Miehet jotka valittavat friendzonesta
Miksi syytätte naisia siitä, että joudutte friendzonelle?
Me naiset emme ole ajatustenlukijoita. Mistä ihmeestä voisi tietää miehen olevan kiinnostunut, jos mies ei tee sitä mitenkään selväksi?
Itse olin pitänyt yhtä miestä kaverina, enkä tiennyt hänen tunteistaan hölkäsen pöläystä ennen kuin aloin seurustelemaan.
Ihan oikeasti. Mistä helvetistä mä olisin voinut tietää hänen olevan musta kiinnostunut, kun arkena lähinnä pelattiin cs:ää ja viikonloppuisin otettiin porukassa kaljaa. Mies oli vielä hyvännäköinen ja olisin voinut kuvitella suhteen hänen kanssaan, mutta koska hän ei koskaan tehnyt elettäkään osoittaakseen kiinnostustaan, ajattelin hänen pitävän minua vain kaverina. Hänen tunteensa selvisivät sitten kahden vuoden kaveruuden jälkeen, kun aloin seurustelemaan ja hän katkerana ilmoitti viestillä olleensa kiinnostunut musta eikä halua enää ikinä kuulla musta.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisihän naisten ymmärtää ettei miehiä kiinnosta oikeasti naistenkaa kaveeraa ellei homo ole.
No entä varatut miehet? Väitteesi ei pidä paikkaansa.
On olemassa paljon miehiä jotka näkevät naisessa muutakin kuin pelkän sukupuolen. Inhottava ajatus, että olisitte kaikki niin sukupuolivietin vietävissä, että mikään muu ei käy mielessä kuin seksi. Vajaata suorastaan.No näin se vaan on. Ei minua ainakaan kiinnosta naisissa muuta kuin seksi.
Osaatko sitten selittää, miksi minun miespuoliset kaverini haluavat olla minun ystäviäni. Heillä itsellään on kauniit ja seksikkäät vaimot. Minä olen lihava ja ruma. Silti he ihan omatoimisesti pyytävät minut kanssaan iltaa istumaan, keikoille jne. Vanhimmat miespuoliset ystäväni ovat ystäviäni jo 20 vuoden takaa. Kyllä heille varmasti siinä ajassa on selvinnyt, että seksi haetaan muualta ja minun kanssani puuhataan muuta. Olisiko sinulla tähän joku sopiva naisia halveksiva kommentti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat todella huonoja lukemaan kaverimiesten sanattomia viestejä tai jopa alitajuisesti torjuvat niitä, koska eivät pidä tyyppejä potentiaalisena kumppanina. Sitten itse tuskailevat mikseivät miehet ymmärrä heidän sanattomia viestejään ja tule iskemään.
Vain kokeneimmat ja karaistuneimmat miehet uskaltavat tehdä aloitteita. Tai sitten ne komeat jotka eivät saa kovin usein pakkeja. Tavallinen mies tekee aloitteen vasta kun on 100% varma naisen kiinnostuksesta.
Miten voi näyttää vihreää valoa ilman, että ottaa liian isoa riskiä ystävyyden pilaamisesta?
Riski on aina olemassa. Oletan että olet nainen ja kysyt neuvoa.
Yksi helppo tapa on kevyt fyysinen kontakti kun olette lähekkäin. Otat varovasti miestä kädestä kiinni ja katsot silmiin tai hakeudut hänen kainaloonsa. Miehen kehonkieli kertoo pitääkö hän läheisyydestä kanssasi vai ei. Jos mies kavahtaa tai vetäytyy niin voit jättää asian sikseen ja ohjata huomion vaikkapa keskustelulla muualle. Tämä ei tietysti toimi kaverisuhteenne on kovin fyysinen. Silloin pakko vaan jommankumman suoraan kysyä suullisesti tai viestin välityksellä.
Hmm. Ja kavahtaminen on selvä ei?
Mies josta tykkään haluaa olla vain kaveri. Onko mut nyt friendzonattu? On se niin väärin ettei jokainen kiva mies josta tykkään haluakaan suhdetta / seksiä kanssani, nyyh nyyh.
T. Sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisihän naisten ymmärtää ettei miehiä kiinnosta oikeasti naistenkaa kaveeraa ellei homo ole.
On olemassa paljon miehiä jotka näkevät naisessa muutakin kuin pelkän sukupuolen. Inhottava ajatus, että olisitte kaikki niin sukupuolivietin vietävissä, että mikään muu ei käy mielessä kuin seksi. Vajaata suorastaan.No näin se vaan on. Ei minua ainakaan kiinnosta naisissa muuta kuin seksi.
Pitää toivoa ettei yksikään nainen koskaan erehdy olemaan sinulle ystävällinen/seurustele kanssasi. Millainen ihminen pitää toista sukupuolta ainoastaan sukupuolielimen kantotelineenä? Onneksi tällä pallolla kulkee myös normaaleja ihania miehiä, joiden kanssa pitää hauskaa.
Ehkä hän tarkoitti seksuaalisuutta, se on aika paljon laajempi käsite.
Tuo koko friendzone on typerä käsite, joka on jonkun sellaisen keksimä, joka ei naisista mitään ymmärrä.
Ei ystävyys estä rakastumista millään lailla. Päin vastoin, itsekin olen naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa olin ensin kaveri. Olen ollut myös hyvin rakastunut hyvään ystävääni. Ja naisten kirjoissa ja romanttisissa elokuvissa, ainahan sankaritar päätyy yhteen juuri sen ystävämiehen kanssa.
Ihminen rakastuu kehen rakastuu. Todennäköisemmin sellaiseen, josta pitää myös ystävänä. Siksi paras tapa saada nainen rakastumaan, olla ensin pyyteettömästi naisen ystävä. Tämä on naiselle se paras tapa pariutua. Se karsii pois pelkät seksin perässä olijat, se karsii pois ne, joille kelpaa kuka tahansa kunhan on nainen, ja se karsii pois ne, jotka halveksivat naisia, eivätkä pidä naisten ystävyyttä kiinnostavana. Parhaiden ystävien liitto kestää.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat todella huonoja lukemaan kaverimiesten sanattomia viestejä tai jopa alitajuisesti torjuvat niitä, koska eivät pidä tyyppejä potentiaalisena kumppanina. Sitten itse tuskailevat mikseivät miehet ymmärrä heidän sanattomia viestejään ja tule iskemään.
Vain kokeneimmat ja karaistuneimmat miehet uskaltavat tehdä aloitteita. Tai sitten ne komeat jotka eivät saa kovin usein pakkeja. Tavallinen mies tekee aloitteen vasta kun on 100% varma naisen kiinnostuksesta.
Eli tavallinen mies ei ota mitään riskiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sitten selittää, miksi minun miespuoliset kaverini haluavat olla minun ystäviäni. Heillä itsellään on kauniit ja seksikkäät vaimot. Minä olen lihava ja ruma. Silti he ihan omatoimisesti pyytävät minut kanssaan iltaa istumaan, keikoille jne. Vanhimmat miespuoliset ystäväni ovat ystäviäni jo 20 vuoden takaa. Kyllä heille varmasti siinä ajassa on selvinnyt, että seksi haetaan muualta ja minun kanssani puuhataan muuta. Olisiko sinulla tähän joku sopiva naisia halveksiva kommentti?
Kuulut siihen erittäin harvinaiseen naisten joukkoon, jota pidetään ns. hyvänä jätkänä ja empattisena kuuntelijana. Miehistä on hauska viettää aikaa kanssasi ja vuodattaa parisuhteen epäkohtia, koska ajattelevat sinun naisena tarjoavan naisellisen näkökulman asiaan. Olen silti satavarma siitä, että vähintään yksi niistä kaverimiehistäsi olisi valmis sutaisemaan sinua jos tilanne olisi tarpeeksi selkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tavallinen mies ei ota mitään riskiä?
Ehkä joskus, mutta aika harvoin kuitenkin. Vai isketäänkö teitä naiset tavismiesten toimesta koko ajan missä liikuttekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei kiinnosta. Sä et tietääkseni ole kaikki maailman miehet.
Siis miten yleensäkään voi SUUTTUA siitä, että JOUTUU friendzonelle? Sehän antaa ymmärtää, että nainen olisi mukamas siirtänyt miehen romanttisesta/seksuaalisesta lähtöasetelmasta jonnekin muualle ilman, että mies on tehnyt mitään väärää. Mutta haloo, miehet eivät ole missään vaiheessa olleet automaattisesti jollakin romanttisella/seksuaalisella lähtöasemalla. Sellaista automaattista lähtöasetelmaa ei ole olemassakaan! Miehiä ei ole siirretty minnekään friendzonelle, koska he eivät ikinä ole olleetkaan missään sexzonella. Naisten ja miesten välinen lähtötilanne ei ole se, että nainen on aina valmis osoittamaan seksuaalista/romanttista mielenkiintoa, kunhan vain mies ei mokaa tilannetta. Naisten ja miesten lähtötilanne on se, että kaksi ihmistä kohtaa, tutustuvat ja ehkä joidenkin välille syntyy tuttavuutta, kaveruutta, ystävyyttä tai jotain seksuaalista/romanttisuuttakin. Tai sitten ei synny oikeastaan yhtään mitään. He vain kohtaavat ja erkanevat.
