Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sormessa ja nenänpielessä, syyliä?

Vierailija
11.04.2017 |

Googlaustaitoni ovat pettäneet minut enkä pääse selville, onko minulla syyliä vai mitä. Joten tässä viimeinen yritys; av-palsta. Auttakaa kiltit jos osaatte!

Minulla on pitkään ollut yhdessä sormessa kaksi pientä ihomuutosta, joiden olen ajatellut olevan syyliä. Toinen on minimaalisen pieni ja toinen hiukan nuppineulan päätä pienempi. Tuo isompi on hiukan kohollaan. Kummassakin on ikään kuin suora reikä jonnekin syvemmälle, eli ulospäin nämä näyttävät punaisilta pisteiltä. Ihan kuin iho olisi noista kohdista läpinäkyvää, ja paljastavat jonkin ihonalaisen kerroksen.

Kävin kerran näyttämässä lääkärissä sormea, ja lääkäri veikkasi niitä syyliksi, vaikkei ollut koskaan aivan tällaisia nähnyt. Jatkotoimenpiteitä ei seurannut, joten jonkin ajan kuluttua yritin pyytää terveyskeskuksesta jäädytyshoitoa, mutta sitä ei ole mahdollista nykyään enää saada (onpa hienoa). Yksityiselle ei olisi liiemmin varaa mennä, jäädytyskään kun ei ole välttämättä yhden kerran juttu.

Nyt alkaa näyttää siltä, että tällainen minimaalisen pieni muutos on tulossa myös nenänpieleen. Sitä en sentään kestäisi, jos saan oikeasti syylän NENÄÄN! Epäilen, että kasvoja pestessä se on sormista tarttunut, jos on sama juttu kyseessä.

Nyt siis apua, osaako kukaan sanoa onko tällainen läpinäkyvä reikä ihossa syylä, ja jos on niin millainen nimeltään? En ole löytänyt mitään läheskään saman näköistä netin syövereistä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh, eikö julkisella hoideta syyliäkään enää? Tosi törkeää! Menee vuosia ennen kuin lähtevät itsestään.

Vierailija
2/4 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäädytytin kolme vuotta sitten jotain kymmenisen syylää sormista yksityisellä. Ei se maksanu ku satasen ja yks kerta riitti. Julkinen terveydenhuolto ei niille tosiaan mitään tee. Suosittelevat vain teippileikkiä ja sitä mihinkään tehoamatonta valkoista tököttiä. Kai nuo joillain toimii, mutta itse väsyin vuoden kokeilujen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä linkissä on tietoa syylistä:

http://www.shytobuy.fi/syylat.html

http://simphealth.com/fi/pages/1656814

Jälkimmäisen linkin tekti on hieman kökköä, mutta linkissä on valokuvia eri tyyppisistä syylistä, jotka voi auttaa ap:ta tunnistamaan jos hänellä on jotain noista.

Vierailija
4/4 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäädytytin kolme vuotta sitten jotain kymmenisen syylää sormista yksityisellä. Ei se maksanu ku satasen ja yks kerta riitti. Julkinen terveydenhuolto ei niille tosiaan mitään tee. Suosittelevat vain teippileikkiä ja sitä mihinkään tehoamatonta valkoista tököttiä. Kai nuo joillain toimii, mutta itse väsyin vuoden kokeilujen jälkeen.

Onko tämä taas jotain naurettavaa säästöä, ettei hoideta? Eivät syylät vaarallisia ole ei, mutta jos niitä ei pääse hoidattamaan pois niin hetken päästä niitä on sitten kaikilla, ne kun tuppaavat leviämään.