Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo kuusi vuotta yhdessä ja mies ei vieläkään vie minua lomalla kotimaahansa :(

Vierailija
11.04.2017 |

Mies menee kolmeksi viikoksi tapaamaan perhettään muttavei ota minua mukaan. Yhdessä mennään Espanjaan bailaamaan kaverien kanssa.

Suoraan sanoen haluisin mueluummin Englantiin sukuloimaan kuin jossain lad-porukassa Benidormiin (ihan oikeasti käydään siellä joka kesä)

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Eihän koko jutussa ole mitään järkeä. Selvä se, että hänellå on toinen nainen ja perhe. On ihme jos sinulle ei ole vielä tullut tämä mieleen. Matkusta ihmeessä perässä.

Tälle ajatukselle en voi kyllä muuta kuin nauraa, sori vaan! Miten miehellä voisi olla nainen tai perhe toisessa maassa, kun käy siellä kaksi tai kolme viikkoa kesällä ja jouluna muutaman päivän? Työ ja koti on Suomessa ja avopuoliso eli minä.

Ap

voi kuule.. hämmästyisit mihin tilanteisiin mu**ku miehen johdattaa ja kuinka on naista joka satamassa oottamassa ja kummastelemassa =D jättäsin jätkän jos ei vie kotiinsa heti näytille. Sehän pelaa sun 0-100.

Vierailija
122/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikista kommenteista! Täytyy kysyä mieheltä ihan tosissaan kunhan tulee taas kotiin ja vietetään pääsiäistä yhdessä. Olen toki kysellyt paljonkin perheetä ja mies on puhunut ihan itsekin lapsuudestaan yms.

Mutta mitään sen ihmeempää suunnitelmaa ei ole ollut esim kutsua heitä tänne Suomeen. Talvella on kuulemma kylmää ja kesällä hyttysiä ja jotenkin olen saanut kuvan ettei äiti ja veli ole kovinkaan kiinnostuneita Suomesta. Se vähän tekee surulliseksi, erityisesti kun en yhtään tiedä mitä mies on edes Suomesta tai minusta kertonut. Kyllä minä ainakin olisin kiinnostunut tapaamaan poikani avopuolison.

Uudessa Seelannissa en tosiaan käynyt, mikä vähän harmittaa. Minulla olisi jopa ollut vuodeksi rahoitus jatko-opiskeluun tiedossa (itse hommasin) mutta se kaatui sitten lupa-asioihin. Miehen ollessa Uudessa Seelannissa ei siis nähty yli 18 kuukauteen ja olihan se aika raskasta, kun ikävä oli kova.

Minusta on ihan tavallista, että myös keskiluokkaiset britit lomailevat Espanjan rantakohteissa. He eivät ole sillä lailla kiinnostuneita vieraista maista ja kulttuureista. Keskiluokka asuu tietysti eri hotelleissa kuin duunarit. Ap

Espanjan rantakohteissa kyllä, mutta tuo Benidorm on kyllä Briteissä niin junttiuden symboli kaikilla tavoilla, ettei sinne keskiluokkainen mene, eikä ainakaan sellainen, joka on vähääkään luokkatietoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole yhteydessä miehen äitiin ja veljeen :D, ovatko fb.ssä tai saisitko muuta kautta yhteyden ?Yllätä miehesi kertalaakista , että hei juttelin justiinsa äitis kanssa, että mennään kesällä sinne yhdessä..

Eivät oke fb:ssä eikä miehenikään ole. Eivät ole kovin kiinnostuneita tietotekniikasta.

Eikä minulla ole heidän yhteystietoja, nimet tiedän, osoitteita en. Ap[/quote

Oletko ikinä edes puhunut heidän kanssaan? Onko nämä ihmiset edes olemassa?

Äitiä en ole tavannut enkä puhunut hänen kanssaan. Veljen tapasin kerran neljä vuotta sitten lomamatkalla Turkissa. Oltiin eri kaupungeissa mutta vietettiin yksi päivä rannalla yhdessä. Silloinkin porukkaa oli niin paljon,, ettei siinä oikein juttelemaan päässyt. Ap

Hei olisit heti sanonut että ihan näit "veljen".... mmmmh no nythän seki melkein näki sut. oih naimisiin meette heti huomenna... kun veli on näin siunannut suhteen.. kyllä Porvoossa vaan osataan.

Vierailija
124/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten paljon olette keskustelleet miehesi tukevaisuudesta? Töiden, ammattien ja urien tekemisestä ja yhteensovittamisesta? Onko ollut puhetta avioliitosta? Onko teillä yhteisiä suunnitelmia siitä missä maassa tulette asumaan tai esim avioliiton tai lasten suhteen? Näettekö yhteisen tulevaisuutenne Suomessa vai Englannissa?

Kyllä meidän tulevaisuus on muualla kuin Suomessa, varmaan jossain englanninkielisessä maassa, mieluiten tietenkin Britanniassa. Vaikka kyllä Australia ja Uusi Seelanti sopisi hyvin. Olen siis filologi (englanti ja saksa) ja töitä varmaan löytyy omalta alalta.

Ap

Vierailija
125/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikista kommenteista! Täytyy kysyä mieheltä ihan tosissaan kunhan tulee taas kotiin ja vietetään pääsiäistä yhdessä. Olen toki kysellyt paljonkin perheetä ja mies on puhunut ihan itsekin lapsuudestaan yms.

Mutta mitään sen ihmeempää suunnitelmaa ei ole ollut esim kutsua heitä tänne Suomeen. Talvella on kuulemma kylmää ja kesällä hyttysiä ja jotenkin olen saanut kuvan ettei äiti ja veli ole kovinkaan kiinnostuneita Suomesta. Se vähän tekee surulliseksi, erityisesti kun en yhtään tiedä mitä mies on edes Suomesta tai minusta kertonut. Kyllä minä ainakin olisin kiinnostunut tapaamaan poikani avopuolison.

Uudessa Seelannissa en tosiaan käynyt, mikä vähän harmittaa. Minulla olisi jopa ollut vuodeksi rahoitus jatko-opiskeluun tiedossa (itse hommasin) mutta se kaatui sitten lupa-asioihin. Miehen ollessa Uudessa Seelannissa ei siis nähty yli 18 kuukauteen ja olihan se aika raskasta, kun ikävä oli kova.

Minusta on ihan tavallista, että myös keskiluokkaiset britit lomailevat Espanjan rantakohteissa. He eivät ole sillä lailla kiinnostuneita vieraista maista ja kulttuureista. Keskiluokka asuu tietysti eri hotelleissa kuin duunarit. Ap

Siis missä se mies taas on käymässä ilman sinua? Oletkohan oikeasti ymmärtänyt teidän kevyen tapailusuhteen jotenkin väärin ja turhaan kuvittelet että teillä olisi yhteinen tulevaisuus? Onko mies edes koskaan puhunut sinulle tässä viiden vuoden aikana tulevaisuudesta tai perheenperustamisesta?

Oletpas sinä hyökkäävä! Mies on käymässä Prahassa auttamassa yhden kaverin baarissa, koska siellä on pääsiäissesonki, paljon brittejä lomailee pitkän viikonlopun Prahassa. ap

Vierailija
126/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinun omistama kämppä jossa asutte?

Vuokrakämppä on. Asuin tässä jo aikaisemmin ja mies sitten muutti tähän kimppakämpästä, jossa asui ennen. Ap

Vierailija
127/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole yhteydessä miehen äitiin ja veljeen :D, ovatko fb.ssä tai saisitko muuta kautta yhteyden ?Yllätä miehesi kertalaakista , että hei juttelin justiinsa äitis kanssa, että mennään kesällä sinne yhdessä..

Eivät oke fb:ssä eikä miehenikään ole. Eivät ole kovin kiinnostuneita tietotekniikasta.

Äitiä en ole tavannut enkä puhunut hänen kanssaan. Veljen tapasin kerran neljä vuotta sitten lomamatkalla Turkissa. Oltiin eri kaupungeissa mutta vietettiin yksi päivä rannalla yhdessä. Silloinkin porukkaa oli niin paljon,, ettei siinä oikein juttelemaan päässyt. Ap

Hei olisit heti sanonut että ihan näit "veljen".... mmmmh no nythän seki melkein näki sut. oih naimisiin meette heti huomenna... kun veli on näin siunannut suhteen.. kyllä Porvoossa vaan osataan.

Niin, näin miehen veljen. Entä sitten? Ei siinä paljoa juttelemaan päässyt, paljon porukkaa rannalla eikä meitä mitenkään erityisesti "esitelty" tms. Ap

Vierailija
128/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei ap ole sukuaan ja kavereitaan esitellyt niin mitäpä sitten mieskään. Ei ainakaan maininnut, että näin olisi tapahtunut. Kun täällä pääsääntöisesti ovat asuilleet olisi ihan normaalia olla enemmän tai vähemmän tekemisissä ap:n läheisten kanssa ja nämä olisivat ko. asiasta tasan tarkkaan maininneet tai jopa huolestuneet jo aika päiviä sitten.

Mitähän satuilua nyt pukkaa vastaukseksi? :p

Olen esitellyt perheeni ja kaikki minun ystäväni pyörivät näissä samoissa expat-piireissä, joissa mekin tavattiin. Ap

Vierailija
129/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut suomalaisen mieheni kanssa 3 vuotta enkä ole nähnyt hänen sisaruksiaan. Mies ei vain ole hirveän perhekeskeinen, on käynyt pari kertaa siskonsa tai veljensä luona suhteen aikana mutta ei ole kutsunut mua mukaan enkä ole itse ängennyt. Tän palstan ihmisten mukaan ilmeisesti hänellä on siskonsa tai veljensä luona vaimo.

Sinuna ap jättäisin näiden kotkien kommentit omaan arvoonsa ja vaan kysyisin mieheltä ihan suoraan että susta olis kiva mennä käymään Briteissä ja samalla tavata miehen perhe ja jos mies sanoo että ei nyt niin kysyt vain neutraalisti että "why not?".

Niin no ehkä siellä ei ole vaimoa, mutta ei siellä ole sinuakaan. Oma kokemukseni on pitkissä suhteissa että mut on ensitilassa viety sisaruksia tapaamaan.. jopa enen kuin vanhempia... aina. Miettisin sinuna vakavasti suhteesi tilaa.

Vierailija
130/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, näin miehen veljen. Entä sitten? Ei siinä paljoa juttelemaan päässyt, paljon porukkaa rannalla eikä meitä mitenkään erityisesti "esitelty" tms. Ap

Ei tunnu miehellä olevan mitään perhearvoja, jos ei edes kaljalla käy yhdessä kun veljensä näkee. Eiköhän tämä kerro jo miksei sinua esitellä. Miehen perhe ei ilmeisesti pidä yhttä lainkaan.

Vierailija
131/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyylä sul on helvet*n pitkät piuhat siis veli oli sun kanssa samassa paikassa ja sua ei esitelty sille ja te ette puhuneet toisillenne =D ja sää mietit että mitäh ihmettä... Mä oisin jo tossa tilanteessa lopettanu suhteen aika päiviä sitten. Selvää ny että akkaa on joka satamassa.

Vierailija
132/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei ap ole sukuaan ja kavereitaan esitellyt niin mitäpä sitten mieskään. Ei ainakaan maininnut, että näin olisi tapahtunut. Kun täällä pääsääntöisesti ovat asuilleet olisi ihan normaalia olla enemmän tai vähemmän tekemisissä ap:n läheisten kanssa ja nämä olisivat ko. asiasta tasan tarkkaan maininneet tai jopa huolestuneet jo aika päiviä sitten.

Olen esitellyt perheeni ja kaikki minun ystäväni pyörivät näissä samoissa expat-piireissä, joissa mekin tavattiin. Ap

Oletko oikeasti viihtynyt siinä jengissä? Minä vieroitin mieheni siitä per heti. Pelkkää narinaa Suomesta ja ajelehtimista ilman aikeita asettua aloilleen minnekään.

Vierailija
133/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu miehellä olevan mitään perhearvoja, jos ei edes kaljalla käy yhdessä kun veljensä näkee. Eiköhän tämä kerro jo miksei sinua esitellä. Miehen perhe ei ilmeisesti pidä yhttä lainkaan.

Tai sitten pitää yhtä mutta ilman ap:ta ;)

Mies tapaa veljensä lomamatkalla mutta ei esittele avopuolisoaan tälle. Miten yksinkertainen oikein olet, ap?

Vierailija
134/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasitteko siis Suomessa vai ulkomailla? Mikä oli miehen alkuperäinen syy muuttaa Suomeen?

Vierailija
135/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Eihän koko jutussa ole mitään järkeä. Selvä se, että hänellå on toinen nainen ja perhe. On ihme jos sinulle ei ole vielä tullut tämä mieleen. Matkusta ihmeessä perässä.

Tälle ajatukselle en voi kyllä muuta kuin nauraa, sori vaan! Miten miehellä voisi olla nainen tai perhe toisessa maassa, kun käy siellä kaksi tai kolme viikkoa kesällä ja jouluna muutaman päivän? Työ ja koti on Suomessa ja avopuoliso eli minä.

Ap

voi kuule.. hämmästyisit mihin tilanteisiin mu**ku miehen johdattaa ja kuinka on naista joka satamassa oottamassa ja kummastelemassa =D jättäsin jätkän jos ei vie kotiinsa heti näytille. Sehän pelaa sun 0-100.

Komppaan tätä kommentoijaa! :D Yllättäviin tilanteisiin voi miehet joutua "ihan vahingossa ja tahtomattaan". Jollei siellä ole vähintään eksää lapsilauman kanssa, jota se käy moikkaamassa, niin ihmettelen! Mitään muuta syytä siinä ei voi olla!

Oma eksäni - siis mies - meni samaan lankaan aikoinaan yhden naisen kanssa, joka opiskeli Puolassa. Sinne ei missään tapauksessa saanut mennä, koska *lauma tekosyitä*. Nainen kävi ja oleskeli hänen luonaan kaksi viikkoa puolessa vuodessa, muun aikaa he pitivät yhteyttä netissä. Kun aloimme eksäni kanssa seurustelemaan tuon jutun päätteeksi (se ei periaatteessa päättynyt edes ikinä, vaan heillä oli jotain hämärää yhteydenpitoa kaiken aikaa), ja kuuntelin selitystä miten he näkivät vain kaksi viikkoa puolessa vuodessa niin kysyin oliko sillä toinen mies. Eks joutui lopulta pitkin hampain myöntämään, että oli, mutta ei myöntänyt tajunneensa sitä vasta kun selvitin miten omituiselta hänen eksänsä touhut kuullostivat. Tuli muuten vaalien aikaan mieleen tämäkin kun näin vihreiden edustajana tämän neitosen mainoksineen ja insta jostain syystä kauppaa sitä mulle alituisesti seurattavaksi. Tietääkö kukaan miksi, koska en ole edes eksäni kanssa tekemisissä siellä saati missään muuallakaan..? :D  

Vierailija
136/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eks teki aikoinaan niin, että tuli töistä kotiin, istui kahvilla hetken ja lähti sen jälkeen aina saman kaverin kanssa kahville. Kysyin, voinko tulla mukaan, mutta kuulemma en. Ja voi miten kohteliaan suloisella LÄSSYTYKSELLÄ se tuli, kun mies kenkiä jalkaansa vetäessään sanoi "Joku toinen kerta lässytilässyti". Olin että koska tää toinen kerta tulee oikein, sillä en hirveän kauaa odottele. Aina se lähti näille reissuilleen, ja tuli takaisin iltamyöhällä. Ei tarvinnut olla einstein tajutakseen, että toinen nainenhan sillä oli :D 

Vierailija
137/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti viihtynyt siinä jengissä? Minä vieroitin mieheni siitä per heti. Pelkkää narinaa Suomesta ja ajelehtimista ilman aikeita asettua aloilleen minnekään.

Sorry, en kyllä tunnista meidän kavereita tuosta ollenkaan. Tosiasia on se, että monilla ulkkareilla on vaikea kotoutua Suomeen, koska täällä on sellainen kyräilymentaliteetti ja juuri kukaan suomalainen ei osaa niin hyvin englantia, että esim britit viitsisi heidän kanssa jutella. Ap

Vierailija
138/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry, en kyllä tunnista meidän kavereita tuosta ollenkaan. Tosiasia on se, että monilla ulkkareilla on vaikea kotoutua Suomeen, koska täällä on sellainen kyräilymentaliteetti ja juuri kukaan suomalainen ei osaa niin hyvin englantia, että esim britit viitsisi heidän kanssa jutella. Ap

Sit te kuljette väärissä piireissä, koska esim meidän kaveripoppoossa tosi moni puhuu sujuvasti englantia ja ottaa kaikki ulkomaalaiset vastaan avosylin jotka vain vaivautuvat itse käyttäytymään.:) 

Vierailija
139/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeahan se on arvioida muiden kielitaitoa, tuo expat -porukka pyörii pienessä piirissä keskenään, anglot ja wanna-be anglofinskit. Oma anglomieheni on pyrkinyt oppimaan suomen kielen, on silloin reilumpaa kaikille.

Vierailija
140/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nyt puolustuskannalla. Pysähdy hetkeksi ja mieti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän