Ystävä "piilo"pilkkaa minua
Otsikko on ehkä vähän huono, mutta mielestäni kuvaa tilannetta ihan hyvin! :D Tai piilovittuilee minulle, jos suoraan sanotaan.
Kerron muutamia esimerkkejä, koska haluaisin tietää miksi joku käyttäytyy näin. Ja ollaan oltu ystäviä 20 vuotta, eli lapsesta asti!
Minulla on tavallaan liukuvärjätty tukka. Ihan sama onko se muodissa vai ei, itse tykkään. Oltiin kaupungilla yksi päivä ja vastaan tuli tyttö jolla oli melko samanlainen tukka kuin itselläni. Ystäväni sitten piti kauhean puheen, että miten järkyttävä tukka voi ihmisellä olla, siis tosi noloo, eihän tommonen oo enää yhtään muodissa.
Kerran minulla oli vähän revityt farkut jalassa. Siis ihan muutama reikä, vaikkei nyt varmaan IN olekaan. Oltiin vaatekaupassa ja siellä oli minun farkkujani muistuttavat housut. Taas se alkoi. "Huoh, miten kukaan kehtaisi pitää tämmösiä? Ymmärrän jos ois kunnolla revityt, mutta hyi että nää on rumat! En ikinä laittais näitä jalkaan, tosi säälittävän näköiset".
Ja vielä yksi :D Tapasin avomieheni Tinderissä. Ehkä se on vähän noloa, mutta ihan sama. Ystävälläni myös oli/on Tinder, mutta sekin on ilmeisesti ihan syöpä sovellus. "En ikinä kehtais alkaa seurustelemaan kenekään kanssa, jonka oon tavannu Tinderissä. Ois vaan niin nöyryyttävää ettei oikeesti muualta löydä miestä".
Miksi joku on tämmöinen? Joo, kiva että on mielipiteitä, mutta välillä tuntuu, että toinen haluaa vaan loukata.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Hah! Luulin että hänen piilonsa loukkaa sinua. Sen olisi voinut kirjoittaa "piilopilkkaa", vaikka se ei ole oikea sana. Vittuilee sinulle siis. Miksi olette edes kavereita. Ehkä pidät siitä että hän on kateellinen.
Ystävän kuva tikkatauluna mökillä? Heh.
Kysy ystävältäsi, eikö hän oikeasti ymmärrä, miten ystävien kanssa ollaan vai haluaako hän tarkoituksella loukata.
Mitä hän on sanonut, kun olet asiasta hänen kanssa keskustellut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikänen sä olet kun käytät revityjä farkkuja?
Onko niihin joku ikäraja?
Minä olen 45 ja käytän revittyjä farkkuja.
Onko ikäni oikea vai väärä revityille farkuille?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Aion käyttää niitä jatkossakin riippumatta siitä "sopiiko" ne mun ikäiselle.
Just noinhan sun kuuluu ajatellakin. Mun mielipide on vaan mun mielipide, jonkun toisen joku toinen..
Piilovittuilu - kuten vittuilu ylipäätään - on parhaimmillaan taidetta.
Eikö Suomessa voitaisi järjestää myös vittuilun MM-kisat? Siinäpä vähän piilovittuiltaisiin muille joutaville ja hassunhauskoille kesätapahtumille.
Olitko a.p ainut lapsi? Ystävilläkin saa olla omat mielipiteet, maku ja omatahto.
Me pystytään ystävien kesken myöntämään ihan suoraan jos ollaan kateellisia. Se ei vaan saa johtaa mihinkään ilkeään. Puoli leikillä heitetään.
Kahden aikuisen välisessä ystävyydessä on se hyvä puoli, että tälläisistä mieltäpainavista asioista voi puhua ihan avoimesti. Jokainen ihminen joka on tai tulee meidän elämään sanoo tai tekee jotain joka saattaa loukata, mutta aikuisuudessa on se hyvä puoli, että voimme valita ketkä on se arvoisia, että pidämme heidä elämässämme.
Ystävyyssuhhteet on vähän kuin parisuhde, joka voi myös päättyä. Tuskin sinä mieheltäkään sietäisit mitään piilovittuilua rajattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Joku voi olla niin umpi tyhmä, että puhuu sontaa ja valehtelee minkä ehtii kunnon ihmisistä.
Lopulta käy niin, että välit on pakko laittaa poikki. Siihen loppuu juoniminen ja sonnan jauhaminen. Itse saa rypeä omassa sonnassaan.
