Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo kuusi vuotta yhdessä ja mies ei vieläkään vie minua lomalla kotimaahansa :(

Vierailija
11.04.2017 |

Mies menee kolmeksi viikoksi tapaamaan perhettään muttavei ota minua mukaan. Yhdessä mennään Espanjaan bailaamaan kaverien kanssa.

Suoraan sanoen haluisin mueluummin Englantiin sukuloimaan kuin jossain lad-porukassa Benidormiin (ihan oikeasti käydään siellä joka kesä)

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainittujen ennakkoluuloisen tai alkoholisti/mielenterveysongelmaisen perheen lisäksi (keskiluokkaiset eivät tykkää huudella tällaisista asioista, ehkä jopa vähemmän kuin Suomessa) on mahdollista että miehellä on nuoruudessa saatu lapsi. Se on yllättävän yleistä ko maassa, joskin hieman luokkasidonnaista. Duunarimiehillä tuntuu siinä maassa olevan kaikilla ensimmäiset lapset saatu 18 vuotiaana, joskaan se parisuhde ei välttämättä kestä.

Vierailija
82/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aivan täyttä typeryyttä olla kysymättä asiasta tarkemmin vain siksi, että britti ottaisi sen loukkaavana.

Selitys voi oikeasti olla hyvin yksinkertainen, ehkä mies häpeää kotiolojaan/vanhempiaan tms. Kuinka usein ovat ylipäätään yhteydessä? Lisäksi, itse en mieluusti raahaa omaa poikaystävääni lomalle Suomeen, sillä haluan viettää aikaa ystävieni kanssa. Siinä on vaikea vaihtaa syvällisempiä kuulumisia, kun toinen istuu ja kuuntelee vieressä. Ei sitä poikaystävää viitsi mihinkään kotiinkaan jättää homehtumaan kun itse lähden sosiaalisoitumaan.

Eihän sem tarvitse edes hävetä. Huonot tai vaikeat välit vanhempiin riittävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet katsonut joskus komediasarjaa Shameless niin tiedät millaista porukkaa voi pahimmillaan ko maassa olla... Sellaisille ei ehkä niinkään halua esitellä naisystäväänsä. Tosin, jos äiti on oikeasti opettaja, niin kyse tuskin on ihan vastaavasta, mutta muita ongelmia voi kyllä olla. Pahimmillaan britit on äärimmäisen vaiteliaita "yksityisistä" asioistaan, eräälle työkaverilleni Englannissa selvisi vasta viisikymppisenä että hänen äidillään oli ollut sisko, joka oli kuollut jotenkin epämääräisesti.

Vierailija
84/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehen kotiolot ovat vähän surkeammat kuin on antanut ymmärtää, eikä halua särkeä sun mielikuvaasi hänestä. Englantilaisuudella on helposti positiivinen kaiku Suomessa, iltapäiväteetä, kartanoita ja moitteetonta englantia, mutta jospa miehen perhe onkin pahemman luokan juntteja ja eikä se halua viedä sua sinne sen takia?

Olen lukenut yliopistossa englantilaista filologiaa ja asunut Britanniassa moneen otteeseen. Päinvastoin mua juuri kiinnostaisikin sellainen brittiläineb työväenluokkaisuus. Miehen perhe on kyllä hyvin keskiluokkaista, äiti on opettaja, veli kait kirjanpitäjä tms.

Ap

Miehen perhe on hyvin keskiluokkaista mutta mies lomailee joka kesä Benidormissa?

Joku tässä ei nyt ihan täsmää.

Vierailija
85/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies häpeää sinun suomalaisuutta. Valitettavasti brittiläisen ylä- ja keskiluokan mielestä Suomi on jokin Venäjän maakunta, jossa puhutaan jotain outoa ei-eurooppalaista kieltä ja ihmiset on vinosilmiä. Siis britithän on oikeesti pahimpia rasisteja.

Mulla on yksi tuttu englantilaispoika täällä Suomessa, jonka vanhemmat koko ajan kyselee, että olethan sinä vaan kansainvälisten kanssa tekemisissä vapaa-ajalla etkä suomalaisten.

Miehesi hengaa sun kanssa Suomessa, mutta ottaa kyllä indo-eurooppalaisen vaimon sitten aikanaan.

En nyt tiedä, olenko kaikesta samaa mieltä (brittien rasistisuudesta ym.), mutta se on kyllä totta, että briteissä Suomea pidetään aika yleisesti jonan Itä-Euroopan maana, eikä "länsimaihin" kuuluvana.

En kyllä huomannut mitään tuollaista kun asuin Englannissa muutaman vuoden.

Kyllä useimmat ainakin vähän sivistyneemmät tuntuvat tietävän Suomen hyvänä turvallisena Pohjoismaana.

Vierailija
86/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon englantilaisia (ja brittiläisiä) ystäviä ja tuttavia, ja heidän mielestään Englanti on lähinnä hävettävä ja takapajuinen kehitysmaa verrattuna Suomeen

Vierailija
87/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua... olempas minä sitten köyhä varmaan britin mielestä...suomalaisten mielestä minä olen keskiluokkaa, kun asun omakotitalossa, omistan kaksi autoa.

