisi tupakoida siellä (ei ole kielletty järjestyssäännöissä)

Suihkussakaan ei saisi käydä rauhassa, kuulemma putket kohisevat häiritsevästi ja meidän pitäisi tehdä asialle jotain.

Kuulemma tömistelemme ja pidämme yleisestikin liian kovaa meteliä. En ymmärrä! Kävelemme illalla villasukat jalassa ettei vaan kuuluisi töminää.

Alakerran naapurin mies naljailee aina kun sattuu tulemaan vastaan. Kerran tulin koiran kanssa lenkiltä ja mies oli alaovilla tupakalla, kysyi ivallisesti "kävitkös taas nurkalla paskalla sen kanssa?"
Eilen kysyi "Meinasittekos kauankin asua tässä?"

Ahdistaa, mut naapurit haluavat meidät selvästikin pois. Olen sanonut asiasta vuokranantajalle ja hän sanoi hieman vaikeana, että ne nyt vaan on tottunut tuohon omistusasumiseen... Kuulemma edellinen osakas oli myynyt osakkeensa, koska kukaan ei halunnut asua vuokralla muutamaa kuukautta pidempään. Muut asukkaat ovat selvästi varakkaita ihmisiä, harrastavat siis systemaattista vuokralaisten poissavustamista taloyhtiöstä.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävis parvekkeella tupakalla, etenkin, jos siitä on huomautettu. Meidänkin omistustalossa parveketupakoi vain yksi vuokralainen. Muut käyvät tupakkapaikalla, joka on kyltillä osoitettu ja tuhkakupilla varustettu. 

Vierailija
2/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on tylsää.

Meinaan aina hermoni menettää, kun perheemme vaari aloittaa tuon naapureiden haukkumisen. Itsellä ei mitään muuta elämää, kuin kytätä naapureita. Säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi taloon jossa kaikki muut ovat omistusasujia. Olet jo lähtökohtaisesti paljon epätasa-arvoisemmassa asemassa kuin muut.

Harva omistusasuja taas haluaa naapurikseen "vain" vuokralaista, eli vähemmän varakasta, nuorisoa yms.

Muuta pois. Vuokranantajan kannattaisi myydä osake sellaiselle joka siihen haluaisi itse muuttaa, ihan absurdia edes pitää sijoitusasuntoa tuollaisessa taloyhtiössä.

Vierailija
4/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnista ja koiranhaukkumisesta on asiallista huomauttaa. Hoitakaa nuo asiat kuntoon.

Pyytäkää huoltomies katsomaan huutavia putkia, se on oikeastaan teidän velvollisuutenne.

Vierailija
5/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin ikävää. Ei liity aiheeseen, mutta itse pidän erittäin inhottavina nimettömiä lappuja.

Vierailija
6/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kävis parvekkeella tupakalla, etenkin, jos siitä on huomautettu. Meidänkin omistustalossa parveketupakoi vain yksi vuokralainen. Muut käyvät tupakkapaikalla, joka on kyltillä osoitettu ja tuhkakupilla varustettu. 

Ei ole erikseen tupakkapaikkaa. Alaovien edessä on suoraan yhden asunnon ikkuna, niin olen ajatellut että ei ole kiva jos hajut leijailevat toisen asuntoon...

AP

Vierailija
7/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte siis vuokralaisena omistustalossa. Mitä odotit? Tottakai ne haluaa teidät hiillostaa pihalle, jos vaikka osakkeenomistaja kyllästyisi ja myisi osakkeen sellaiselle joka muuttaisi asuntoon itse.

Vierailija
8/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta koira-asiasta voit vaan todeta, että lappu taisi tulla väärään osoitteeseen ja kuuluu sille ulvovalle naapurille. Mutta tehkää nyt ihmeessä itse jotain, jolla annatte naapureiden kuvitella että kunnioitatte talon tapoja eli lopettakaa se parveketupakointi. Veikkaan, että sen jälkeen kukaan ei nillitä siitä, että parvekkeella on valot. 

Vierailija
9/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme omistustalossa ja täytyy myöntää, että kyllä se ainoa vuokralainen ottaa vähän kaaliin. Ei koskaan osallistu talkoisiin, laskee vettä ihan sielunsa täydestä, kun hänen täytyy maksaa vain mitättömän pieni kiinteä vesimaksu. Kulkee pihalla niin että nurmikko kärsii.

Eli talossamme on tavallaan kuin "aukko", jonka kanssa ei voi keskustella mistään taloon liittyvistä asioista, maksuista tai käytännön asioista, eikä hänen tarvitse osallistua mihinkään vaikka asiat koskevat häntäkin.

Vierailija
10/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole erikseen tupakkapaikkaa. Alaovien edessä on suoraan yhden asunnon ikkuna, niin olen ajatellut että ei ole kiva jos hajut leijailevat toisen asuntoon...

AP

No ei se meidänkään tupakkapaikka ole alaovella vaan syrjemmässä. Ettekö voi tupakoida roskiskatoksen tai parkkipaikan vieressä?

Vierailija
11/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun aika opetella olemaan välittämättä siitä, mitä muut ihmiset ajattelee sinusta, ainakin tuollaisessa tilanteessa kun itse tiedät ettet ole mitään väärää tehnyt.

