Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön - mitä olet tehnyt työllistymisen eteen tänä vuonna?

Vierailija
11.04.2017 |

Itse olen hakenut töitä joka päivä ja käyny tammikuusta lähtien 9 haastattelussa. 3 odotan vielä vastausta, maanantaina viimeisin ja vaikutti sille että töitä voisin saada. Työttömänä olen ollut kohta 5 kuukautta.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitää. Kerran kävin työkkärissä kun oli pakko. En mä edes halua töihin, ilmainen raha kelpaa kyllä.

Rahasta ei oo kyllä pulaa, mies on yrittäjä ja pärjää hyvin sillä saralla. Maksaa veroja ihan tarpeeksi ja työntekijätkin maksaa.

Mainitaan nyt vielä että olen tehnyt töitä melkein 30 vuotta, otan nyt vähän omiani pois.

Vierailija
22/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54 vuotias eukko. Hakenut lukuisiin paikkoihin, yhteenkään haastatteluun en ole päässyt. Tämä terveydenhoitoalalla, jossa pitäisi olla järkyttävä työvoimapula vanhustenhoitajista. ( Olen halveksittu lähihoitaja). Työvoimapula kuulemma pahenee väestön ikääntyessä. Alalle ei haluta ikäisiäni vanhuksia.

Olet kyllä ihan väärässä. Sun ikäinen ei ole mikään vanhus vaan vika on varmaan jossakin muussa. Lähihoitajia ei varmaan muualla halveksita kuin tällä palstalla ja yleensä he ovat niitä, jotka eivät päässeet pääsykokeista läpi.

Missä oikein asut, jos et pääse töihin? Meidän alalla ei ikä merkkaa, vaan kokemus, osaaminen ja riittävä kunto töihin. Ilmeisesti sulla joku noista sitten pielessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymisen eteen en ole tehnyt kauheasti mitään, tiesin saavani kesäksi töitä vain ilmottautumalla rekryyn. Työkkäri ei ole koko kolmen kuukauden aikana vastannut yhteenkään soittopyyntöön, ehdottanut työpaikkaa tai muutenkaan ole ollut kiinnostunut tekemisistäni. Sitä pakollista ansioluetteloa ei ole kukaan katsonut kertaakaan.

Olen hyödyntänyt työttömyysajan opiskelemalla avoimessa yliopistossa, liikkumalla ja matkustelemalla. Ensi viikolla takaisin työelämään ja syksyllä luultavimmin työttömäksi taas. AMK- tutkinto ja pätkätyö, sinänsä ihan kiva, mutta mitään suuria suunnitelmia on hieman hankala tällaisessa tilanteessa tehdä.

Vierailija
24/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää työtön, aloitan kk päästä työt. 6 kk ehdin olla työttömänä ja tänä vuonna hain ehkä 10 paikkaa ( viime vuoden yli 20 haun lisäksi ), kävin neljässä haastattelussa ja vihdoin tärppäsi. Olin myös kahdessa työllistämisprojektissa mukana... toinen oli ihan pohjanoteeraus, toisen kautta tuli jopa työtarjous, mikä tosin oli oman osaamisalueeni ulkopuolella. Olen todella onnellinen ja helpottunut että pääsen kohta töihin.

Vierailija
25/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtanut ammattia. Kuuden kuukauden koulutus,josta 3 kuukautta palkatonta työharjoittelua,takana

Vierailija
26/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin yhden hakemuksen ja töihin soitettiin saman tien.

Vierailija
27/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellut työkkärituella ja hakenut kesätöitä.

Vierailija
28/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Enkä aio tehdäkään.

Vierailija
29/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakenut kaikkia alani paikkoja ja nyt tärppäsi. Pääsin kahteen hakemaani paikkaan ja nyt pitääkin sitten päättää kumpaan menen. Työttömyys on melki tehnyt minut hulluksi. 4 kk sitä kestänyt.

Se on ihan totta, että alkaa tuijottaa liikaa itseään, etsimään  tekosyitä ja sairauksia. Löytää itsestään kaikki mahdolliset vaivat ja diagnoosit ja väsyy ja laiskistuu ja jopa sairastuu henkisesti.

En suosittele kenellekään!

Minulla taas on vointi parantunut työttömyyden ansiosta. En ole enää yhtä pahasti väsynyt ja iho ja hiuksetkin ovat paremmassa kunnossa 😁

Yhden työpaikkahakemuksen olen tehnyt t ja yhteen koulutukseen hakenut.

Olen keskittynyt tekemään niitä asioita joista nautin.

Olen päättänyt vaihtaa alaa ja tehdä harrastuksestani työn. Jos sillä tienaa, niin hyvä. Jos sillä ei tienaa niin sitten ei tienaa mutta saapahan tehdä sellaista mistä nauttii

Vierailija
30/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakemuksen ja pääsin. Määräaikainen tosin, mutta todennäköisesti poikii lisää töitä.

Vierailija
31/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakenut töitä ja sainkin. Vuosi työttömyyttä takana. Ajattelin sanoa, että aina kannattaa olla aktiivinen ja positiivinen. Tämän paikan saaminen tuli vähän yllätyksenä enkä oikein edes ottanut koko jobia vakavasti (kunhan hain ja menin asenteella ei mitään menetettävää) mutta tähän mennessä tämä on ollut paras työpaikka ikinä. Toivotan kaikille oikein hyvää onnea työn saannissa ja haistatan paskat kaikille työttömien haukkujille. Ei se työttömyys mitään herkkua ole.

Vierailija
32/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laittanu työhakemuksia rekryfirmoille, yrityksiin ja hakemusten kautta. Oon käyny kolmessa työhaastattelussa ja ollu kolmessa puhelinhaastattelussa. Toivottavasti pian tärppäis. Oon ollu työttömänä lokakuusta.

Vierailija
33/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakenut n. 10 työpaikkaa, hakenut opiskelemaan, käynyt lyhytkoulutuksessa ja ilmoittauduin yrittäjyyskurssille. Kesäksi jos sais töitä, saa nähdä tällä sairaushistorian ja lastensaannin pätkäisemällä cv:llä. 2012 oli vielä edessä loistava tulevaisuus, nyt pelottaa että takana. 3 viikkoa varsinaista työttömyyttä sairausloman loputtua..

Vierailija
34/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Tehnyt keikkatöitä, mut ei niistä sen kummempaa irtoa. Nyt ei enää huvita nekään. Olen kyllästynyt siihen, että rahat viipyy eikö koskaan tiedä kuinka paljon rahaa on köyettävissä ja koska.

Vierailija
35/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen työpaikkoja te haette, joihin on 200 hakijaa ja yksi otetaan? Ei varmaan ihan oman alan, vai?

Mun alan työpaikkoihin voi olla jopa 500 hakijaa ja yksi saa paikan.

Mitkä työpaikat ovat sellaisia joihin ei ole satoja hakijoita?

Vierailija
36/60 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakenut töitä, ollut työllistämistoimenpiteessä, hakenut koulutukseen ja opiskellut sivutoimisesti. Tein cv-netin ja pari uutta visuaalista cv:tä. Ei mitään tulosta.

Vierailija
37/60 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä työllistyneillä kaikilla "hyvä cv" ja korkeakoulutus?

Vierailija
38/60 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä työllistyneillä kaikilla "hyvä cv" ja korkeakoulutus?

Ei mulla ainakaan ole kuin merkonomin tutkinto ja cv:ssäkin yhden kesätyön lisäksi vain koulun kautta käydyt harjoittelut, mutta siis juurikin hyvin suoritetun harjoittelun takia olin jäänyt mieleen ja sain sitten sen ansiosta työn :)

Vierailija
39/60 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakenut töitä arkisin. Hiihtoloman pidin vapaata. Muutama haastattelu ja yksi eteni palikkatesteihin. Siitä saattaa hyvässä lykyssä aueta paikka. Tunnelmat on vaihdelleet innostuksesta epätoivoon. Välillä tuntuu että olen oikeinkin hyvä pakkaus, joskus taas tuntuu etten osaa enkä kelpaa.

Minulla toivoa on pitänyt yllä, että koko ajan on jotakin hakemuksia meneillään. Kun tulee "valintamme ei ..." vastauksia, niin päivän parin päästä ne muut meneillään olevat ohittaa huonon tunnemyrskyn.

Yrittäkäähän jaksaa kollegat!

Vierailija
40/60 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänyt huolen, etten joudu töihin.