Jo kuusi vuotta yhdessä ja mies ei vieläkään vie minua lomalla kotimaahansa :(
Mies menee kolmeksi viikoksi tapaamaan perhettään muttavei ota minua mukaan. Yhdessä mennään Espanjaan bailaamaan kaverien kanssa.
Suoraan sanoen haluisin mueluummin Englantiin sukuloimaan kuin jossain lad-porukassa Benidormiin (ihan oikeasti käydään siellä joka kesä)
Kommentit (178)
Onko miehesi ulkonäöltään aito britti?
Mies on taustaltaan työväenluokkainen lad ja sinuun tutustuttuaan häpeää sitä. Kotona olisi vain nolo, työtön ja mielenterveydeltään järkkynyt äiti. Joutuisit kuuntelemaan äidin vuodatusta muinaisesta avioerosta. Homeisessa kunnan vuokratalossa asuvalla äidillä ei olisi varaa laittaa sinulle teetä, koska isä lähti ulkomaille ja lakkasi maksamasta elatusta, jota brittirouvat eron jälkeen muuten nauttivat. Miehesi ei halua jakaa kanssasi tätä todellisuutta. Ehdota hänelle kulttuurimatkailua muissa Britteinsaarten osissa. Lake District, Cornwall, linnat ja kartanot voisivat olla miehellekin täysin uusi kokemus.
Joo, taitaa olla provoilua ainakin nuo viestit kielitaidosta.
Itse olen asunut sekä Englannissa että Usassa, ja yliopistossa olen opiskellut ihan muuta kuin kieliä, mutta kyllä minulle on silti mielellään juteltu, ja hyviä ystäviä olen molemmista maista saanut. Molemmissa olen asunut varsin yläluokkaisissa ympäristöissä, ja erittäin ystävällistä ja sivistynyttä porukkaa ovat. Ei heillä tosin ole kovin kummoista kosketuspintaa niihin Benidormin kävijöihin, koska Englanti on kuitenkin sen verran jakautunut yhteiskunta, ettei ylempi keskiluokka ja työväenluokka hirveästi toisiaan kohtaa.
Noista kulttuurijutuista. Brittikulttuurinhan me usein tunnemme paremmin kuin omamme. Me suomalaiset olemme kasvaneet aikoinaan katsoen Monty Pythonia, Fawlty Towersia ja Yes Ministeriä, ja myöhemmin Hyacinthit, Mr Beanit ja myös Teletapit ovat olleet samalla tavalla osa kokemusmaailmaamme kuin brittienkin. Musiikkikin on Suomeen tullut tosi vahvasti juuri Briteistä, kuten myös kirjallisuus. Jokainen 80-luvun tyttö samaistui jossain vaiheessa Sex Pistols -tyttöystävä Nancyyn ja myöhemmin luki Jane Austenit läpi kun Austen -elokuvia alkoi tulla 90-luvulla useampia.
Jo se ap:n toinen kieli, saksa, tulee meille paljon vieraammasta kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
User1303 kirjoitti:
Eihän koko jutussa ole mitään järkeä. Selvä se, että hänellå on toinen nainen ja perhe. On ihme jos sinulle ei ole vielä tullut tämä mieleen. Matkusta ihmeessä perässä.
Tälle ajatukselle en voi kyllä muuta kuin nauraa, sori vaan! Miten miehellä voisi olla nainen tai perhe toisessa maassa, kun käy siellä kaksi tai kolme viikkoa kesällä ja jouluna muutaman päivän? Työ ja koti on Suomessa ja avopuoliso eli minä.
Ap
Jaa a. Kyllä silti voi olla lapsi ja vaimo toisessa maassa. Miksi ei voisi?
Tapaa heitä pari kertaa vuodessa. Äiti hoitaa lasta/ lapsia. On joko eronneet tai ei.
Olet kenties vähän naiivi? Hyväuskoinen hölömö?
Siksi ei sukulaosilleenkaan sinua näyttele, koska on joku salaisuus.
Menuaan, jos tosiaankin pyydät ja silti kuusi vuotta pimennossa.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Sen toisen perheen laittamiseen menee vartti, että kyllä voi olla. Joka lomalla uusi kersa tulemaan....
Hahah tää on jotenkin ihan pirun huvittava ketju:)!!! Asetelma on hilarious ja kommentit!!! Että joku esittää tämmösen pikku ongelman ja sitten toiset lyövät bensaa olantakaa vielä . Tää on koomista:)!
Oishan se kun mullakin olis anglomies <3
Vierailija kirjoitti:
Jos on agentti?
Se Jamesbondi lukee av - palstaa ja luulee kaikkia suomalaisia tällaisiksi ja raportoi sitten kaiken meistä MI6 päämajaan.
Kysy nyt siltä varmuudeksi ettei ole listinyt sitä Auerin ukkoa :)! Tiedä vaikka olisi synkkääkin synkempi kuin suomalainen Joululaulu?
Ei hitale on sun selvitettävä tuo asia.
Nää expatit pitää suomimuijia vaan helppoina. Tiedän.
Vierailija kirjoitti:
LTS.
(Leave that swine).
Tiesitkö, että lyhenteiden tarkoitus ei ole se, että kirjoitetaan ensin lyhenne LTS ja sitten se mistä se on lyhenne? Menee hieman niinkuin se hyöty noista sinun hienoista ja cooleista lyhenteistä hukkaan :-D
Vierailija kirjoitti:
Nää expatit pitää suomimuijia vaan helppoina. Tiedän.
Miten niin pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei ap ole sukuaan ja kavereitaan esitellyt niin mitäpä sitten mieskään. Ei ainakaan maininnut, että näin olisi tapahtunut. Kun täällä pääsääntöisesti ovat asuilleet olisi ihan normaalia olla enemmän tai vähemmän tekemisissä ap:n läheisten kanssa ja nämä olisivat ko. asiasta tasan tarkkaan maininneet tai jopa huolestuneet jo aika päiviä sitten.
Mitähän satuilua nyt pukkaa vastaukseksi? :p
Olen esitellyt perheeni ja kaikki minun ystäväni pyörivät näissä samoissa expat-piireissä, joissa mekin tavattiin. Ap
Oletko oikeasti viihtynyt siinä jengissä? Minä vieroitin mieheni siitä per heti. Pelkkää narinaa Suomesta ja ajelehtimista ilman aikeita asettua aloilleen minnekään.
Sorry, en kyllä tunnista meidän kavereita tuosta ollenkaan. Tosiasia on se, että monilla ulkkareilla on vaikea kotoutua Suomeen, koska täällä on sellainen kyräilymentaliteetti ja juuri kukaan suomalainen ei osaa niin hyvin englantia, että esim britit viitsisi heidän kanssa jutella. Ap
Sit te kuljette väärissä piireissä, koska esim meidän kaveripoppoossa tosi moni puhuu sujuvasti englantia ja ottaa kaikki ulkomaalaiset vastaan avosylin jotka vain vaivautuvat itse käyttäytymään.:)
Joo, haloo tosiaan. Missä ihmeen korvessa AP asuu?
No pääkaupunkiseudulla asumme. Ja siinä on hirveän iso ero osaako jotain rallienglantia vai tunteeko kielen ja brittikulttuurin niin läpikotaisin, että syntyperäiset britit jaksaa ja viitsii sun kanssa keskustella. Siis että teillä on jotain yhteistä, että tietää kaikki bändit, tv-sarjat, koko kulttuurin jostain 1960-luvulta nykypäivään. Sellaiseen kykenee oikeastaan ainoastaan englannin kielestä yliopistotutkinnon suorittaneet. Ap
Aika rajoittunut tää sun avopuolisosi sitten on jos ei vähemmän ymmärtävien kanssa viitsi keskustella. Tai vastaavasti jos tolta kannalta ei sua kehtaa esitellä sukulaisilleen kun sä et sellaiseen keskusteluun kykene. Vaihdapa miestä niin ei tartte kummankaan pingottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LTS.
(Leave that swine).
Tiesitkö, että lyhenteiden tarkoitus ei ole se, että kirjoitetaan ensin lyhenne LTS ja sitten se mistä se on lyhenne? Menee hieman niinkuin se hyöty noista sinun hienoista ja cooleista lyhenteistä hukkaan :-D
No olihan se hauska kun oli JSS lontooksi. Huumoria nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei ap ole sukuaan ja kavereitaan esitellyt niin mitäpä sitten mieskään. Ei ainakaan maininnut, että näin olisi tapahtunut. Kun täällä pääsääntöisesti ovat asuilleet olisi ihan normaalia olla enemmän tai vähemmän tekemisissä ap:n läheisten kanssa ja nämä olisivat ko. asiasta tasan tarkkaan maininneet tai jopa huolestuneet jo aika päiviä sitten.
Mitähän satuilua nyt pukkaa vastaukseksi? :p
Olen esitellyt perheeni ja kaikki minun ystäväni pyörivät näissä samoissa expat-piireissä, joissa mekin tavattiin. Ap
Oletko oikeasti viihtynyt siinä jengissä? Minä vieroitin mieheni siitä per heti. Pelkkää narinaa Suomesta ja ajelehtimista ilman aikeita asettua aloilleen minnekään.
Sorry, en kyllä tunnista meidän kavereita tuosta ollenkaan. Tosiasia on se, että monilla ulkkareilla on vaikea kotoutua Suomeen, koska täällä on sellainen kyräilymentaliteetti ja juuri kukaan suomalainen ei osaa niin hyvin englantia, että esim britit viitsisi heidän kanssa jutella. Ap
Sit te kuljette väärissä piireissä, koska esim meidän kaveripoppoossa tosi moni puhuu sujuvasti englantia ja ottaa kaikki ulkomaalaiset vastaan avosylin jotka vain vaivautuvat itse käyttäytymään.:)
Joo, haloo tosiaan. Missä ihmeen korvessa AP asuu?
No pääkaupunkiseudulla asumme. Ja siinä on hirveän iso ero osaako jotain rallienglantia vai tunteeko kielen ja brittikulttuurin niin läpikotaisin, että syntyperäiset britit jaksaa ja viitsii sun kanssa keskustella. Siis että teillä on jotain yhteistä, että tietää kaikki bändit, tv-sarjat, koko kulttuurin jostain 1960-luvulta nykypäivään. Sellaiseen kykenee oikeastaan ainoastaan englannin kielestä yliopistotutkinnon suorittaneet. Ap
Aika rajoittunut tää sun avopuolisosi sitten on jos ei vähemmän ymmärtävien kanssa viitsi keskustella. Tai vastaavasti jos tolta kannalta ei sua kehtaa esitellä sukulaisilleen kun sä et sellaiseen keskusteluun kykene. Vaihdapa miestä niin ei tartte kummankaan pingottaa.
Tai ehkä ne on sittenkin ansainneet toisensa?
User1303 kirjoitti:
Eihän koko jutussa ole mitään järkeä. Selvä se, että hänellå on toinen nainen ja perhe. On ihme jos sinulle ei ole vielä tullut tämä mieleen. Matkusta ihmeessä perässä.
Tai sitten se tykkää käydä siellä homostelemassa tai jotain muuta, jonka haluaa pitää salassa.. Ap:na minä kyllä menisin perässä siten, että ilmoittaisin tulostani vasta, kun olisin melkein niiden ulko-ovella =DD.
Onko mies syntyperäinen britti, vai onko maahanmuuttajataustainen toisen tai kolmannen polven britti? Onko muslimitaustainen? Vai häpeääkö taustaansa. Briteissä yhteiskuntaluokat ovat vielä voimissaan. Jos mies on alaluokkainen työttömien tai hanttityöläisten jälkeläinen, niin ymmärrän hänen vastahakoisuutensa. Tai jos hän on yläluokkainen, mutta sinä et sitä ole heidän mittapuullaan mitattuna, niin ymmärrän senkin vastahakoisuuden. Ilmeisesti mies ei ole juurikaan kertonut taustoistaan. Onko teillä suurikin ero koulutustasossa ym. Mistä johtuneekin, että kun mietin asiaa, niin mieleeni nousee afrikkalaistaustainen musta mies, joka ei ilkeä viedä hyvissä oloissa kasvanutta valkoihoista eurooppalaista tapaamaan sukulaisiaan. Otapa tavalla tai toisella asiasta selvää, ainakin ennen kuin rupeat lisääntymään tämän luomakunnan kruunun kanssa.
Miten niin vie? Osaathan varata matkat netistä ja sinä viet sen ukon sinne kotipuoleensa. Ehkäpä kaikki englantilaiset eivät ole yläluokkaisia, kartanossa asuvia lordeja ja heidän sukuaan, vaan voivat olla ihan tavallista kansaa. Englannissa ei noin vain naida luokasta toiseen, mutta ulkomaalaiset - varsinkin naiset - pääsevät usein ilman tarkkoja sukuselvityksiä ja omaisuusselvityksiä parempiin piireihinkin avioliiton kautta. Jos herralla on jo suvun märäämä morsian, ehkä ei jaksa järjestää draamaa, vaan nauttii olostaan vapaamielisen suomalaisnaisen kanssa. Tai voihan välit sukulaisiin todella olla niin huonot, että ei halua olla missään tekemisissä sukunsa kanssa.