Miehet jotka valittavat friendzonesta
Miksi syytätte naisia siitä, että joudutte friendzonelle?
Me naiset emme ole ajatustenlukijoita. Mistä ihmeestä voisi tietää miehen olevan kiinnostunut, jos mies ei tee sitä mitenkään selväksi?
Itse olin pitänyt yhtä miestä kaverina, enkä tiennyt hänen tunteistaan hölkäsen pöläystä ennen kuin aloin seurustelemaan.
Ihan oikeasti. Mistä helvetistä mä olisin voinut tietää hänen olevan musta kiinnostunut, kun arkena lähinnä pelattiin cs:ää ja viikonloppuisin otettiin porukassa kaljaa. Mies oli vielä hyvännäköinen ja olisin voinut kuvitella suhteen hänen kanssaan, mutta koska hän ei koskaan tehnyt elettäkään osoittaakseen kiinnostustaan, ajattelin hänen pitävän minua vain kaverina. Hänen tunteensa selvisivät sitten kahden vuoden kaveruuden jälkeen, kun aloin seurustelemaan ja hän katkerana ilmoitti viestillä olleensa kiinnostunut musta eikä halua enää ikinä kuulla musta.
Kommentit (78)
Minunmielestä ei ole olemassa mitään friendzoneja. Ovat vain pettyneiden epätoivojen keksimä tekosyy sana.
Kenelläkään ei ole velvollisuutta seurustella toisenkanssa jos ei kiinnosta. Kenelläkään ei ole velvollisuutta olla toisenkanssa ystävä jos se tuntuu hankalalta.
Tuntuu että näillä zonettajilla on joku sukupuoli-tai sosiaalisuus kompleksi, kun pistävät toisen vastuule omasta teostaan, eivätkä itse tee asialle muuta, kun jäävät uikuttaen roikkumaan huonoon ihmis suhteeseen.
Itsekkin olen saanut miehiltä pakkeja, olen myös antanut itse. Osa taas ei vain ole kiinostunut. En minä silti yritä epätoivosesti heidän ajatustaan muuttaa minusta vaan hyväksyn asian ja jatkan eteenpäin elämää. En jää roikkumaan toisen lahkeisiin jos tilanne siltä tuntuu.
Olen jopa suoraan sanonut, että jos siltä tuntuu saa katkaista välit minun jos haluaa. Mieluummin katkasee ku jää oottaan jotain mitä en voi antaa. Silti jotkut jää roikkimaan ja uikuttamaan eikä asia muutu ennenkuin itse katkaisen sitten välit poikki, jonka jälkeen pahimmassa tapauksessa ollaankin siitä katkeria.
Friendzone on termi, jolla luuserit selittävät itselleen olevansa edes jotenkin erityisiä tai potentiaalisia ei-kiinnostuneen naisen silmissä eikä "vaan" kavereita.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Jos toinen tekee samoja palveluksia kuin poikaystävä, palveluksia joita ei tekisi miespuolisille kavereilleen, palveluksia joita et itse tekisi tyttökavereillesi. Jos suhteenne on yhtään intiimimpi kuin normaali kaveruus ollaan liian pitkällä. 
Avaatko vähän, että minkälaisia palveluksia mahdat tarkoittaa? Aloin vaan miettimään, että mitä palveluksia en tekisi tyttökavereilleni, niin ei tule mitään muuta mieleen kuin seksuaaliset palvelukset. Ja sellaisia sinä tuskin tarkoitit, koska ei kai naiset edes halua seksuaalista kanssakäymistä friendzonella olevien miesten kanssa. Eli mitä ei-seksuaalisia palveluksia sinä teet seurustelukumppanille, joita et ystävillesi tekisi?
Se on vaikea selittää. Mitä jos hieman kärjistän. Joku nainen saattaisi pyytää poikaystävää ostamaan kaupasta tampooneja, mutta tuskin miespuolista kaveria... paitsi sitä frienzonella olevaa kaveria, jota hän pitää täysin sukupuolettomana nenäliinanaan.
Hellyttävää tosiaan, että naiset yrittävät kiistää friendzone ilmiön vaikka jokainen mies pystyy lähes suorilta käsiltä nimeämään pari sellaista tapausta omasta lähipiiristä. Ehkä se on jonkinlainen psyykkinen suojamenetelmä, sillä olisihan se varmaan henkisesti aika raskasta tajuta, että lähes jokainen lähipiirin sopivissa ikäraameissa oleva mies olisi kiinnostunut läheisemmästä kanssakäymisestä jos siihen tulisi mahdollisuus.
"MiäsHenkilö" on tässä oikeilla jäljillä.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Jos toinen tekee samoja palveluksia kuin poikaystävä, palveluksia joita ei tekisi miespuolisille kavereilleen, palveluksia joita et itse tekisi tyttökavereillesi. Jos suhteenne on yhtään intiimimpi kuin normaali kaveruus ollaan liian pitkällä. 
Avaatko vähän, että minkälaisia palveluksia mahdat tarkoittaa? Aloin vaan miettimään, että mitä palveluksia en tekisi tyttökavereilleni, niin ei tule mitään muuta mieleen kuin seksuaaliset palvelukset. Ja sellaisia sinä tuskin tarkoitit, koska ei kai naiset edes halua seksuaalista kanssakäymistä friendzonella olevien miesten kanssa. Eli mitä ei-seksuaalisia palveluksia sinä teet seurustelukumppanille, joita et ystävillesi tekisi?
Se on vaikea selittää. Mitä jos hieman kärjistän. Joku nainen saattaisi pyytää poikaystävää ostamaan kaupasta tampooneja, mutta tuskin miespuolista kaveria... paitsi sitä frienzonella olevaa kaveria, jota hän pitää täysin sukupuolettomana nenäliinanaan.
Täh? Voisin aivan hyvin ostaa tamponeja ystävälleni jos hän niitä tarvitsee eikä itse pääse kauppaan! Olen ostanutkin, koska eihän ystävää pulaan jätetä. En toki varmaan ensisijaisesti miespuoliselta kaverilta kuukautissuojien ostoa pyytäisi, mutta pakkohan se olisi jos pakkotilanne on.
Mutta emme me naiset toinen toisillemmekaan kuukautissuojia huvikseen käydä ostelemassa, vaan autamme ystävää hädässä. En ainakaan itse poikaystävääkään pyytele huvikseni itselleni kuukautissuojia ostelemaan. Asia on eri sitten, kun ollaan vakiinnuttu, asutaan yhdessä ja muutenkin on muotoutunut jonkinlaiset ns. kauppavuorot.
Mutta siis oletetaan seuraava tilanne: minä istun kotona pieruverkkareissa vanha froteepyyhe housuihin tungettuna, koska menkat alkoi ja siteitä/tamponeja ei ole. Alan soittaa hädissäni ystäville, josko joku pystyisi ja ehtisi käydä mulle sidepaketin ensiavuksi ostamassa tai tuomassa omista varastoistaan yhden siteen, että pääsen itse kauppaan. Jos kukaan naispuolinen ystävä ei pysty siinä hädässä auttamaan, niin enkö saa miespuoliselta kaverilta apua edes pyytää, jotta hän ei luulisi minun olevan hänestä seksuaalisessa mielessä kiinnostunut? Vai saanko pyytää apua, mutta jos mies suostuu minua hätätilanteessa auttamaan, niin minun pitäisi kiitoksen sijasta pistää välit poikki, jotta hän ei kuvittelisi liikoja minun tunteistani?
Anteeksi mutta en tajua ollenkaan tällaista. Miksi ihmeessä pitäisi hädässä olevan kaverin auttamisesta tehdä tällaista draamaa? Ettekö te miehet sitten muka pysty auttamaan ystävää hädässä ilman että analysoitte jotain ihme piilomerkityksiä toisen avuntarpeen taustalla?
Vierailija kirjoitti:
Tuo koko friendzone on typerä käsite, joka on jonkun sellaisen keksimä, joka ei naisista mitään ymmärrä.
