Kuunteleeko joku aikuinen ihminen metallia?
Minkä ikäisinä te kasvoitte ulos metallista? Itse lopetin metallin kuuntelun kun pääsin yläasteelle.
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)
Kommentit (69)
Eikö metalli nimenomaan ole aikuisten musiikkia? Aika monien metallibändien yleisön keski-ikä on nykyään siinä 40 hujakoilla. Tässä iässä osaa arvostaa soittotaitoa, tasokasta laulua (esim. suomalaisten mieslaulajien parhaimmisto löytyy nimenomaan metallibändeistä, kyllä nää iskelmätähdet ja popparit jää kauas taakse kun esim. Hietala tai Ahola vetää ihan minkä biisin tahansa) ja sanoituksia jotka ei oo jotain tyhjänpäiväistä diipadaapaa.
Kuuntelen toki. Aikuisuudessa on erityisen kivaa just se että saa kuunnella mitä musiikkia haluaa ja itsetuntoakin löytyy sen verran ettei tunne miellyttämisen pakkoa ap:n kaltaisia tylsimyksiä kohtaan. : )
Hyvänen aika, ei TIETENKÄÄN! Aikuiset eivät myöskään harrasta s-e-k-s-i-ä, ja meille myöskään numero 69 ei merkitse mitään erityistä.
Metallissa on sodan äänet . mutta sublimaatiokeinohan se on. Kuuntelen. Parempi musiikki sodanäänineen kuon mummojen potkiminen livenä! Taiteelliset keinot rankkoinakin parempia kuin iskut.
Mutta on myös tehtailtuja metallibändejä jotka kantavat rooman armeijan tunnuksia aivopestyinä tai tahallaan. Heidän keikalla tapettiin ihmisiä Pariisissa! Että sikäli saatanaa.
Ai mä en oo tiennytkään et musiikkissa on ikärajat,
mitä saa ja ei saa kuunnella tai mistä tykkää tietyllä iällä.
anna mun kaikki kestää.... fxxk me :) :) :)
nii ja kuuntelen musiikkia laidasta laitaan... myös sitä vanhoilta kiellettyä metallia ;)
Anteeks, että pilaan sun maailmankuvaa, mutta minä. 25-vuotias, akateeminen naisihminen.
Ja itse kuuntelet naista alistavaa rap-musiikkia?
Mitä lapsellista on kuunnella ylipäätään jotain genreä? Makunsa kaikilla.
Anna-Marjaana kirjoitti:
Minkä ikäisinä te kasvoitte ulos metallista? Itse lopetin metallin kuuntelun kun pääsin yläasteelle.
Mä. Omistan myös talon jossa asun, olen velaton ja olen juoksemassa maratonin ensi kesänä.
Oliko sulla joku pointti tässä?
-m36
Kuuntelen heviä. Black Sabbathia enimmäkseen vaikka olen 60+, mutta eipä Ozzykaan ole enää nuori.
Kyllä, kuuntelen edelleen metallia ja olen 43-vuotias. En usko, että "kasvan ulos" siitä ikinä. On tärkeä osa omaa identitettiä.
Tiesitkö muuten, että Tuskassa kävijöiden keski-ikä on 30 ja ylikin, kun se useilla muilla festareilla on parinkympin tienoilla? Metalli on varttuneemman väen musiikkia. Nuoret kuuntelee jotain hiphoppia.
Rokki ja hevi siinä sivussa on nimenomaan vanhojen musiikkia. Rockille käy niin kuin aikoinaan kävi jazzille. Ensin se oli kapinallista ja alakulttuurien juttu. Sieltä se valui edeltäkävijänuorison suosikiksi. Sitten se kaupallistettiin ja siitä tuli valtavirtaa ja hyväksyttyä. Edeltäkävijät olivat siirtyneet jo aikoja sitten kuuntelemaan jotain muuta, jazzin tapauksessa rockia. Rock syrjäytti jazzin ja alkoi siirtyä valtavirtamusiikiksi joksikin aikaa, jazz jäi pienen, innokkaan alakulttuurin musiikiksi. Näin tullee käymään rockillekin.
Vain iskelmä tuntuu olevan ikuista.
Eihän sitä muut kuuntelekaan kuin aikuiset. Nuorison parissa kaikenlainen rockmusiikki on ihan out ja kalkkisten juttu.
Vähän tulee kuunneltua. Ei hirveästi. Millään festareilla en käy mutta kuulemma tämän genren osalta alkaa olemaan tommosta 40v+ tyyppiä siellä ja siitä syystä käytöshäiriöt yms on ihan minimissä. Aikuiset osaa käyttäytyä koska ovat tulleet kuuntelemaan hyvää musiikkia eivätkä aiheuttamaan ongelmia.
This is how I roll. A natural twenty every time.
Olemme noin 50 v. pariskunta ja edelleen mm. AC/DC soi :D
Ulkoinen habitus ei kovin metallinen ole :)
Musta ei koskaan tule niin aikuista (= kalkkista) että sortuisin jotain suomenkielistä iskelmäjollotusta kuuntelemaan.Se vasta onkin noloa.
Nimenomaan nuorethan eivät kuuntele metallia.
Mikäs hevi-vihaaja tänne palstalle on yhtäkkiä pölähtänyt? :D
Noh, minä kuuntelen metallia, koska koen maailman paskana ja epäreiluna paikkana. Aggressiot purkautuu hyvin, kun kuuntelee musiikkia, jonka tahdissa saa rähjätä pahan olon pihalle. Maailmassa n onneksi myös kaunista ja positiivista heviä, mutta tottumattoman korvaan sekin kuulostaa vihalta.