Sekasyöjät: Mitä pahaa on "ituhippeydessä"?
Itse olen pyrkinyt vähentämään lihansyöntiä noin 90%, ja se on onnistunut hienosti. Olen itsestäni ylpeä, sillä olen omalta osaltani vaikuttanut elävien olentojen kohteluun ja maapallon tuhoutumisen hidastamiseen.
Mielestäni nämä ovat niin perustavanlaatuisesti tärkeitä asioita, ettei niiden eteen työskennelleellä pitäisi olla otsassaan mitään väheksyvää ituhippi-leimaa. Silti täällä näkee jatkuvasti vihamielisiä kommentteja vegaaneita kohtaan, aivan kuin he olisivat tehneet jotain pahaa! En käsitä.
Kommentit (24)
Ei mitään ja siksi normaalisti syövät eivät olekaan ideologiaan tyrkyttämässä teille.
Te olette niitä jotka koetta tarpeelliseksi vähän väliä (Kuten esim. tämä aloituksesi) tulla meille normaalisti syöville kertomaan, että olette ituhippejä.
Eihän siinä mitään pahaa ole, että ihminen nauttii ravinnokseen mitä haluaa. Se ärsyttää, että näillä toimilla ei ole ekosysteemin kannalta mitään merkitystä. Ihmisiä on jo liikaa, mutta sitä ei vielä täällä kohtuullisen raikkaassa lintukodossamme sisäistetä. Maailma hautaansa nilkuttaa ja minä aion tehdä lopun ikääni mitä mielin ja pystyn. Turha stressata sellaisista asioista, joista päättävät muut. En halua syödä kasvisruokaa ja raahata munamankelia mukanani. Se, mitä sinä teet, on sinun asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ja siksi normaalisti syövät eivät olekaan ideologiaan tyrkyttämässä teille.
Te olette niitä jotka koetta tarpeelliseksi vähän väliä (Kuten esim. tämä aloituksesi) tulla meille normaalisti syöville kertomaan, että olette ituhippejä.
En ole ituhippi, olen sekasyöjä, kuten aloituksesta käy ilmi. Asia vain pohdituttaa kovasti.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole ituhippi, olen sekasyöjä, kuten aloituksesta käy ilmi.
Et tietenkään ole ituhippi. Tosin jos olet palstaa koskaan seurannut niin et ole ihan ensimmäinen trolli joka väittää ettei ole asiaan liittyvä mutta ihan mielenkiinnosta kyselee.
Ei mitään, kunhan et tuputa aatetta muille, etkä oleta olevasi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pyrkinyt vähentämään lihansyöntiä noin 90%, ja se on onnistunut hienosti. Olen itsestäni ylpeä, sillä olen omalta osaltani vaikuttanut elävien olentojen kohteluun ja maapallon tuhoutumisen hidastamiseen.
Mielestäni nämä ovat niin perustavanlaatuisesti tärkeitä asioita, ettei niiden eteen työskennelleellä pitäisi olla otsassaan mitään väheksyvää ituhippi-leimaa. Silti täällä näkee jatkuvasti vihamielisiä kommentteja vegaaneita kohtaan, aivan kuin he olisivat tehneet jotain pahaa! En käsitä.
Ei mitään muuta kuin SAARNASI. Ei siis mitään tuota ruokaa kohtaan, tai että joku on vegaani. Vastustus ja vi_tutus on sitä kohtaan, että kun sinut tai jonkun vastaavan näkee, niin luennoit tuon yllä olevan saarnan joka kerta. Jos sinun kanssasi menee syömään tai juomaan jotain, saa taas tuon saarnan. Yleensä mulkoilun kera. Pahin on, kun yhdet (aikuiset!!!!) yökkäili toisen annoksen lihantuoksuille, vaikka olimme syömässä.
Mikä tekee sinusta ja laisistasi sellaisia, että katsotte oikeudeksenne luennoida ja opettaa koko ajan ympärillänne olevia? Kuin pahintakin uskonnollista fanaattisuutta ja jumalan sanan julistusta: sen on rasittavaa, siksi naamami näyttää, että minua vi_ttaa.
Voitaisiikon vain syödä ilman saarnaa? Jos muka ollaan kavereitakin?
Ituhippeydessä ei ole mitään pahaa. Sen tyrkyttäminen sen sijaan on parhaimmillaankin rasittavaa. MUTTA: sama koskee myös seka- ja ihan mitä tahansa muutakin ruokavaliota. Antaakaa hyvät ihmiset muiden syödä mitä haluaa ja syökää itse mitä haluatte (no, ehkä poislukien vauvapandat ja ihmiset...).
Jokainen söisi mistä tykkää eikä kenenkään tarvitsisi kuunnella paasausta. Kaikki olisivat voittajia! Enemmän maiskutusta, vähemmän paasausta!!!!
Lähes joka vastaus sanoo samaa: teidän fanaattinen saarnausmentaliteetti on se, joka rasittaa teissä.
Ei mitään. Minäkin syön lihaa vain vähän ja sekin on yleensä mahdollisimman eettisesti tuotettua. Tunnen paljon vegaaneja ja kasvissyöjiä (eläinsuojelutoiminnassa kun olen itsekin mukana), eikä kukaan heistä ole koskaan sanonut mitään mun kuullen kenellekään siitä, mitä muiden tulisi syödä.
Ainoa, joka on koskaan luennoinut mulle ja tuputtanut omaa ruokavaliotaan on itsensä gluteeniallergiseksi Google-diagnosoinut ihminen. Paasasi meille muille pöydässä (jotka söimme voileivät) gluteenin terveyshaitoista samalla kun veti pussillisen sipsejä itse lounaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään muuta kuin SAARNASI. Ei siis mitään tuota ruokaa kohtaan, tai että joku on vegaani. Vastustus ja vi_tutus on sitä kohtaan, että kun sinut tai jonkun vastaavan näkee, niin luennoit tuon yllä olevan saarnan joka kerta. Jos sinun kanssasi menee syömään tai juomaan jotain, saa taas tuon saarnan. Yleensä mulkoilun kera. Pahin on, kun yhdet (aikuiset!!!!) yökkäili toisen annoksen lihantuoksuille, vaikka olimme syömässä.
Mikä tekee sinusta ja laisistasi sellaisia, että katsotte oikeudeksenne luennoida ja opettaa koko ajan ympärillänne olevia? Kuin pahintakin uskonnollista fanaattisuutta ja jumalan sanan julistusta: sen on rasittavaa, siksi naamami näyttää, että minua vi_ttaa.
Oikeastiko olet joutunut kohtaamaan tuollaisia kasvissyöjiä arjessasi? Eipä sitten ihme, kun olet vihainen, jos et saa lounastasikaan rauhassa syödä :D Itse en ole tuollaista törkykäytöstä kohdannut kasvissyöjien/vegaaneiden taholta.
En halunnut luennoida, halusin tuoda esiin faktan ja ihmisten asenteiden välisen ristiriidan. Jostainhan se johtuu, että jo aloitukseni sai sinut noin vihaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Just tuo, että mainostat heti mitä minä "ituhippi" teen. Miten minä olen onnistunut. Itsekehu ylpeydestä ja siitä miten pelastat maailmaa syömällä mielestäsi oikein. Se itsensä paremmaksi tekeminen jollain aatteella on syyllistävä tapa paheksua muiden valintoja. "Olet huono, kun et tee kuten minä teen". "Sinä tuhoat". Voin kuitenkin olla satavarma, että kaapistasi löytyy keinokuituisia vaatteita, kenkiä, laukkuja, mattoja, verhoja, vuodevaatteita, tyynyjä, peittoja, jne. Maailman pelastamisesi kohdistuu vain yhteen kapeaan kategoriaan ja kaikki muu onkin mielestäsi luonnollista. Ole toki ylpeä, mutta ei sitä aatetta kannata hieroa kenenkään naamaan.
Tässä "kuituhipin" linkki sinulle maailman pelastamisesta. Aloitetaanko ensin siitä? Syömällä epäterveellistä, mutta biohajoavaa einestä tuhoan vain itseäni ja tuotan egologista kakkaa, sen sijaan, että käytän keinokuituja, jotka päätyvät näiden rakastamiesi eläinten ravinnoksi. Myös minun. En minäkään käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Antaakaa hyvät ihmiset muiden syödä mitä haluaa ja syökää itse mitä haluatte (no, ehkä poislukien vauvapandat ja ihmiset...).
Miksi poislukien vauvapandat, ai kun ne on sun lemppareita? Entä miksi poislukien ihmiset, miksi ihmiset on sitten tehty lihasta jos niitä ei ole tarkoitettu syötäväksi? XD
Muutenkin tuosta " on jokaisen oma asia mitä syö eikä se muille kuuluu" unohtuu aina yksi tekijä... Se jota syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tuo, että mainostat heti mitä minä "ituhippi" teen. Miten minä olen onnistunut. Itsekehu ylpeydestä ja siitä miten pelastat maailmaa syömällä mielestäsi oikein. Se itsensä paremmaksi tekeminen jollain aatteella on syyllistävä tapa paheksua muiden valintoja. "Olet huono, kun et tee kuten minä teen". "Sinä tuhoat". Voin kuitenkin olla satavarma, että kaapistasi löytyy keinokuituisia vaatteita, kenkiä, laukkuja, mattoja, verhoja, vuodevaatteita, tyynyjä, peittoja, jne. Maailman pelastamisesi kohdistuu vain yhteen kapeaan kategoriaan ja kaikki muu onkin mielestäsi luonnollista. Ole toki ylpeä, mutta ei sitä aatetta kannata hieroa kenenkään naamaan.
Tässä "kuituhipin" linkki sinulle maailman pelastamisesta. Aloitetaanko ensin siitä? Syömällä epäterveellistä, mutta biohajoavaa einestä tuhoan vain itseäni ja tuotan egologista kakkaa, sen sijaan, että käytän keinokuituja, jotka päätyvät näiden rakastamiesi eläinten ravinnoksi. Myös minun. En minäkään käsitä.
Siis sinua ärsyttää, jos joku kokee elävänsä nyt eettisemmin kuin ennen ja on siitä ylpeä? En ole tuonut ruokavaliotani kenellekään esille sen kummemmin, eikä tulisi mieleenikään puuttua muiden syömiseen, en ole idiootti.
Ja kyllä, syön edelleen jonkin verran lihaa, kaapistani löytyy epäeettisesti valmistettuja vaatteita jne. En koe olevani sinua parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ISyömällä epäterveellistä, mutta biohajoavaa einestä tuhoan vain itseäni ja tuotan egologista kakkaa, sen sijaan, että käytän keinokuituja, jotka päätyvät näiden rakastamiesi eläinten ravinnoksi. Myös minun.
Voi kulta pieni kun tuskin kukaan on kiinnostunut kuinka epäterveellisesti sinä syöt tai miten terveytesi laita on, tai kuinka nopeasti sinä tai sekasyöjät itseänne tuhoatte... Kyse on siitä, että niiden ELÄINTEN, joita syötte, kasvattaminen tuhoaa maapalloa. Eläintuotanto on syypäänä jopa 51 % päästöistä eikä sitä oikein kuituhippeily pelasta...
Mä tykkään järkyttää sekasyöjiä kehumalla heidän ruokiensa tuoksua. :D
Itse tuputan ideologiaani vasta, kun mulle tuputetaan sekasyönti-ideologiaa, vaikka en kyllä yleensä saa puheenvuoroa kovin usein. Ruokapöydässä en puhu enemmän siitä, miksen syö eläintuotteita, koska ne eivät ole ruokapöytäjuttuja. Usein juuri silloin tulee kysymyksiä tosin. Vastaan vain nopeasti, että ekologisuus on hyvä asia ja se siitä. Jokainen tekee omat valintansa, enkä mä niihin juuri voi vaikuttaa.
Tunnen vegaaneja, jotka olivat vegaaneja, kun itse vielä olin sekasyöjä. Kukaan heistä ei tuputtanut mitään. Enemmän hyvä ruoka saa ihmiset pohtimaan uudestaan ennakkokäsityksiään.
Kuulemma tosiaan pelkäävät, että vegaani on ylimielinen ja fanaattinen. Ehkä joku on, mutta sekasyöjiltäkin kuulee välillä vaikka mitä. No, elämässä on isompiakin murheita. Tämän asian takia ei kannata uhriutua sen kummemmin. Nautitaan vaan hyvästä ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Minäkin syön lihaa vain vähän ja sekin on yleensä mahdollisimman eettisesti tuotettua. Tunnen paljon vegaaneja ja kasvissyöjiä (eläinsuojelutoiminnassa kun olen itsekin mukana), eikä kukaan heistä ole koskaan sanonut mitään mun kuullen kenellekään siitä, mitä muiden tulisi syödä.
Ainoa, joka on koskaan luennoinut mulle ja tuputtanut omaa ruokavaliotaan on itsensä gluteeniallergiseksi Google-diagnosoinut ihminen. Paasasi meille muille pöydässä (jotka söimme voileivät) gluteenin terveyshaitoista samalla kun veti pussillisen sipsejä itse lounaaksi.
Gluteeni on monen suolistolle oikeesti aikamoista myrkkyä, sain ite kokea sen kantapään kautta... Mutta joo, tossahan on kyseessä oikeesti VAAN kunkin oma terveys ja siksi vähän hassu paasauksen kohde...
Ituhippeily on ihan jees. Oon sekasyöjä mutta syön paljon kasvisruokaa ja olen vähentänyt lihansyöntiä noin 50%. Tää on ihan kivaa. Vois vetää samoihin lukemiin kuin ap.
Olen sekasyöjä, mutta koitan vähentää lihan syömistä. Eli kasvisruoka on jees. Mutta jotkut "ituhipit" ja vegaanit ärsyttävät, kun sitä omaa maailmankatsomusta pitää tuputtaa ja ylistää ja jakaa joka tilanteessa. Mua ei kiinnosta mitä muut syö, eikä muita pitäisi kiinnostaa, mitä minä syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko olet joutunut kohtaamaan tuollaisia kasvissyöjiä arjessasi? Eipä sitten ihme, kun olet vihainen, jos et saa lounastasikaan rauhassa syödä :D Itse en ole tuollaista törkykäytöstä kohdannut kasvissyöjien/vegaaneiden taholta.
En halunnut luennoida, halusin tuoda esiin faktan ja ihmisten asenteiden välisen ristiriidan. Jostainhan se johtuu, että jo aloitukseni sai sinut noin vihaiseksi.
Vi_tutus ei ole sama kuin vihaisuus. Mistä päättelet, että otsikkosi sai minut vihaiseksi?
Et luennoi, vaan haluat tuoda esille faktoja. Huomaatko mitään ristiriitaa tässä? Ja vitonen vetoa, että jos sinun(kin) kanssasi menee syömään, niin sinun on pakko näitä faktoja nostaa esille.
Ei mitään, kunhan sitä ei tyrkytä muille ja jeesustele asialla. Yksi parhaista ystävistäni on vegaani, vieläpä asian suhteen yhdistysaktiivi ja eläinoikeusihminen. Mutta hänestä puuttuu nuo negatiiviset piirteet.