Tarkoitatko a.p.:ta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Aion käyttää niitä jatkossakin riippumatta siitä "sopiiko" ne mun ikäiselle.
Lähes viiskymppinen haahka pukeutuu epätoivoissaan kuin teinityttö! Juuri tämä on ongelma suomalaisissa naisissa. Tyylitaju puuttuu Ja käytöskin kuin 15-vuotiaalla.
Itse hankin Aasiasta laatunaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat heikkoitsetuntoiselle ja sellaselle et koko ajan pitäs ajatella asiat sun kautta. Ystävän farkut on ystävän farkut, ei se niitä arvostellu. Aika hankalaks menee jos täytyy koko ajan varoa sanomisiaan ettet sä suutu.
Olin kirjoittamassa juuri melko samaa. Voiko olla, että ystäväsi ei vain pidä tietyistä asioista ja sinä(AP) otat asiaksesi loukkaantua niistä kaikista jotka "koskevat" sinua?
Voihan olla näinkin. Mutta itselläni oli ystävä, joka käänsi kaikki asiat itseensä ja loukkaantui. Jos vaikka kehuin kuinka jollakin on kaunis sisustus niin hän saattoi loukkaantua, koska hänellä ei sillä hetkellä ollut varaa sisustaa.
Mutta sitten hän itse teki tuota ap:n kuvailemaa "piiloarvostelua." Esim. Saattoi arvostella yksilapsisia perheitä minulle, jolla ei ole sisaruksia.
Jälkeenpäin ajattelin, että kun hän "piiloilkeili" omille ystävilleen niin automaattisesti oletti, että muut tekivät samaa hänelle. Siksi ehkäpä loukkaantui kaikesta.
Samoja kokemuksia. Yksi entinen ystäväni kuvitteli olevansa minua huomattavasti vanhempi ja kypsempi vaikka meillä on ikäeroa 2v. Minä siis 24, hän 26. Suunnilleen joka toisen lauseen aloitti "kun säki oot vielä niin nuori että..." ja "en mäkään noin nuorena ymmärtänyt että" jne. Kuitenkin itse veteli itkupotkuraivareita pikkusyistä ja käyttäytyi kuin hemmoteltu kakara, esim. potkaisi seinään reiän kun ei saanut tahtoaan läpi jostain asiasta. Todella ahdasmielinen ja kapeakatseinen ja piti itseään jonain superälykkönä. Suuttui jos en ollut kaikesta samaa mieltä. Syystäkin entinen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Olitko a.p ainut lapsi? Ystävilläkin saa olla omat mielipiteet, maku ja omatahto.
Niin. Sinä tässä ap tulkitset loukkauksen kommentteihin tai sinun tarvitsee kasvattaa itsetuntoa että kestät kritiikkiä. Minä voisin sanoa ystävälleni että onpa kauheat farkut, suoraan päin naamaa siis, ja hän nauraisi, että onneksi ovat sitten hänen eikä minun päällä.
Oikeastiko kaikista sinun valinnoista pitäisi pitää? Sinulla on huono maku, jopa ystävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Aion käyttää niitä jatkossakin riippumatta siitä "sopiiko" ne mun ikäiselle.Lähes viiskymppinen haahka pukeutuu epätoivoissaan kuin teinityttö! Juuri tämä on ongelma suomalaisissa naisissa. Tyylitaju puuttuu Ja käytöskin kuin 15-vuotiaalla.
Itse hankin Aasiasta laatunaisen.
Juu juu. Sepä kertookin laadusta, kun "hankit" sen.
Yleensä se mistä toista syyttää, on se millainen on itse. Ei kai se muuten tule mieleenkään. Ainaki ajattelee p*skaa jos ei itse v*ttuile.
A.p haluaa copycat ystäviä. Itsenäiset ja oman persoonan omaavat ei kelpaa.
Ystäväsi kaltaiset ihmiset ovat säälittäviä. Ilkeys kertoo huonosta itsetunnosta, ja pelosta siitä, että hän on huonompi kuin sinä. Yrittää tuolla tavalla saada sinut vedettyä alas tasolleen, tosin turhaan.
Vaikka satuttaisi jättää pitkäaikainen ystävä, se oikeasti kannattaa. Elämä jatkuu, ja mitä nuorempi on sitä helpompi on löytää uusia ystäviä. Kyllähän se ikäihmisenäkin onnistuu, mutta ihmiset tuppaavat silloin pysymään neljän seinän sisällä.
Varo "ystävän" lipeviä sanoja, sillä ne voivat olla vilpillisiä ja hän punoo selän takanasi verkkoa.
Tämä.