Alempaa luokkaa on sitten vuokralla asuvat työttömät kai?

Mutta ilmeisesti britin mielestä olen aivan syrjäytynyt haaska, kun en asu kartanossa enkä järven rannalla. Huhhu....

Vierailija
88/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Miehesi ei edes ole britti.. usko pois!!!

Vierailija
89/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viesti poistettiin, mitä ihmettä? Olen siis seurustellut brittiläisen miehen kanssa ja asunut Lontoossa. Yllättävän paljon siellä nuorempi porukka luulee, että Suomi on Baltian maa. Mieheni vanhemmat eivät toki näin ajatelleet, koska ovat syntyneet 50-luvulla. Nuorempi sukupolvi sen sijaan tuntuu ajattelevan näin, ellei nyt satu tuntemaan jotain suomalaista tai olemaan muuten vain asiasta tietoinen. Parisuhteeseen kuuluu keskustelu, toivottavasti ap voi avoimesti keskustella miehesi kanssa näistä asioista.

Vierailija
90/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihmisillä erilaisia kokemuksia briteistä ja koko maasta. Oman kokemusten mukaan siellä on ihan tavallista esitellä tyttöystävä vaikka olisikin väliaikainen tapaus, suomalaiset on ihan ok porukkaa eikä pidetä minään venäjän osana, nuorison keskuudessa suomalaiset naiset saattaa olla jopa ihan suosittua valuuttaa (näillä sanoilla kuvattu), luokkaerot ovat olemassa mutta ei ihmiset siltä käyttäydy huonosti. Nämä on vaan omia kokemuksia.

Mutta APn ongelmaan. Sano että asia häiritsee sua ja sä et ymmärrä mistä johtuu. Jankkaa kunnes saat oikean vastauksen

Vierailija
91/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun viesti poistettiin, mitä ihmettä? Olen siis seurustellut brittiläisen miehen kanssa ja asunut Lontoossa. Yllättävän paljon siellä nuorempi porukka luulee, että Suomi on Baltian maa. Mieheni vanhemmat eivät toki näin ajatelleet, koska ovat syntyneet 50-luvulla. Nuorempi sukupolvi sen sijaan tuntuu ajattelevan näin, ellei nyt satu tuntemaan jotain suomalaista tai olemaan muuten vain asiasta tietoinen. Parisuhteeseen kuuluu keskustelu, toivottavasti ap voi avoimesti keskustella miehesi kanssa näistä asioista.

Täällä on kiusaajia liikkeellä; poistelevat huvikseen viestejä.

Vierailija
92/178 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista kommenteista! Täytyy kysyä mieheltä ihan tosissaan kunhan tulee taas kotiin ja vietetään pääsiäistä yhdessä. Olen toki kysellyt paljonkin perheetä ja mies on puhunut ihan itsekin lapsuudestaan yms.

Mutta mitään sen ihmeempää suunnitelmaa ei ole ollut esim kutsua heitä tänne Suomeen. Talvella on kuulemma kylmää ja kesällä hyttysiä ja jotenkin olen saanut kuvan ettei äiti ja veli ole kovinkaan kiinnostuneita Suomesta. Se vähän tekee surulliseksi, erityisesti kun en yhtään tiedä mitä mies on edes Suomesta tai minusta kertonut. Kyllä minä ainakin olisin kiinnostunut tapaamaan poikani avopuolison.

Uudessa Seelannissa en tosiaan käynyt, mikä vähän harmittaa. Minulla olisi jopa ollut vuodeksi rahoitus jatko-opiskeluun tiedossa (itse hommasin) mutta se kaatui sitten lupa-asioihin. Miehen ollessa Uudessa Seelannissa ei siis nähty yli 18 kuukauteen ja olihan se aika raskasta, kun ikävä oli kova.

Minusta on ihan tavallista, että myös keskiluokkaiset britit lomailevat Espanjan rantakohteissa. He eivät ole sillä lailla kiinnostuneita vieraista maista ja kulttuureista. Keskiluokka asuu tietysti eri hotelleissa kuin duunarit. Ap

93/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet katsonut joskus komediasarjaa Shameless niin tiedät millaista porukkaa voi pahimmillaan ko maassa olla... Sellaisille ei ehkä niinkään halua esitellä naisystäväänsä. Tosin, jos äiti on oikeasti opettaja, niin kyse tuskin on ihan vastaavasta, mutta muita ongelmia voi kyllä olla. Pahimmillaan britit on äärimmäisen vaiteliaita "yksityisistä" asioistaan, eräälle työkaverilleni Englannissa selvisi vasta viisikymppisenä että hänen äidillään oli ollut sisko, joka oli kuollut jotenkin epämääräisesti.

Aika paljon ihmiset tässä ketjussa yleistää.. Tuota "shameless" -porukkaa on joka paikassa, meillä Suomessakin. Ja lisäksi en usko, että salaisuudet ym. perheessä on mietenkään erityisesti brittien juttu myöskään (nim. kokemusta on ja ihan suomalaisesta perheestä olen).

Vierailija
94/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies menee kolmeksi viikoksi tapaamaan perhettään muttavei ota minua mukaan. Yhdessä mennään Espanjaan bailaamaan kaverien kanssa.

Suoraan sanoen haluisin mueluummin Englantiin sukuloimaan kuin jossain lad-porukassa Benidormiin (ihan oikeasti käydään siellä joka kesä)

Aika hyvä, mutta TMI pilaa, niinkuin provoissa usein käy. Miksi kukaan täysjärkinen nainen tasa-arvoisesta Suomesta suostuisi lähtemään Benidormiin bailaamaan ladien kanssa kanssa vuosi vuoden jälkeen? 

Miksi kukaan nainen roikkuisi vuosikausia kevytsuhteessa ilman eri sopimusta asiasta? Viimeistään parin vuoden jälkeen olisi normaalia lomailla yhdessä miehen kotimaassa/ tavata kummankin vanhemmat.

Eikä kukaan täysivaltainen nainen kirjoita kuuden vuoden suhteen jälkeen, että "mies ei ota minua mukaan", kuin olisi joku matkatavara. 

Vierailija
95/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko tämä provo mutta ap:n kaltaisia naisia Suomesta löytyy kyllä...

Vierailija
96/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh oikein englantilainen mies löytynyt, niin eihän mitään siinä suhteessa pidä kyseenalaistaa tai edes kysellä asioista!

Vierailija
97/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2513 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon ihmiset tässä ketjussa yleistää.. Tuota "shameless" -porukkaa on joka paikassa, meillä Suomessakin. Ja lisäksi en usko, että salaisuudet ym. perheessä on mietenkään erityisesti brittien juttu myöskään (nim. kokemusta on ja ihan suomalaisesta perheestä olen).

Ei tässä ketjussa oikein voi muuta kuin yleistää, kun emme tiedä miehestä mitään ja yleensä briteistä oli puhe. Minusta Suomessa elämäntyylit ei ole ihan niin eriytyneitä kuin briteissä. Ei salaisuudet ole ainoastaan brittien juttu, mutta asuttuani siellä yli 10 v ihmettelin toisinaan millaisista asioista ihmiset ei puhuneet halaistua sanaa vuosikausienkaan tuntemisen jälkeen. Sanoisin että ovat jossain mielessä vielä piirun pidättyvämpiä kuin suomalaiset vaikka puheliaampia. Yksilöitä toki hekin, ja kaikkea mahtuu porukkkaan.

Shameless tuli mieleen koska erään paikallisen kaverini miesystävä häpeili sentyyppistä taustaansa.

Vierailija
98/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten paljon olette keskustelleet miehesi tukevaisuudesta? Töiden, ammattien ja urien tekemisestä ja yhteensovittamisesta? Onko ollut puhetta avioliitosta? Onko teillä yhteisiä suunnitelmia siitä missä maassa tulette asumaan tai esim avioliiton tai lasten suhteen? Näettekö yhteisen tulevaisuutenne Suomessa vai Englannissa?

Vierailija
99/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shameless sijoittuu kylläkin jenkkeihin ja muistaakseni Bostoniin.

Vierailija
100/178 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikista kommenteista! Täytyy kysyä mieheltä ihan tosissaan kunhan tulee taas kotiin ja vietetään pääsiäistä yhdessä. Olen toki kysellyt paljonkin perheetä ja mies on puhunut ihan itsekin lapsuudestaan yms.

Mutta mitään sen ihmeempää suunnitelmaa ei ole ollut esim kutsua heitä tänne Suomeen. Talvella on kuulemma kylmää ja kesällä hyttysiä ja jotenkin olen saanut kuvan ettei äiti ja veli ole kovinkaan kiinnostuneita Suomesta. Se vähän tekee surulliseksi, erityisesti kun en yhtään tiedä mitä mies on edes Suomesta tai minusta kertonut. Kyllä minä ainakin olisin kiinnostunut tapaamaan poikani avopuolison.

Uudessa Seelannissa en tosiaan käynyt, mikä vähän harmittaa. Minulla olisi jopa ollut vuodeksi rahoitus jatko-opiskeluun tiedossa (itse hommasin) mutta se kaatui sitten lupa-asioihin. Miehen ollessa Uudessa Seelannissa ei siis nähty yli 18 kuukauteen ja olihan se aika raskasta, kun ikävä oli kova.

Minusta on ihan tavallista, että myös keskiluokkaiset britit lomailevat Espanjan rantakohteissa. He eivät ole sillä lailla kiinnostuneita vieraista maista ja kulttuureista. Keskiluokka asuu tietysti eri hotelleissa kuin duunarit. Ap

Siis missä se mies taas on käymässä ilman sinua? Oletkohan oikeasti ymmärtänyt teidän kevyen tapailusuhteen jotenkin väärin ja turhaan kuvittelet että teillä olisi yhteinen tulevaisuus? Onko mies edes koskaan puhunut sinulle tässä viiden vuoden aikana tulevaisuudesta tai perheenperustamisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän