Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuunteleeko joku aikuinen ihminen metallia?

12.04.2017 |

Minkä ikäisinä te kasvoitte ulos metallista? Itse lopetin metallin kuuntelun kun pääsin yläasteelle.

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiinköhän silloin 80-luvun alussa keski-ikäisiltä, että "kai olette lopettaneet Beatlesin kuuntelemisen kun se on sellaista teinimusaa"? :D

Tai 60-luvulla, että "ei kai kukaan aikuinen enää mitään swingiä kuuntele LOL"? :D

Jokaisen sukupolven oma nuoruusmusiikki seuraa mukana vanhuuteen asti - AC/DC:kin alkaa olla eläkeiässä, samoin Iron Maiden.

Kun mä ja kaverit mennään mummoina ja pappoina palvelutaloihin asumaan, niin todellakaan siellä ei soi mikään Katri-Helena tai virsimusiikki. :D

Terveisin industrial-fani 40 vee. :D

Vierailija
42/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuuntele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen tosi monenlaista musiikkia, en nykyään ole niin fiskoitunut yhteen genreen niinkuin silloin teininä olin. Ei tarvitse enää esittää mitään vaan voi vapaasti kuunnella just sitä mikä sattuu hyvältä kuulostamaan, vaikka aina löytyy niitä jotka jotenkin ivaa jotain artistia/bändiä, viis siitä.

Eli kyllä, kuuntelen myös heviä, nyt aikuisenakin.

Vierailija
44/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä kuuntelen metallia, edm:ää, räppiä, klassista, suomipoppia, punkia jne. Moderni jazz menee yli sietokyvyn, kaikkea muuta kestää vähintään tunnin verran kuunnella. N48

Vierailija
45/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just me 40-50-vuotiaat, jotka kuuntelemme metallia, pukeudumme tiukkoihin nahkahousuihin, juomme viinaa ja panemme kuin puput.

Vierailija
46/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kysyä, että kuunteleeko joku aikuinen räppiä ja vielä tosissaan?

Vierailija
47/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkääätkö metallimusiiikkkia ja sen vaikutukkksia?

Vierailija
48/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkääätkö metallimusiiikkkia ja sen vaikutukkksia?

Itttse en kuuuntele. se onn vissiiin vihan kanavoiiintia. Minuuusta tässä on hyvä olla tarina jokaaa pääätttyy myös opetukseeeen.

Vierailija
49/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vielä ala-asteella.

Vierailija
50/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorempi kuin AC/DC:n pojat 😎

Vierailija
51/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiinköhän silloin 80-luvun alussa keski-ikäisiltä, että "kai olette lopettaneet Beatlesin kuuntelemisen kun se on sellaista teinimusaa"? :D

Tai 60-luvulla, että "ei kai kukaan aikuinen enää mitään swingiä kuuntele LOL"? :D

Jokaisen sukupolven oma nuoruusmusiikki seuraa mukana vanhuuteen asti - AC/DC:kin alkaa olla eläkeiässä, samoin Iron Maiden.

Kun mä ja kaverit mennään mummoina ja pappoina palvelutaloihin asumaan, niin todellakaan siellä ei soi mikään Katri-Helena tai virsimusiikki. :D

Terveisin industrial-fani 40 vee. :D

Itse olen 56 v. ja kuuntelen Curea, Depeche Modea yms. sekä mm. industrialia yhä edelleen. Tällä hetkellä soi Cabaret Nocturne - Blind Trust. Suosittelen.

Vierailija
52/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/ en todellakaan mitään konsolipelejä pelaile

Metallia olen yli 30v jo kuunnellut

Still going strong

Vierailija
53/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen sitäkin. En ole koskaan tajunnut hevareiden räppi-vihaa, minusta se on ihan yhtä lapsellista kuin sekin, että joku vihaa heviä ja keksii sen kuuntelijoista typeryyksiä.

Jos annettaisiin kaikkien kuunnella just sitä musiikkia mistä kukakin tykkää, ilman mitään leimaamisia?

Vierailija
54/69 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuuntele, metalli on vain vanhuksia varten, K-80 kamaa.

Vierailija
55/69 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen heavya, juuri nyt Judas Priest (yks mun ehdoton suosikki kaikentyylisistä bändeistä, ei vain heavybändeistä). Heavysta menee myös Iron Maiden ja jonkun verran Black Sabbath (varsinkikin Ronnie James Dion aikainen Sabbath, Ronniesta pidän muutenkin). Megadeathia olen myös jonkin verran kuunnellut ja yritän ajaa sitä Panteran ohella mun sisään ja katsoa nappaako enemmänkin (ainakin Megadeath nappaa enemmän kuin Metallica, joka ei yrityksistä huolimatta ole oikein iskenyt). Waspia olen myös vähän kuunnellut, pidän Blackie Lawlessin äänestä.

Muunlaisesta rockista kuuntelen esim. Led Zeppeliniä, Paul Rodgersin bäbdejä Free ja Bad Companya, Rushia, AC/DC, Twisted sister, joskus Deep Purple, Kansas, Journey joskus, Queen, Beatles, joskus Bruce Springsteen ja Greta van Fleet.

Eniten kuuntelen nykyään rockia ja heavya, mutta välillä myös muutakin. Ihan kaikenlainen musiikki iskee country, folk, soul, funk, pop, iskelmä, jazz, swing, reggei, eri elokuvasäveltäjien musiikki, kansanmusiikki, etninen musiikki, joskus jopa rap. Klassista en enää niin kauheasti kuuntele, kun aikoinaan tuli luukutettua niin paljon.

Enemmän tulee kuunneltua vanhempaa musiikkia 1910-20 -luvuilta aina 1990-luvun alkuun, mutta jonkun verran kuuntelen myös nykymusiikkiakin kuten tuota Greta van Fleetia ja joskus jotain suomalaisia nykyartisteja sekä esim. Adan Lambertia ja Sam Smithia.

Vierailija
56/69 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just löysin uudelleen Black Label Societyn. Menihän siinä melkein 15 vuotta, kokonaan sitä kuuntelematta. On kyllä hyvä.

Vierailija
57/69 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallia kuuntelee ne samat lapselliset ihmiset jotka pelaavat jollain pelikonsoleilla tai tietokoneilla sen sijaan, että tekisivät jotain järkevää.

Mikä on järkevämpää mielestäsi? Ei ne asiat mitä itse teet ole sen järkevämpiä.

Vierailija
58/69 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien musiikkimaku määrittelee aikuisen ihmisen?

Metallimusiikkia on monenlaista ja itsekin kuuntelen sellaista melodista.

Vai onko Scorpion lasten musiikkia?

Iäkkäimpien musiikkia se mielestäni on.

Vierailija
59/69 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan niitä, jos on hyvät sanat.

Vierailija
60/69 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt näin, että teininä ja hieman yli 20-vuotiaana luukutin kovasti klassista ja etenkin Mozartia ja nyt 37-vuotiaana rokki raikaa. Monestihan se taitaa olla toisinpäin, että teininä ja parikymppisenä kuunnellaan ehkä rockia ja heavya tai poppia ja sitten vanhempana ehkä iskelmää tai klassista. Tosin tämä on yksilökohtaista ja riippuu niin ihmisen luonteesta ja musiikkimausta.

Itse olen sitä mieltä, ettei musiikigenreillä ole ikärajaa. On vanhempiakin ihmisiä, jotka kuuntelevat rockia ja heavya, jopa rappia. Itse kuuntelen sitä mistä pidän enkä yleensä ajattele olenko liian vanha kuuntelemaan jotain (tosin pikkulapsille suunnattua musiikkia, esim.Frööpelin palikat en kuitenkaan kuuntele =) Mutta voi sitäkin joku aikuinen kuunnella, jos on tietyn ikäinen lapsi tai lapsenlapsi, jonka kanssa sitä kuuntelee).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi