Mitä puhut autosi kanssa?
Ostin auton ja nyt en keksi sen kanssa puheenaiheita. Kiusallinen hiljaisuus, mitä sitä keksis?
Kommentit (23)
Toisinaan olen kuvitellut, että autossa on pieniä lapsia, ja kerron heille satua omasta päästä. Se lähti liikkeelle, kun orava ylitti tien kerran. Aloin kertomaan, kuinka Näätä sairastaa ja Orava vie sille lääkkeitä.
Mutta riippuu tietenkin mistä auto pitää. Voisit vaikka kommentoida maisemia? Tai taloja.
"Älä hajoo, älä hajoo ny" Tune: Jukkapoika.
me puhutaan siitä miten muut puusilmät ja tumpelot ei osaa ajaa liikenteessä ja sit tietty ajokelistä. Ihan ok välit, muttei mitään syvällistä.
En puhu, laulan. Juha Tapion levyn biisit osaan ulkoa. Levy soimaan, mä laulan ja viihdytän autoani.
Minä silittelen rattia ja kehun että "Hyvä auto, hyyyvä auto, hyvä". Se on 80-lukulainen laatikko, sympaattinen ja menevä.
Audini toimii niin hyvin, että voi keskittyä oleelliseen.
Juttelen tsemppaavasti :"No niin, käynnistys nyt... Hyvä!"
Mä kannustan omaani kuin Hopalong Cassidy lännenponiaan.
Kyselen siltä kaavoituksesta. Minkälaisen kaupukikuvan vihreät haluavat.
Paljon matalia taloja, vai vähän korkeita taloja?
"Kuka se täällä odottelee mamia, kuka se täällä mamia odottelee, hyvä auto, nyt parkkipaikka siinä, ei saa hyppiä"
"Aloin kertomaan, kuinka Näätä sai rastaa ja Orava vie sille lääkkeitä."
Mistäs bileistä tää on??
Lahjon kiristän ja uhkailen, riippuen päivästä. "Mä ostan sulle uudet pyyhkijän sulat jos nyt vaan kestät perille asti!". "Jos sä nyt jätät mut tähän tienposkeen niin mä vakuutan, että mä valelen sut bensalla ja tuikkaan tuleen!"
Hyvän päivän jälkeen kiitän kyydistä ja toivotan hyviä öitä.
Vierailija kirjoitti:
Audini toimii niin hyvin, että voi keskittyä oleelliseen.
Just viimeksi töistä lähtiessä ajattelin, että kyllä tämä Audi kääntyy ihanasti, kun sain veivata viereisten autojen takia.
Citikka paalaamo kutsuu. Kuuleeko Citikka, paalaamo kutsuu... Tätä sitten koko työmatkan mennen tullen.
itse puhun kännykkään kaiutin päällä ja jotkut jää kattomaan että kenelle toi puhuu kun yksin ajelen
"Jaksa vielä tämä reissu"
Vaihtoehtona "saatanan romu kohta olet paalissa"
Mä harjoittelen töistä kotiin ajaessani dialogia siitä millä tavoin sanon itseni irti töistä kun voitan lotossa. Eri tavoilla, eri sanamuodon ja äänenpainoin. Olisko sille ystävällisen vittumainen vai viilee, iloinen vai pahoitteleva. Autoni sparraa mua eikä kerro tätä salaisuuteni muille.
Vierailija kirjoitti:
itse puhun kännykkään kaiutin päällä ja jotkut jää kattomaan että kenelle toi puhuu kun yksin ajelen
Mä taas puhun itsekseni autossa ja olen kiitollinen siitä, että nykyään on kun on handsfreet ym niin kukaan ei tiedä mun puhuvan itsekseni :). Voisin puhuu oikeasti jollekin.
Mun auto välillä neuvoo reittiä ja sit se hoitaa puheluni kun pyydän. Eipä me muuta jutella, tykätään molemmat kuunnella radiota.