Ei saa käyttää hyväksi toisen tunteita tai kiinnostusta. Jos toinen loojali kuin koira, se ei ole tervettä. Silloin on pakko laittaa välit tylysti poikki.
Aloittajalta on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Valtaosa miesten friendzonelle joutumisesta ei johdu siitä, että mies ei tehnyt naiselle selväksi kiinnostustaan, vaan nimenomaan siitä että mies on tehnyt selväksi kiinnostumisensa, mutta nainen taas ei ole kiinnostunut.
Olen kerran kokenut 'friendzonettamisen': muutaman viikon tapailun jälkeen nainen lausui ne taikasanat "jospa me oltaiskin vain kavereita".
Oma veikkaukseni siitä, miksi nainen tarjoaa ystävyyttään tilalle, on se että nainen haluaa loiventaa järkytystä jonka mies siinä tilanteessa kokee. Mikä on sinänsä ihan sympaattisesti ajateltu, mutta harvoinpa varmaan kumpikaan tosissaan haluaa olla toiselle ystävä friendzonen jälkeen. Omallakin kohdalla tapailimme muutamia kertoja frienzonetuksen jälkeen, mutta sitten kerran nainen vain lakkasi vastaamasta viesteihini kuin seinään. Enkä tästä pahastunut lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Valtaosa miesten friendzonelle joutumisesta ei johdu siitä, että mies ei tehnyt naiselle selväksi kiinnostustaan, vaan nimenomaan siitä että mies on tehnyt selväksi kiinnostumisensa, mutta nainen taas ei ole kiinnostunut.
Olen kerran kokenut 'friendzonettamisen': muutaman viikon tapailun jälkeen nainen lausui ne taikasanat "jospa me oltaiskin vain kavereita".
Oma veikkaukseni siitä, miksi nainen tarjoaa ystävyyttään tilalle, on se että nainen haluaa loiventaa järkytystä jonka mies siinä tilanteessa kokee. Mikä on sinänsä ihan sympaattisesti ajateltu, mutta harvoinpa varmaan kumpikaan tosissaan haluaa olla toiselle ystävä friendzonen jälkeen. Omallakin kohdalla tapailimme muutamia kertoja frienzonetuksen jälkeen, mutta sitten kerran nainen vain lakkasi vastaamasta viesteihini kuin seinään. Enkä tästä pahastunut lainkaan.
Häh. Nuohan oli ihan normaalit ja tavanomaiset pakit. Tottakai pakit aina harmittaa, jos itse olisi halunnut enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Nämä friendzonesta valittavat ovat yleensä miehiä jotka ei näytä mitenkään kiinnostusta ja ovat vain perus kivoja ja sillä luulevat että pillua tippuu joka sormelle
Yleensä nämä miehet ovat näitä reppanoita, mutta toisaalta moni nainen käyttää tilannetta hyväkseen.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Ei saa käyttää hyväksi toisen tunteita tai kiinnostusta. Jos toinen loojali kuin koira, se ei ole tervettä. Silloin on pakko laittaa välit tylysti poikki.
Miten voi tietää toisen tunteista jos toinen ei niitä koskaan tuo esille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh. Nuohan oli ihan normaalit ja tavanomaiset pakit. Tottakai pakit aina harmittaa, jos itse olisi halunnut enemmän.
Väitinkö muuta? Pakkien jälkeen hän HALUSI OLLA KAVERINI eli friendzonetti minut.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Jos toinen tekee samoja palveluksia kuin poikaystävä, palveluksia joita ei tekisi miespuolisille kavereilleen, palveluksia joita et itse tekisi tyttökavereillesi. Jos suhteenne on yhtään intiimimpi kuin normaali kaveruus ollaan liian pitkällä.
Heteromiehen kanssa ei voi olla samanlaista ystävyyttä kuin esim. homoseksuaalisen miehen kanssa, jos on, niin ollaan liian pitkällä.