Minäkin olen tosi kiltti ihminen ja empaattinen, enkä haluaisi koskaan aiheuttaa toisille negatiivisia tunteita, mutta niin vain on elämä opettanut minullekkin, että joskus on ihmisiä jotka on jotenkin rikki ja oikein hakevat niitä negatiivisia tunteita itselleen, riippumatta siitä mitä minä teen. Sen lisäksi olen oppinut, että jokainen ihminen on itsekäs, myös minulla on oikeus toisinaan olla itsekäs ja jopa aiheuttaa "häiriötä" muille, ei minun tarvitse olla sen enempää hissukka kuin kenenkään muunkaan.

Esim. naapurini tupakoi, mikä hieman häiritsee minua, joten en ota stressiä siitä jos koirani joskus haukkuvat, joka saattaa tietenki olla jonkun mielestä samalla tavalla lievästi häiritsevää kuin se naapurin tupakointi on minulle. Tai se kun toinen naapuri on alkoholisti ja tulee harva se päivä kännijuttujaan mokeltamaan vaikka olis parempaakin tekemistä, tai se kun joku ilmeisesti mt-ongelmainen välillä saa päähänsä vaikka mitä ja on esim. vinkkailut että naapurit muka suunnittelisi jotain häätöä minulle (siihen totesin ja ihan oikeasti ajattelinkin, että no siinäpähän suunnitelkoon, minäpäs odottelen että isännöitsijä sen asian eteeni tuo ja vasta sitten otan vakavasti. Naapuria harmitti kun en mennykkään paniikkiin).

Vierailija
12/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnista ja koiranhaukkumisesta on asiallista huomauttaa. Hoitakaa nuo asiat kuntoon.

Pyytäkää huoltomies katsomaan huutavia putkia, se on oikeastaan teidän velvollisuutenne.

Voitteko alapeukuttajat selittää, miksi teidän mielestänne on ok antaa koiran räksyttää ja häiritä naapureita?

Vierailija
13/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tupakkapaikkaa eikä kukaan muu parveketupakoi, olette talon ainoat polttajat. En ihmettele, että parvekesauhuttamisenne ärsyttää. Ja jos poltatte pihalla, muistakaa olla viskomatta stumppeja ympäristöön tai saatte uudet valitukset.

Vierailija
14/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos naapurit lähtee ivalliselle vittuilulinjalle niin en edes yrittäisi rajoittaa normaalin elämisen ääniä. 

Samoin tupakoisin aivan vapaasti omalla partsillani kun sitä ei ole erikseen kielletty. 

Vierailija
15/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tuon ulvomisasian kanssa, että nauhoitatte ääniä ollessanne poissa kotoa. Jos naapuri sitten keksii tehdä valitusta isännöitsijälle, on sinulla todisteita siitä, ettei ääni tule teiltä.

Esim: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Other-AUDIO-Tools/Scanner…

Voi asentaa nauhoittamaan niin, että luo  jokaisesta hetkestä kun isompaa ääntä kuuluu tekstidietoston, jossa on aika, että kauanko ääntä kuului. Sen hetken voi sitten etsiä nauhoitteelta ja kuunnella että mikä se ääni on ollut. En tosin ole vuosiin tuota käyttänyt, joten en tiedä että onko miten muuttunut päivitysten myötä.

Vierailija
16/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tupakkapaikkaa eikä kukaan muu parveketupakoi, olette talon ainoat polttajat. En ihmettele, että parvekesauhuttamisenne ärsyttää. Ja jos poltatte pihalla, muistakaa olla viskomatta stumppeja ympäristöön tai saatte uudet valitukset.

Saahan se ärsyttää muttei naapurit sitä voi kieltääkään.

Vierailija
17/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta sanon, että näissä ei voi muuta kuin muuttaa pois. Itse olen muuttanut 2x naapurin vuoksi (molemmissa meluhaitta). Kummassakin tein valituksiakin, mutta ei ne auta oikeasti.

Joko kestää tai muuttaa.

Valitettava maailma, että jo koulussakin kiusattu on se, jonka pitää muuttaa koulua.

Vierailija
18/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No te maksatte asumisestanne siellä, myös siitä parvekkeesta joten saatte lain puitteissa tehdä siellä mitä lystäätte. Meinasitteko kesälläkin illalla kulkea villasukissa ettei vaan naapurit kuule askeleen ääntäkään? Ei kannata alistua.

Vierailija
19/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan se ärsyttää muttei naapurit sitä voi kieltääkään.

Kultapieni, kun ketkäs kerrostaloissa laativat yleiset taloyhtiön säännöt? No taloyhtiö! Kukas se taloyhtiö onkaan? No ne osakkeenomistajat eli omistusasujat!

Vierailija
20/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta sanon, että näissä ei voi muuta kuin muuttaa pois. Itse olen muuttanut 2x naapurin vuoksi (molemmissa meluhaitta). Kummassakin tein valituksiakin, mutta ei ne auta oikeasti.

Joko kestää tai muuttaa.

Valitettava maailma, että jo koulussakin kiusattu on se, jonka pitää muuttaa koulua.

Mutta tässähän tilanteessa AP on se, joka sitä melua aiheuttaa.