Hox! Sairaanhoitajat!
Kuinka paljon teillä jää käteen, jotka teette kolmivuorotyötä? Olen itse vastavalmistunut ja suorastaan järkyttynyt, paljon todellisuudessa jää käteen verotuksen jälkeen =(. Vilkaisin juuri palkkalaskelmaa, jossa oli kuukausipalkka (n.2500e) + kahden yön, yhden lauantain ja sunnuntain lisät. Lisäksi iltatyöstä korvaukset, joita oli 18 tunnin verran. Ja käteen jää reilu 1800e :( :( Onko veroprosenttini liian korkea (23,5%)? Tuntuu, että itku pääsee :(
Kommentit (37)
Olen töissä tK:n vuodeosastolla kolmivuorotyössä. Vastuuseen ja työmäärään nähden palkka on aivan liian pieni.
Tuo prosentti voi jäädä jopa naftiksi, jos olet täyden vuoden töissä tai saat lomia rahana. Mulla vuorotyössä bruttopalkka keskimäärin 2800e/kk ja siitä lähtee reilusti tonni kaikkiin pidätyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä tK:n vuodeosastolla kolmivuorotyössä. Vastuuseen ja työmäärään nähden palkka on aivan liian pieni.
Totahan ap just kysy
Pikkuisen yläkantissa taitaa tuo ennakonpidätysprosentti olla, muttei niin paljon, että sillä olisi käytännön merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on sh ja tuota luokkaa myös veroprosentti
Tuleeko miehellesi veronpalautusta? Ei sentään mätkyjä kuitenkaan...?
-ap
Kyllä se vaan noin on. Itse olen lähihoitajana ollut, yksityisellä g17-palkkaluokassa ja päivä/iltavuoroa, hyvä kun jäi 1300€ verojen jälkeen käteen, ja mulla oli tuolloin melko pieni veroprosenttikin. Terv. Nimim. Alanvaihto just menossa. Olkootkin, että hoitotyö on kutsumustyötä, mutta hullu pitää olla, että puol ilmatteeksi päivät pitkät toisten takapuolia pesee ja pyyhkii!
Saan pelkässä päivätyössä ilman minkäänlaisia lisiä selvästi yli tuon. Joten miten tuo on edes mahdollista?
Kyllä, tuo 1800€ on aika normaali kuukausipalkka itsellänikin kolmivuorotyössä. Taitaa olla sama veroprosenttikin.
Opiskeluajalla palkka tuntuikin runsaalta kun sai tehdä töitä pienellä veroprosentilla :D
Mutta kyllä, palkka on surkea työn kuormittavuuteen nähden.
Tai se lähinnä tuntuu niin kurjalta, koska listassa oli todella paljon iltavuoroja (joista korvaus on kyllä yhtä tyhjän kanssa), niin tuntuu ikävältä, että palkka kuinka pieni palkka on kaikkeen siihen työhön nähden. =(
-ap
Te, ketkä tienaatte reilusti enemmän, missä olette töissä? :D Kiinnostaa lähinnä onko peruspalkka isompi vai mistä moinen potti koostuu?
Ei muutakun ulkomaille töiden hakuun ap! Monessa maassa parempi palkka ja työolosuhteet, mainittakoon se perinteinen Norja yli 5000e/kk palkkoineen.
Nyt varmaan kuulemme, kuinka palkkojen korotus keventää vastuun taakkaa ja parantaa työn tuloksia.
Muistan tusksilleeni samaa aikanaan. Alanvaihto (sh:n koulutusta hyödyntäen) kannatti, tulot siistissä toimistopäivätyössä nyt 45 000 €/v.
Lisät nostaa palkkaa kyllä todella hyvin. 3000-3500e/kk.
Onkohan sulla Ap kuitenkin vähän liian suuri veroprosentti..
30 vuoden kokemus ja käteen jää noin 1600€, pääsääntöisesti virka-aikana töissä.
Kyllä se tuota luokkaa on.. itse sairaanhoitaja päivätyössä (ei siis mitään vuorolisiä) Töissä 10 vuotta eli 2 kokemuslisää löytyy..käteen jää n
1800e.