Eli, jos minä ystävystyn naisen kanssa. En halua kuulla hänen seksijutuistaan, enkä syvällisiä vuodatuksia hänen suhteistaan. Se ei tarkoita sitä, etteikö sen rajan voisi rikkoa heikolla hetkellä surun murtaessa. Ja tämä toimii myös päin vastoin, minä en kerro omista intiimeistä jutuistani hänelle. Jos mietitään kuinka monta vuotta meni, ennen kuin kehtasin kertoa miespuoliselle kaverilleni jotain arkoja aiheita, ja että en edelleenkään kerro ihan kaikkea, niin siitä voi saada osviittaa miten asioiden kuuluisi mennä... Mutta parisuhdetta muodostaessa haluaa rakentaa luottamusta nopeammin, ja siksi siihen liittyy usein myös intiimien asioiden jakamista, mies joka on auliisti jakamassa herkimmät asiansa ei näe sinua kaverina, mutta eri juttu jos hän tekee sen vuosien tuntemisen jälkeen henkisen kynnyksen ylittäen.
Kenelläkään ei ole ylenpalttisesti aikaa kavereilleen. Ei edes parhaalle kaverilleen. Mutta friedzone miehellä on aina aikaa sinulle, hän tekee sitä aikaa. Siitä sen huomaa. Ja sen huomaa myös siitä, että ajan kuluessa hän turhautuu enemmän ja enemmän.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Jos toinen tekee samoja palveluksia kuin poikaystävä, palveluksia joita ei tekisi miespuolisille kavereilleen, palveluksia joita et itse tekisi tyttökavereillesi. Jos suhteenne on yhtään intiimimpi kuin normaali kaveruus ollaan liian pitkällä.
Heteromiehen kanssa ei voi olla samanlaista ystävyyttä kuin esim. homoseksuaalisen miehen kanssa, jos on, niin ollaan liian pitkällä.
Eli, jos minä ystävystyn naisen kanssa. En halua kuulla hänen seksijutuistaan, enkä syvällisiä vuodatuksia hänen suhteistaan. Se ei tarkoita sitä, etteikö sen rajan voisi rikkoa heikolla hetkellä surun murtaessa. Ja tämä toimii myös päin vastoin, minä en kerro omista intiimeistä jutuistani hänelle. Jos mietitään kuinka monta vuotta meni, ennen kuin kehtasin kertoa miespuoliselle kaverilleni jotain arkoja aiheita, ja että en edelleenkään kerro ihan kaikkea, niin siitä voi saada osviittaa miten asioiden kuuluisi mennä... Mutta parisuhdetta muodostaessa haluaa rakentaa luottamusta nopeammin, ja siksi siihen liittyy usein myös intiimien asioiden jakamista, mies joka on auliisti jakamassa herkimmät asiansa ei näe sinua kaverina, mutta eri juttu jos hän tekee sen vuosien tuntemisen jälkeen henkisen kynnyksen ylittäen.
Kenelläkään ei ole ylenpalttisesti aikaa kavereilleen. Ei edes parhaalle kaverilleen. Mutta friedzone miehellä on aina aikaa sinulle, hän tekee sitä aikaa. Siitä sen huomaa. Ja sen huomaa myös siitä, että ajan kuluessa hän turhautuu enemmän ja enemmän.
Esimerkiksi mun tapauksessa tämä entinen kaverimies ei käyttäytynyt millään lailla eri tavalla kuin muut ystäväni. Mistä helvetistä mä olisin voinut tietää?
Ap
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Hohhoijaa. Et sä silti voi sälyttää sitä vastuuta ja turhautumista naisen niskoille, jos sulla on häntä kohtaan tunteita eikä hän tunne samoin. Jos toinen ei vastaa sun huomionosoituksiin niin mitäpä jos annat vaan asian olla, etkä enää kerro niitä yksityisasioitasi ja yritä saada pakolla syvempää suhdetta aikaiseksi kuin, mihin toinen osapuoli on valmis? Sun ei ole pakko roikkua siinä vieressä odottamassa turhaan huomiota. Yritä opetella käsittelemään sitä, että vaikka itse olet jostakusta kiinnostunut, niin hän ei välttämättä ole sinusta. Ei vaikka kuinka osoitat huomiota ja yrität syventää suhdetta. Niin se vain menee.
Pitää toivoa ettei yksikään nainen koskaan erehdy olemaan sinulle ystävällinen/seurustele kanssasi. Millainen ihminen pitää toista sukupuolta ainoastaan sukupuolielimen kantotelineenä? Onneksi tällä pallolla kulkee myös normaaleja ihania miehiä, joiden kanssa pitää hauskaa.