Ei ystävyys estä rakastumista millään lailla. Päin vastoin, itsekin olen naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa olin ensin kaveri. Olen ollut myös hyvin rakastunut hyvään ystävääni. Ja naisten kirjoissa ja romanttisissa elokuvissa, ainahan sankaritar päätyy yhteen juuri sen ystävämiehen kanssa.
Ihminen rakastuu kehen rakastuu. Todennäköisemmin sellaiseen, josta pitää myös ystävänä. Siksi paras tapa saada nainen rakastumaan, olla ensin pyyteettömästi naisen ystävä. Tämä on naiselle se paras tapa pariutua. Se karsii pois pelkät seksin perässä olijat, se karsii pois ne, joille kelpaa kuka tahansa kunhan on nainen, ja se karsii pois ne, jotka halveksivat naisia, eivätkä pidä naisten ystävyyttä kiinnostavana. Parhaiden ystävien liitto kestää.
Tämä. Niin paljon tämä.
Jos mies käyttää sanaa "friendzone", luikin pakoon. Koko termi antaa jotenkin ymmärtää, että kaikki miesten ja naisten välinen kanssakäyminen tarkoittaa automaattisesti muhinointia ja seurustelua, ja vain jotkut raukat julmasti tiputetaan tälle mystiselle kaverikehälle. Itse taas tutustun ihmisiin ihmisinä ja jotkut aivan harvat ja erityiset herättävät sen sukupuolisen kiinnostuksen. Ei ketään julmasti tyrkätä minnekään friendzonelle, vaan se kaverioletus on lähtökohta kaikessa tutustumisessani, kuten täällä joku jo mietiskelikin.
Mutta ehkä miehet sitten vain eivät pidä naisia ihmisinä, vaan olentoina, joilla on pelkästään seksuaalinen merkitys.
Minä en ollut varsinaisesti friendzonella koska nainen ei kiinnostanut minua enkä minä häntä seksuaalisesti, mutta tulimme muuten hyvin toimeen ja teimme kaikkea yhdessä - paitsi panimme.
Mutta auta armias kun eräiden opiskelijabileiden jälkimainingeissa menin panemaan yhtä naista, joka sattui olemaan laitoksella hänen lähipiiriään (uusi kaupunki, hänen uusi kaveripiiri josta en ollut vielä tavannut oikeastaan ketään) . Sen jälkeen ystävättäreni oli minusta todella mustis ja piti huolen etten hänen lähistöllään saanut mitään aikaiseksi naisten kanssa.
Ei ollut kerta eikä ensimmäinen kun hän pilasi esim baarijallitukseni. Aloitettuaan seurustelun hän silti tuli joskus baarissa nuhjaamaan siihen tyyliin että ikään kuin olisi naiseni. Koita siinä sitten saada yöseuraa kun toinen tulee suorastaan vittuilemaan vonkauksen kohteelle melkein cat-fightiin asti.
Loppujen lopuksi meni välit hänen lapsellisen käytöksensä vuoksi. Kunnon reilukerho, hän sai seurustella mutta minun olisi pitänyt olla "käytettävissä" kun hän tarvitsi mieskaveriseuraa eikä puhettakaan että minulla olisi saanut olla mitään naissäätämistä.
Jos olen kiinnostunut miehestä vain kaverina, niin mitä minä sillä tiedolla teen, että mies haluaisi olla enemmän kuin kaveri. Parempi kun pitää turpansa kiinni. Varsinkin jos olen alkanut jo seurustella jonkun toisen kanssa, niin miksi miehen pitäisi kertoa, että hänkin haluaisi seurustella minun kanssani. Eihän siihen voi sanoa muuta kuin että vai niin, voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Minä tutustun helposti uusiin miehiin. Lähtökohtaisesti he ovat minulle kaikki vain kavereita, eli se friend zone on se alkuasetus. En yritä edes ajatella heistä mitään muuta kuin että tuossa taas uusi kaveri. Jos mies haluaa minusta jotain muuta kuin pelkkää kaveruutta niin kyllä hänen pitää se hyvin suoraan tehdä selväksi. Minun kanssa ei joudu sinne friend zonelle, koska siellä ovat kaikki jo valmiiksi. Sieltä saattaa kyllä päästä pois :D jos osaa ilmaista kiinnostuksensa. Mutta minulla on ollut lapsesta saakka paljon poikia ja miehiä kavereina, niin uuteen mieheen tutustuminen ei ole mikään harvinainen juttu jossa pohtisi jotain ihastumisia tai parisuhteita...
Sama mulla! Tosin lapsena ei ollut poikia kavereina, paitsi pari sukulaispoikaa. Mutta miesten kanssa on helppoa kaverustua. Yleensäkin oletus on mulla aina kaveruus. Ja se on hyvä asia ja tärkeä.
Yleensä homma menee niin, että mies ilmoittaa heti alussa haluavansa seurustelusuhteen. Nainen puolestaan ilmoittaa, että hän haluaa pelkkää kaveruutta. Suhde jatkuu kaveruutena, mutta myöhemmin mies alkaa taas ehdotella seksiä ja seurustelua, ja pettyy, kun nainen ei halua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisihän naisten ymmärtää ettei miehiä kiinnosta oikeasti naistenkaa kaveeraa ellei homo ole.
No entä varatut miehet? Väitteesi ei pidä paikkaansa.
On olemassa paljon miehiä jotka näkevät naisessa muutakin kuin pelkän sukupuolen. Inhottava ajatus, että olisitte kaikki niin sukupuolivietin vietävissä, että mikään muu ei käy mielessä kuin seksi. Vajaata suorastaan.No näin se vaan on. Ei minua ainakaan kiinnosta naisissa muuta kuin seksi.
Onpa outoa. Et ole naisista ihmisinä kiinnostunut? Jos rumana pitämäsi nainen tulee jutteemaan, torjut hänet, koska luulet että "tuo hirviö yrittää iskeä mua, iik!!"
Vierailija kirjoitti:
Tuo koko friendzone on typerä käsite, joka on jonkun sellaisen keksimä, joka ei naisista mitään ymmärrä.
Ei ystävyys estä rakastumista millään lailla. Päin vastoin, itsekin olen naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa olin ensin kaveri. Olen ollut myös hyvin rakastunut hyvään ystävääni. Ja naisten kirjoissa ja romanttisissa elokuvissa, ainahan sankaritar päätyy yhteen juuri sen ystävämiehen kanssa.
Ihminen rakastuu kehen rakastuu. Todennäköisemmin sellaiseen, josta pitää myös ystävänä. Siksi paras tapa saada nainen rakastumaan, olla ensin pyyteettömästi naisen ystävä. Tämä on naiselle se paras tapa pariutua. Se karsii pois pelkät seksin perässä olijat, se karsii pois ne, joille kelpaa kuka tahansa kunhan on nainen, ja se karsii pois ne, jotka halveksivat naisia, eivätkä pidä naisten ystävyyttä kiinnostavana. Parhaiden ystävien liitto kestää.
Nimenomaan näin. Ystävyyshän on hyvä asia! Ei joku kakkosluokan juttu, jos ei saa seksiä. Jos ei ole ystävyyttä, itä jää jäljelle jos seksi loppuu vaikka sairauden takia?
Mitä enemmän AVta luen, sitä enemmän alan ajatella että oma tuttavapiirini on jotain erityistä. Yksi parhaista kavereista, juuri se ainut jonka kanssa puhun seksistä, on mies. Tuttavuutta takana yli kymmenen vuotta ja siihen väliin kuuluu pientä sutinaa joka oli ja meni. Toinen mieskaveri on sellainen jonka kanssa käydään paljon ulkona, välillä porukassa välillä kahdestaan. En ole mikään statuksen kohotus tai yritys saadaan muut naiset kilpailuasemiin vaan kumpikin yhteisestä sopimuksesta ajaa pois lähenteliät. Ja turha tulla selittämään että olisi kumpikaan kiinnostunut minusta. Ei ole.