Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko saanut herpes tartunnan?

Vierailija
11.04.2017 |

Mies jonka kanssa minulla on ollut juttua ilmoitti että hänellä on genitaaliherpes... Pahinta on että olemme jo kerran harrastaneet seksiä ilman kondomia. Hänellä ei ollut minkäänlaisia oireita silloin... Luottamus meni vaikka ymmärrän ettei tuollaisesta ole helppo kertoa. Seksistä nyt reilu viikko eikä itsellä oireita. Menenkö paniikkiin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No panic. Sen huomaa satavarmasti jos on tarttunut. Nimim. kokemusta on. Ensimmäisellä kerralla kun tulee genitaaliherpes, se on raju, rakkuloita tulee paljon ja useille myös nousee kuumetta. Ensimmäisen oireilun jälkeen seuraavat kerrat on helpompia, itselleni on tullut vain yksittäinen rakkula  muutaman kerran sen jälkeen ja näiden välillä on ollut aina yli vuosi aikaa. Eli vaikka olisikin tarttunut, niin ei sen kanssa vaikeaa ole elää.

Vierailija
2/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan sinulla meni ennen kuin oireita ilmaantui? Olen aika rakastunut kyseiseen mieheen jolla tämä on... Mutta jokaiselle pitäisi antaa valinnan vapaus haluaako ottaa riskin vai en. Mies on kyllä äärimmäisen pahoillaan ettei osannut sanoa asiasta ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni alle viikossa tuli oireet. Tietämykseni mukaan tartunnan riski oireettomassa vaiheessa on hyvin pieni, eli jos kumppanillasi ei ollut oireita, tuskin olet sitä saanut.

Vierailija
4/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta :)

Vierailija
5/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes voi olla oireetonkin, vaikka olisi saanut tartunnan.

Vierailija
6/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"" Olenko saanut herpes tartunnan? ""

Toivotaan että olet saanut niin tervetuloa kerhoon.

Ja tuohon tartunta-aikaan, se voi olla jopa useita vuosia sen itämisaika on erittäin vaihteleva ihmisestä,ja tapauksesta riippuen, eikä suinkaan niin, että se kaikille ilmaantuu viikon tai vaikkapa kuukauden kuluttua.

Vierailija
7/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi sen kanssa oppii elämään.. Vai onko siinä sen kummempaa kuin ne rakkulat? Voiko se olla isompi terveysriski pahemmassa tapauksessa? Olen kyllä sitä mieltä myös etten halua lopettaa juttua tämän miehen kanssa, luulen löytäneeni vihdoin elämäni miehen. Juttu vaatii veronsa mutta toivonmukaan on kaiken sen arvoista. Mistä tästä elämästä tietää... Ahdistaa kyllä se lopullisuus. Ja jos se on jo tarttunut niin mitä turhaa miettimään.

Vierailija
8/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta-ainetutkimusten mukaan 25 %:lla on genitaaliherpes ja yli 90 %:lla on huuliherpes (toki tarttuvat ristiinkin, moni saa genitaaleihinsa herpeksen nimenomaan suuseksissä). Läheskään kaikki ei saa oireita ja ensimmäiset rakkulat voivat tulla vaikka vuosien päästä ensitartunnasta, jos esim. vastustuskyky jostain syystä laskee.

Vierailija
9/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos saat tartunnan niin paras sitten pysyä herpesukon kanssa ikuisesti yhdessä niin ette enää tartuta muita.

Vierailija
10/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan pahimmillaan herpeksestä tulee kuolema tai sokeus. Harvinaista mutta mahdollista.

Vierailija
11/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. En kyl ite kestäis jos "pilaisin" jonku näin. Pystyykö lääkäri toteamaa testeissä onko mulla nyt se vai ei vai pitääkö odotella oireita? Yllättävän yleinen tauti...

Vierailija
12/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mikä ahdistus. Mut oma vika ku menee luottamaan.

Vierailija
13/13 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne sanoi mulle, että riski tartuttaa toinen oireettomassa vaiheessa on epätodennäköinen. Mulla on siis herpes, mutta ei se juurikaan elämään ole vaikuttanut. Rakkulat eivät ole uusiutuneet, lähinnä oireilee joskus alapään hillittömänä kutinana. Jos tulee usein oireita, on olemassa myös estolääkitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi