Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko tai oletko joskus tuntenut patologisen valehtelijan?

Vierailija
11.04.2017 |

Millainen hän oli, mistä asioista ja mitä kaikkea hän valehteli?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on sellainen. Tiedän esim että hän on pettänyt ja ollut jopa ystäviensä miesten kanssa ja silti ihan kauhistelee ääneen kieroja ihmisiä ja pettäjiä.

Vierailija
2/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tämänkaltaista on tullut vastaan.

Eroaa hätävalheesta taikka sellaisesta asioiden värittämisestä. Tai valheesta jonka on pakko kertoa itseään suojellakseen.

Pataloginen valehtelija uskoo jollakin lailla itse ne valheensa. Valehtelee jatkuvasti. Jää kiinni kyllä. Ei kuitenkaan tyhmä.

Sitten on todella taitavia valehtelijoita.

Ennen pitkään kuitenkin tulee lipsahdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Jotenkin ne valheet tulevat automaattisesti ilman sen kummenpaa miettimistä ihan älyttömistäkin asioista. Esim. joitko jo kahvin kysymykseen tulee aina vastattua että join. En välitä kahvista enkä halua sitä lisää ja sitä kuvittelee sen olevan vaivattomin tapa kieltäytyä. Mielipiteitäni en koskaan kerro avoimesti, myötäilen enemmistöä. Se on jotenkin turvallista.

Vierailija
4/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen patologinen valehtelija. Elämäni on silkkaa valhetta ollut todella kauan. En ole ylpeä, mutta en osaa muutakaan. Syytä ei olisi edes valehdella, mutta jostain syystä teen niin. Kukaan elämäni ihmisistä ei tiedä mikä minun "oikea" elämä on. Valehtelen asunnot, työt, ihmissuhteet, mielentilat, raha-asiat ja harrastukset. En tiedä miksi.

Olen käynyt ammattiauttajalla myös, mutta ei hyödytä, koska valehtelen sillekin.

Vierailija
5/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ystäväni valehtelee melkein mistä tahansa. Ehkä omituisin valhe oli se, kun hän soitti minulle ylioppilasjuhliaan edeltävällä viikolla ja sanoi saaneensa ylioppilaskirjoituksissaan arvosanoiksi kolme e:tä ja kaksi m:ää, ja päättötodistukseen pitkästä matikasta ysin. Kun menin viikonloppuna hänen ylioppilasjuhliinsa, siellä oli esillä hänen todistuksensa, jossa oli arvosanoina kaksi c:tä ja kolme b:tä, ja matikan arvosana oli 6. Omituisena pidin sitä siksi, että hän niin selvästi jäi kiinni.

Tämä ystävä ei tosin koskaan välitä siitä, jääkö hän kiinni valehtelusta vai ei. Jos hänelle asiasta sanoo, hän ei vastaa mitään, jatkaa vain juttujaan ihan kuin mitään ei olisi sanottukaan. Kummaa on se, että hän on muuten ihan mukava ihminen. En tiedä, miksi hän jatkuvasti valehtelee.

Erityisesti valheet tuntuvat pönkittävän hänen omaa asemaansa: hänen puheissaan ostokset muuttuvat kerta kerralta kalliimmiksi, hotellit hienommiksi jne. Lisäksi hän unohtaa valheensa ja saattaa tänään sanoa tavaran X maksaneen 300 euroa ja huomenna 900 euroa.